Skocz do zawartości

Drewniane legary na stropie Kleina


Recommended Posts

Dzień dobry,

 

przeszukałem chyba cały internet i nie znalazłem odpowiedzi. Rozebrałem podłogę, wywaliłem wszystko co się tam znajdowało, czyli jakiś gruz, żużel itp. oraz usunąłem legary, które były ułożone równolegle do stalowych dwuteowników. Chcę zamontować nowe legary, gdyż tak mi odpowiada, ponieważ łatwo zachowam odpowiednią wysokość podłogi. I teraz pytanie:

1. Jak je zamontować prawidłowo? Z tego co wiem , to położyć prostopadle na dwuteowniku. Jednak jak widać na zdjęciu, przy samej ścianie nie ma dwuteownika i legar byłby w powietrzu.

2. Czy zamontować je tak jak do tej pory były, to znaczy położyć wzdłuż dwuteownika(trzy legary- po jednym przy ścianach i jeden na środku)? Czy wtedy legar opierałby się na tych wzniesieniach zrobionych z cegieł, czy trzeba pod cały legar wyrównywać, np. betonem żeby całą swoją powierzchnią dotykał stropu? Dodam, że do tej pory leżał na gruzie.

3. Co z wentylacją, zostawić czy zlikwidować?

 

IMG_20200805_160037.jpg

Link do komentarza

Sposób podparcia legarów zleżećc bedzie od ich przekroju i odstepu między tregrami. Ewentualne dodatkowe podparcie wzdłużne opiera się na dodatkowych belkach lezcych na płycie. Rozwiazanie to jest jednak troche bez sensu - akustyka podłogi i jej stabilność np. pod pokrycie nie będzie najlepsza. Typowe roazwiązanie, to utworzenie twardego podłoża na podsypce keramzytowej o dobranej grubości, izolacja akustyczna/cieplna ze styropianu i podkład podłogowy z z płyt gipsowo-włóknowych lub wylewany jastrych. 

Link do komentarza

     Rozumiem opcję z keramzytem i dziękuję za odpowiedź. Pytanie czy legar może leżec tylko i wyłącznie na wzniesienach betonowych równolegle do dwuteownika, a wnętrze pomiędzy wypełnię keramzytem. Czy jednak w każdym miejscu powinien sztywno dotykać stropu. Wcześniej był podyspany gruzem, więc niejako legar całym sobą dotykał stropu. Teraz na nierównościach będzie keramzyt, więc legar raczej będzie opierał się tylko na tych wzniesieniach. Podsumuwąc: legar chcę zostawić bez zmian, a chodzi o puste miejsce, które pod nim powstało po usunięciu gruzu. Czy to w niczym nie będzie przeszkadzać? Czy gruz pełnił jakąś funkcję podpierającą legar?  Czy można podeprzeć klinami legar w dowolnym miejscu stropu?

      Może pytania są zbyt trywialne, jednak nigdy nie miałem do czynienia z tego rodzaju stropem, a nie chciałbym go osłabić. Dołączam zdjęcie jak miałoby to docelowo wyglądać.

IMG_20200806_160437.jpg

Edytowano przez Krysiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że warto przyjrzeć się podobnym produktom w sklepie globy platform . Zawsze istnieją produkty wysokiej jakości przeznaczone do różnych celów. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Świetny sklep internetowy! Wszystko jest szybkie, wygodne i wysokiej jakości. Zamówię więcej produktów, których potrzebuję.
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...