Skocz do zawartości

Hydroizolacja/ocieplenie fundamentów. Dom lata 70 zuzlak


Recommended Posts

Witam. Pomóżcie bo zgłupiałem wertując temat ocieplenia fundamentów w starszym budownictwie.

Fundament i ława się licują. Ława ( jeśli to rzeczywiście jest ława) ma około 50 cm, wylana bezpośrednio w ziemię, prawdopodobnie nie odizolowana od fundamentów. Natomiast na fundamencie jest położona papa i na to wylana ściana z zuzlaka. Fundament ma również około 50 cm. 

W domu jest normalnie chudziak, styropian 10 i podlogowka. Linia podłogi wypada wyżej niż fundament. Moje pytanie czy robić hydroizolacje, ocieplenie fundamentów, razem z ławą. Czy tylko te 50 cm fundamentu w zwyz. Zacząłem prace, pomalowałem dysperbitem, następnie miałem dać steropian z siatką, folię kubełkowa i obsypać żwirem. Ale zwątpiłem czy bedzie ok.

IMG_20200724_123510358.jpg

IMG_20200724_123510358.jpg

15955879616073327286536994067096.jpg

received_960573554405658.jpeg

Edytowano przez Lucsky (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzień dobry,

 

instrukcję krok po kroku znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/fundamenty
To, co możemy zarekomendować, to

  • wyrównanie powierzchni masą np. webercem plan 10 lub webercem plan 60 - w zależności od ubytków,
  • wykonanie hydroizolacji z preparatu mineralnego - dwuskładnikowej mikrozaprawy uszczelniającej webertec Superflex D3 - dwie warstwy,
  • styropian (XPS) można przykleić klejem poliuretanowym weber PPU-2.

Zachęcamy do kontaktu.

Link do komentarza
Dnia 24.07.2020 o 15:26, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Bez piwnicy

dodałbym do rysunku - wyprowadzenie geowłóokniny do pow terenu, wysypanie kamieniem o różnych frakcjach przestrzeni nad rurą drenarską do pow. terenu, (przynajmnie jakieś do 60 cm od ściany z zociepleniem), nakrycie kamieni (tłucznia) geowłókniną.

Po co to?

Żeby wydłużyć żywotność drenu i niedopuścic do zamulenia filtra wokół drenu. Geowłóoknina wyprowadzona do gory z kolei nie dopuszcza do zamulenia kamienia wokół drenu i nad drenem.

Powierzchnię na górze w poziomie terenu można albo wysypać żwirem, albo dać płytki lub kostkę - ale na podsypce przepuszczaącej wilgoć.

Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...

Nie tylko te powłoki, producentów chemii budowlanej i systemów hydroizolacji jest multum na rynku. Proszę doradzać na miarę wiedzy i nie linkować do produktów (skoro to Wasz pierwszy raz tutaj wspomnę, ze linkowanie zostanie usunięte razem z postem). Wszelkie inne porady fachowe są mile widziane przez forumowiczów i adminów :).

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...