Skocz do zawartości

Jak sprawdzić czy mogę sprzedać działkę bez odrolniania?


Speedeek

Recommended Posts

Witam

chciałbym sprawdzić czy dana dziłaka która posiadam mogę w łatwy sposób sprzedać bez odrolniania i tym podobnych rzeczy. Ogólne pytanei brzmi od czego zacząć takie sprawdzanie aby bezsensownie nie wrzucac się w koszty. Konkretnie chodzi mi o działkę z załącznika myślałem że płatny raport pomoże ale wiele nie wyjąśnił.

 

2020-07-13_14-36-41_Raport_o_Terenie_OnGeo.pdf

Link do komentarza

Sprzedać zawsze można,  a jedyne ograniczenia to komu i w jakim celu. Przyjmując, że ma to być działka pod budowę konieczne jest odrolnienie (praktycznie możliwe dla klas  gruntu od IV wzwyż), a o formie zabudowy decydują wydane przez gminę WZ i ZT. Z raportu wynika, że może być z tym problem - działka w otulinie ochrony przyrody, brak tzw. dobrego sąsiedztwa. 

Link do komentarza

Co rozumiesz przez słowo odrolnienie? Z tego raportu wynika, że dla tej działki nie ma miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w związku z tym muszą być dla niej wydane warunki zabudowy. Musisz zatem iść do urzędu gminy i złożyć wniosek o wydanie warunków zabudowy. Z raportu nie wiele można wywnioskować bo jest część mówiąca o rezerwacie, parku krajobrazowym, otulinie a wcześniej, że ostatnio wydano pozytywne decyzje na sąsiednich działkach, które leżą też na tym terenie.. jeśli otrzymasz decyzje o warunkach zabudowy to możesz działkę sprzedawać jako budowlaną. Posiadanie takiej decyzji jest informacją dla Ciebie i nabywcy że działka nie wymaga odrolnienia. Kwestia tego jaka jest klasa  gruntu przesądzi czy w ogóle otrzymasz te warunki zabudowy. Ale to dość szeroki temat więc żeby za bardzo nie mieszać i nie zaprzątać sobie głowy zbędnymi informacjami najlepiej udać  się do gminy. Wydanie warunków zabudowy dla budownictwa mieszkaniowego jest darmowe więc nie będziesz miał kosztów a jak ją otrzymasz to będziesz dokładnie wiedział czy na działce można się wybudować.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...