Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzień dobry, a raczej dobry wieczór. Mam do wyremontowania mieszkanie na parterze domu piętrowego z poddaszem. 1 piętro domu jest zamieszkane. Na dole pojawia się problem z tylną ścianą domu (Ściana łazienki, ubikacji i kuchni). Ściana ta jest zagrzybiona. Z tego co wiem dom jest wybudowany 3 warstwowo tj. Pustak-ocieplenie- pół pustaka. Problemem może być brak tynku zewnętrznego na tej ścianie i piwniczka dostawiona do niej z niewielką przerwą. Co zrobić by pozbyć się tego szkodnika. Na pewno chcę wyburzyć tę piwniczkę i okleić ścianę styropianem ale co dalej. Taki zabieg wystarczy czy jeszcze np. nakleić styropian lub wypełnić wełną i postawić lekką ściankę g-k? Będę też wymieniał okna i chcę postarać się zrobić jakąś sensowną wentylację.

Link do komentarza

Na razie to priorytetem jest sprawdzenie skuteczności działania wentylacji (Jak szybko ręczniki w niej wysychają? Czy lustro zaparowuje po wzięciu prysznica?). Następnie sprawdzenie czy wilgoć nie jest podciągana od fundamentu.

Z ewentualnym docieplaniem należy się wstrzymać. Pokrycie zawilgoconych ścian styropianem lub czymkolwiek innym utrudni ich wyschnięcie.

Link do komentarza
Dnia 11.07.2020 o 22:14, Arteriuss1 napisał:

Co zrobić by pozbyć się tego szkodnika.

 

Na początek potraktuj tego grzyba środkiem przeciwgrzybicznym w aerozolu, bez ruszania tego zagrzybionego miejsca szczotkami, czy ścierkami, żeby nie rozsiewać nie wytrutych zarodników. Po czasie określonym w instrukcji obsługi środka, należy grzyba z warstwą tynku zeskrobać i wyrzucić. Tynk wyrównać zaprawą cementowo-wapienną, nie gipsową!

Po rozebraniu piwniczki, poczekaj, aż ściany powysychają i dopiero wtedy myśl o ociepleniu ściany od zewnątrz!

Przed ociepleniem potrzebne jest

3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

sprawdzenie czy wilgoć nie jest podciągana od fundamentu.

 

Link do komentarza

A jeśli wilgoć podciągana jest od fundamentu? Jak to zrobić i w razie czego jak to naprawić? Wentylacja podejrzewam będzie do zrobienia od nowa. W tym mieszkaniu mieszkała teraz osoba która go nie wietrzyła i o nie nie dbała. Jeszcze zastanawiam się nad tym że nie będę tam mieszkał jeszcze prawdopodobnie tej zimy. Ciekawi mnie to czy robić ogrzewanie szybko i grzać tam choć trochę jak nie będę tam mieszkał czy na spokojnie. Nie grzanie może pogorszyć sytuację?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...