Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam.

Chciałabym tak przerobić kuchnie i pokój, bądź pokoje, aby kuchnia była bardziej otwartą, Aby bylo miejsce na szybkie zjedzenie posiłku w kuchni,jak rowniez potrzebuje typowej jadalni i miejsca na telewizor i "spokojną kawke"

Załączam rysunek, 

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi

20200622_153411.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

i jakie wielkie sa te pokoje? Mam zgadywać? 10 m2 czy 50 m2?

Bez wymiarów to mogę ci tam wyodrębnić nawet garaż dla ciężarówki.

 

Ściana między pokojem a kuchnią jest nośna?

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano

 

Podaj wymiary na tym szkicu... narysuj go na kratkowanym papierze, z zachowaniem proporcji - np. jedna kratka 5x5 mm ma odpowiadać 10x10 cm w realu.

Zaznacz grubości ścianek, szerokości drzwi i okien, odległości otworów od ścian...

Balkon jest na szerokości pokoju, czy obejmuje także okno w kuchni?

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 16.07.2020 o 16:30, uroboros napisał:

 

Podaj wymiary na tym szkicu... narysuj go na kratkowanym papierze, z zachowaniem proporcji - np. jedna kratka 5x5 mm ma odpowiadać 10x10 cm w realu.

Zaznacz grubości ścianek, szerokości drzwi i okien, odległości otworów od ścian...

Balkon jest na szerokości pokoju, czy obejmuje także okno w kuchni?

Witam ponownie. 

Długo nie skorygowalam swojego "rysunku" i danych, bo praca,praca. Niestety.

Załączam poprawiony "rysunek " ,   

 ( staralam się ,aby odzwierciedlil dane pomieszczenia).

Balkon jest na długości pokoju, a schody na balkon na długości kuchni. 

Ściana nośna jest pomiędzy pokojami, chociaż dowiedzialam się, że tej ściany pomiędzy pokojem a kuchnia też nie można całej totalnie wyburzyc.

W zalaczniku rysunek.20200807_194250.thumb.jpg.8adce88a1d525f57c475e7516f515d36.jpg

  • 2 miesiące temu...
Napisano

1. Dom ma 286 m2. Czyli koszt budowy (do zamknięcia DB) to ok. 3 tyś * 286 m2 = 856 tyś. zł lekko licząc

2. Z powodu skosu dachu w garderobie w większości powierzchni da się tylko ustawić niskie szafki

3. Niewygodne przejście z garażu - w kurtce i butach trzeba biegać do wiatrołapu

4. Mało efektywnie wykorzystana przestrzeń - hol 17 m2, a sypialnia 14 m2, hol 21 m2 a kuchnia 13 m2

Napisano
Dnia 28.10.2020 o 12:25, Kamil908 napisał:

Czy waszym zdaniem jest on okej?

Mnie się podoba.

Pewne wymiary bym lekko zmienił - ale to detale.

 

Zastrzeżenia z # odnośnie powierzchni pod dachem zasadne - musisz popatrzyć dokładniej na przekroje. Rzeczywistość będzie mniej "obszerna", niż to widać na pierwszy rzut oka na płaskim planie poddasza.

 

Powierzchnia duża, ale tez i pomieszczenia spore, b spore.

Kotłownię by zmienił na pomieszczenie mieszkalne, chyba że jest jakieś wytłumaczenie tak dużej powierzchni. 

Ale to wygodne jest nawet takie troszkę odizolowane pomieszczenie.

 

Liczenie po 3 tys za m2 budowy jest możliwe, ale chyba można zdecydowanie taniej - a dom prawie 300m2 musi kosztować węcej niż 2 x mnijszy, choć mniej niż dwa osobne mniejsze :14_relaxed:.

 

W sumie wg mnie potencjał jest!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...