Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam.

Chciałabym tak przerobić kuchnie i pokój, bądź pokoje, aby kuchnia była bardziej otwartą, Aby bylo miejsce na szybkie zjedzenie posiłku w kuchni,jak rowniez potrzebuje typowej jadalni i miejsca na telewizor i "spokojną kawke"

Załączam rysunek, 

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi

20200622_153411.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

i jakie wielkie sa te pokoje? Mam zgadywać? 10 m2 czy 50 m2?

Bez wymiarów to mogę ci tam wyodrębnić nawet garaż dla ciężarówki.

 

Ściana między pokojem a kuchnią jest nośna?

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano

 

Podaj wymiary na tym szkicu... narysuj go na kratkowanym papierze, z zachowaniem proporcji - np. jedna kratka 5x5 mm ma odpowiadać 10x10 cm w realu.

Zaznacz grubości ścianek, szerokości drzwi i okien, odległości otworów od ścian...

Balkon jest na szerokości pokoju, czy obejmuje także okno w kuchni?

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 16.07.2020 o 16:30, uroboros napisał:

 

Podaj wymiary na tym szkicu... narysuj go na kratkowanym papierze, z zachowaniem proporcji - np. jedna kratka 5x5 mm ma odpowiadać 10x10 cm w realu.

Zaznacz grubości ścianek, szerokości drzwi i okien, odległości otworów od ścian...

Balkon jest na szerokości pokoju, czy obejmuje także okno w kuchni?

Witam ponownie. 

Długo nie skorygowalam swojego "rysunku" i danych, bo praca,praca. Niestety.

Załączam poprawiony "rysunek " ,   

 ( staralam się ,aby odzwierciedlil dane pomieszczenia).

Balkon jest na długości pokoju, a schody na balkon na długości kuchni. 

Ściana nośna jest pomiędzy pokojami, chociaż dowiedzialam się, że tej ściany pomiędzy pokojem a kuchnia też nie można całej totalnie wyburzyc.

W zalaczniku rysunek.20200807_194250.thumb.jpg.8adce88a1d525f57c475e7516f515d36.jpg

  • 2 miesiące temu...
Napisano

1. Dom ma 286 m2. Czyli koszt budowy (do zamknięcia DB) to ok. 3 tyś * 286 m2 = 856 tyś. zł lekko licząc

2. Z powodu skosu dachu w garderobie w większości powierzchni da się tylko ustawić niskie szafki

3. Niewygodne przejście z garażu - w kurtce i butach trzeba biegać do wiatrołapu

4. Mało efektywnie wykorzystana przestrzeń - hol 17 m2, a sypialnia 14 m2, hol 21 m2 a kuchnia 13 m2

Napisano
Dnia 28.10.2020 o 12:25, Kamil908 napisał:

Czy waszym zdaniem jest on okej?

Mnie się podoba.

Pewne wymiary bym lekko zmienił - ale to detale.

 

Zastrzeżenia z # odnośnie powierzchni pod dachem zasadne - musisz popatrzyć dokładniej na przekroje. Rzeczywistość będzie mniej "obszerna", niż to widać na pierwszy rzut oka na płaskim planie poddasza.

 

Powierzchnia duża, ale tez i pomieszczenia spore, b spore.

Kotłownię by zmienił na pomieszczenie mieszkalne, chyba że jest jakieś wytłumaczenie tak dużej powierzchni. 

Ale to wygodne jest nawet takie troszkę odizolowane pomieszczenie.

 

Liczenie po 3 tys za m2 budowy jest możliwe, ale chyba można zdecydowanie taniej - a dom prawie 300m2 musi kosztować węcej niż 2 x mnijszy, choć mniej niż dwa osobne mniejsze :14_relaxed:.

 

W sumie wg mnie potencjał jest!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...