Skocz do zawartości

Wygłaszanie ściany od sąsiada - dom dwulokalowy


Recommended Posts

Napisano

Jeżeli wygłuszenie ma być skuteczne, to nie można kotwić do ściany takich elementów jak schody, przebijając przy tym warstwę izolacji akustycznej. Takie sztywne połączenia przenosiłyby drgania, a więc i dźwięk. 

Skuteczniejsze od wełny są maty wygłuszające z rozmaitych pianek, np. spienionego kauczuku. Natomiast jeżeli robimy ściankę na stelażu i wypełnienie z wełny, to w miejscach narażonych na uszkodzenia wystarczy zamiast płyty g-k dać gładka płytę wiórową, taka jak mfp. Stelaż lotwimy zaś tylko do podłogi i sufitu, nie do ściany.

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Czyli co będzie lepsze, mata 5cm (ma ktoś coś konkretnego? Jakiś producent? ) przyklejona bezpośrednio do ściany? Co później na to, płyta gk? Są płyty wzmocnione, np Knauf Diamant, widziałem testy, podobno bardzo wytrzymała, jak nie to jakaś faktycznie inna, ale właśnie jak to wykonać? Myślicie, żeby tynkować te s ia y, a później robić jeszcze te wygliszenia? Chodzi też o robotę bez sensu i grubość kolejna, może lepiej zamiast tynku 2cm więcej dać np wełny czy tam tej płyty. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cieszę się, że jest jakieś zainteresowanie😃

Napisano

To wyciszenie masz robić sam we własnym zakresie, czy ma to robić deweloper?

 

Jeśli ściany są równe, to szkoda wliczać do rachunku parędziesiąt metrów tynku... ale czasem ściany MUSZĄ być wyrównane właśnie tynkiem...

Napisano

Ja mam robić, deweloper pokryje koszty, ale wiadomo, musi je najpierw zaakceptować. Cena nieruchomości jest atrakcyjna i tak, wiadomo, że idzie kryzys i już są obniżki, a cena w zasadzie z 2020 r. Więc myślę, że jeśli jeszcze dodatkowo się zgodził to wyciszyć, w sensie zapłacić, to jest to dobry interes. Nie będę przeginał z kosztami, bo po prostu na to nie pójdzie, zainteresowanie jest duże, bo właśnie ta cena fajna. Ściany są równe, sprawdzałem długą latą i muszę przyznać, że idealne wręcz. Chyba faktycznie zamiast tynku dać grubsza piankę/wełnę i koszt wyjdzie taki sam, a może wygluszeniem lepsze. Deweloper generalnie fajny, tylko, że sam przyznał, że nie zna tematu, mówi, że teraz już buduję z silikatów, a następna inwestycja to już daje dwie ścianki 18cm i pustkę (silikaty) także chyba coś jest na rzeczy z tym wygluszeniem. Nawet się nie zdziwił jak o to zapytałem😃

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam, wracam z tematem. Czy ktoś może mi podesłać jakieś namiary na piankę taka specjalna, żeby ją przykleić do tynku? Tynki są jednak zrobione, na to ma iść dopiero pianka wygłuszająca i jeszcze regips na piankę. Tak ustaliliśmy, teraz trzeba właśnie jakąś piankę kupić i przykleić.

  • 2 lata temu...
Napisano
Dnia 29.08.2022 o 23:27, Szymis napisał:

Przyklejony na klej. Ewentualnie przed ścianka po prostu? Z dwóch stron, od sąsiada i ode mnie. 

Hej, wracam do tematu bo właśnie robię wyciszenie pianka bitmatu. Mnie dzieli z sąsiadem porotherm 25cm

 

czy możesz się podzielić po kilku latach czy jesteś zadowolony z efektu ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...