Skocz do zawartości

Strop z cegły - pytanie


Recommended Posts

Napisano

Stopy w moim domu mam wykonane z materiału, który jest na zdjęciu w załączeniu tego postu. W cegle znajdują się takie dwie prostokątne dziury. Kompletnie nie wiem co to może być. Poproszę o podpowiedź.

IMG_20200607_154229.jpg

Napisano

 

Może jest...

w każdym razie jest to jakiś prefabrykowano-monolityczny strop składający się z belek żelbetowych i pustaków ceramicznych.

 

1 godzinę temu, ikerlas napisał:

Stopy w moim domu

Pewnie masz projekt, plany - poczytaj, który to jest DOKŁADNIE rodzaj prefabrykowano-monolitycznego stropu...

1 godzinę temu, ikerlas napisał:

W cegle znajdują się takie dwie prostokątne dziury

Tak ma być... tak - nie bez potrzeby - wymyślony i wyprodukowany jest pustak stropowy.

 

A w czym właściwie jest problem? Tylko w nazewnictwie?

Napisano
49 minut temu, ikerlas napisał:

Stropy teriva 30 lat temu :D?

To nie jest teriva, teriva ma belki na których opierają sie gary. Ten strop u Ciebie wygląda na strop Ackermana i takim jest.

Napisano
3 minuty temu, mhtyl napisał:

To nie jest teriva, teriva ma belki na których opierają sie gary. Ten strop u Ciebie wygląda na strop Ackermana i takim jest.

to jest dobry strop?

Napisano (edytowany)
39 minut temu, ikerlas napisał:

Nie jest to przypadkiem Strop DZ-3?

 

Też to nie jest strop DZ-3, Dz-3 ma belki na których opierają się gary.

 

7 minut temu, ikerlas napisał:

to jest dobry strop?

A czemu miałby by być zły? 

Jeżeli jest prawidłowo wykonany to jak najbardziej jest dobrym stropem.

To jest strop Ackermana

images?q=tbn:ANd9GcS4lGMI79nU3t0PxVZtl0f

 

 

A tu strop DZ-3

images?q=tbn:ANd9GcR5zTGZwpUM-1A_94h47hQ

 

Widzisz jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma stropami?

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Też to nie jest strop DZ-3, Dz-3 ma belki na których opierają się gary.

 

A czemu miałby by być zły? 

Jeżeli jest prawidłowo wykonany to jak najbardziej jest dobrym stropem.

To jest strop Ackermana

images?q=tbn:ANd9GcS4lGMI79nU3t0PxVZtl0f

 

 

A tu strop DZ-3

images?q=tbn:ANd9GcR5zTGZwpUM-1A_94h47hQ

 

Widzisz jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma stropami?

Inny pustak jest zastosowany w przypadku DZ-3 ,ale w zasadzie nie ma dużych różnic.

Widzę, że znasz się na rzeczy, jaki jest plus takiego stropu, który mam ja?

Napisano
3 minuty temu, ikerlas napisał:

Inny pustak jest zastosowany w przypadku DZ-3 ,ale w zasadzie nie ma dużych różnic.

Widzę, że znasz się na rzeczy, jaki jest plus takiego stropu, który mam ja?

Podstawowa różnica jest taka że Ackermana nie opiera się na belkach.

Jaki jest plus a jaki minus tego rodzaju stropu to znajdziesz bez problemu w necie.

Napisano
7 minut temu, mhtyl napisał:

Podstawowa różnica jest taka że Ackermana nie opiera się na belkach.

Jaki jest plus a jaki minus tego rodzaju stropu to znajdziesz bez problemu w necie.

Czemu wewnątrz tego pustaka są dwie przegrody w kształcie prostokąta. Czemu ma to służyć?

Napisano

Przegroda jest jedna, pustki są dwie...

Przegroda zwiększa wytrzymałość mechaniczną pustaka.

A pustki w pustaku zmniejszają masę stropu

Napisano
3 minuty temu, ikerlas napisał:

Czemu wewnątrz tego pustaka są dwie przegrody w kształcie prostokąta. Czemu ma to służyć?

Wytrzymałości. W zależności od nośności stropu pustaki maja dwie, trzy cztery czy nawet osiem przegród.

dz04MDAmaD00ODI=_src_192347-pustaki_Acke

i-pustak-stropowy-ackerman-250x300x180-w

images?q=tbn:ANd9GcSX2tYiJxf3CxyxEVthIeYimages?q=tbn:ANd9GcT6hp5Bxaj7-w9kWYFjwYs

Napisano
17 godzin temu, mhtyl napisał:

Wytrzymałości. W zależności od nośności stropu pustaki maja dwie, trzy cztery czy nawet osiem przegród.

z jednej strony wytrzymałość, zwartość konstrukcji

z drugiej izolacyjność cieplna i akustyczna

z trzeciej chodzi tez o ciężar pustaka - by był w miarę lekki przy zachowaniu tych punktów powyżej.

z czwartej - bo tak sobie technolog wymyślił :12_slight_smile:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...