Skocz do zawartości

Odrolnienie oraz warunki ?


Recommended Posts

Napisano

Cześć, Chciałbym się dowiedzieć od ludzi którzy znają temat i mi dobrze wytłumaczą wszystko bo poprostu jestem zielony w papierach :((

 

Planuje po nowym roku załatwiać papieru na pozowlenie itd, lecz w tym roku chciałbym przekształcic działkę z rolnej na budowlaną oraz uzyskać warunki żeby po nowym roku mieć mniej załatwiania?

 

Więc tak mam działkę 33Ary jest to działka rolna (24aryIVB Orne 9Ary starego sadu) tak wpisane w Wypisie z gruntów, Działa ma media w granicach u sąsiadach oraz działce tzn słup energetycznny jest na działce oraz nitka wody, działka nie ma Miejscowego planu zagospodarowania. Wiec teraz moje pytania.

 

1.Do kogo sie udać o odrolnienie działki z Rolnej na budowlana? 

sam mogę wpisać ile tam ma być arow budowalnej działki a ile arow rolnej ma pozsotac?

2. Przed odrolnieniem powinienem wystąpić o warunki zabudowy?

gdzie taki wniosek składać itd 

3.Poniose duze koszty przekształcenia działki z Rolnej na budowlana?

 

Prosiłbym kogoś o wytłumacznie krok po kroku do kogo itd jeśli to nie problem :)

Napisano
12 minut temu, Gadzik97 napisał:

1.Do kogo sie udać o odrolnienie działki z Rolnej na budowlana? 

sam mogę wpisać ile tam ma być arow budowalnej działki a ile arow rolnej ma pozsotac?

2. Przed odrolnieniem powinienem wystąpić o warunki zabudowy?

gdzie taki wniosek składać itd 

3.Poniose duze koszty przekształcenia działki z Rolnej na budowlana?

Ad2. Najpierw występujesz do gminy z wnioskiem o wydanie WZiZT dla tej działki.

Ad1. Odrolnienie załatwisz bez problemu i bez opłat bo za ziemie klasy IV  nie ma opłat o odrolnienie jest z urzędu, ale to dopiero jak dostaniesz WZ.

Ad3. Jeżeli na całej działce jest ziemia klasy IV to nie poniesiesz żadnych kosztów.

 

Musisz jeszcze wystąpić do ZE o zapewnienie dostawy prądu i do wodociągów gminnych o zapewnienie przyłącza wody i jeszcze jak jest tam kanaliza czy gaz a będziesz chciał z tego korzystać to tez musisz mieć zapewnienie z tych instytucji do podłączenia się.

Zapewnienia dostaw mediów są wydawane za darmo.

Napisano

Ok dzieki wielki za konkretna odpowiedz, ale to warunki odrazu moge wyslac wniosek o wydanie? a potem poprostu ide ja odrolnic?

Do ZE to mam sie kierowac przed wnioskiem o warunki zabudowy czy przed zaltwianiem pozowlenia na budowe? , na dzialce nie ma kanalizacji i naraaznie nie bedzie , gaz jest i prawodopodobnie bd ogrzewanie gazowe.

 

w skrócie, teraz zakldam wniosek o wydanie warunkow zabudowy potem odrolniam a o Zapewnienie pradu wodoiacgow itd moge poprostu pozniej gdy bd mial projekt i do geodezji i potem o pozowlenie?

Napisano
5 minut temu, Gadzik97 napisał:

Ok dzieki wielki za konkretna odpowiedz, ale to warunki odrazu moge wyslac wniosek o wydanie? a potem poprostu ide ja odrolnic?

Najpierw występujesz z wnioskiem o wydanie WZ, jak dostaniesz je pozytywne to wtedy ja odrolnisz.

7 minut temu, Gadzik97 napisał:

Do ZE to mam sie kierowac przed wnioskiem o warunki zabudowy czy przed zaltwianiem pozowlenia na budowe? , na dzialce nie ma kanalizacji i naraaznie nie bedzie , gaz jest i prawodopodobnie bd ogrzewanie gazowe.

 

O zapewnienie dostaw mediów występujesz na etapie składania WZ bo do warunków zapewne będzie to potrzebne.

10 minut temu, Gadzik97 napisał:

 

 

w skrócie, teraz zakldam wniosek o wydanie warunkow zabudowy potem odrolniam a o Zapewnienie pradu wodoiacgow itd moge poprostu pozniej gdy bd mial projekt i do geodezji i potem o pozowlenie?

Składasz wniosek o wydanie WZiZT, odralniasz, robisz lub kupujesz projekt domu i robisz jego adaptacje do działki, jeżeli będzie to projekt indywidualny to adaptacja odpada, geodeta i wytyczenie domu na działce i kierownik budowy i składasz całość do starostwa na zgłoszenie lub pozwolenie na budowę.

Napisano

Dzieki wielki za informacje, szkoda ze nie wiesz jak jest z tym ze w wypisie mam wpisane 24ary orne a 9 arow sadu i czy to moge zmienic np przy odrolnieniu ze 15 arow byloby budowalne a 18 arow orne by zostalo?

Napisano
1 godzinę temu, Gadzik97 napisał:

24ary orne a 9 arow sadu i czy to moge zmienic np przy odrolnieniu ze 15 arow byloby budowalne a 18 arow orne by zostalo?

Masz wpisane 9 ar sadu bo jest tam sad :) WZ dostaniesz na działkę jaką Ty wytyczysz, czyli jak będziesz chciał z tych 33 ar mieć działkę budowlaną 15 ar to o taką występujesz z tym ze potem musisz tą działkę podzielić a reszta, część  tej działki pozostanie tak jak przed podziałem czyli będą to grunty orne i sad.

Odralniasz całą działkę, nie ma częściowego odralniania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...