Skocz do zawartości

Gazowy piec CO z wymiennikiem CWU i bojler elektryczny


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Ma pytanie dotyczące możliwości rozbudowy istniejącej instalacji grzewczej wody użytkowej o podłączenie bojlera elektrycznego.

 

Instalacja zawiera gazowy piec który zasila ogrzewanie domu oraz wymiennik cwu z obiegiem cyrkulacji.

Niestety wymiennik nie ma możliwości zamontowania grzałki elektrycznej.

Chciałbym związku z posiadana instalacją fotowoltaiczną uzupełnić system grzewczy o grzanie wody użytkowej w bojlerze elektrycznym niestety nie jestem pewien czy moje podejście jest prawidłowe.

Czy wpięcie bojlera elektrycznego na wyjściu z wymiennika CWU  ciepłej wody użytkowej będzie bezpieczne ?

Czy w związku z istnieniem obiegu cyrkulacji moc grzałki bojlera pozwoli na ogrzanie takiej ilości wody ( wymiennik CWU 150l + bojler ) 

Jakiej pojemności zastosować bojler i jakiej mocy grzałka 2000 W ?

Znalazłem podobne  rozwiązania ale nie posiadały one obiegu cyrkulacji.

 

Dziękuję za pomoc.

 

 

instalacja grzewc.png

Napisano
25 minut temu, animus napisał:

Nie lepiej wymienić wymiennik na inny? 

Bez pompy cyrkulacyjnej się nie obędzie.

Zbiornik ma dopiero 2 lata.

W obwodzie cyrkulacji jest pompa.

Napisano (edytowany)

4 osoby dorosłe.

 

A czy połączenie takie jak przedstawiłem na rysunku poza stratami na obwodzie w trakcie działania cyrkulacji ma inne mankamenty .

A co z rozmiarem i mocą grzałki bojlera . ( myślałem nad 50 l z 1500W grzałką)

 

Edytowano przez danielknu (zobacz historię edycji)
Napisano
12 godzin temu, danielknu napisał:

4 osoby dorosłe.

To bojler 50 l za mały.

12 godzin temu, danielknu napisał:

A czy połączenie takie jak przedstawiłem na rysunku poza stratami na obwodzie w trakcie działania cyrkulacji ma inne mankamenty .

Takie podłączenie szeregowe powoduje, że kocioł gazowy będzie zawsze podawał wodę ciepła przez bojler elektryczny.

12 godzin temu, danielknu napisał:

A co z rozmiarem i mocą grzałki bojlera . ( myślałem nad 50 l z 1500W grzałką)

Gałka na te 50l  Czas nagrzewania ( T - 50*C) z półtorej godziny.

Napisano
Dnia 8.05.2020 o 15:32, danielknu napisał:

Witam.

Ma pytanie dotyczące możliwości rozbudowy istniejącej instalacji grzewczej wody użytkowej o podłączenie bojlera elektrycznego.

 

Instalacja zawiera gazowy piec który zasila ogrzewanie domu oraz wymiennik cwu z obiegiem cyrkulacji.

Niestety wymiennik nie ma możliwości zamontowania grzałki elektrycznej.

Chciałbym związku z posiadana instalacją fotowoltaiczną uzupełnić system grzewczy o grzanie wody użytkowej w bojlerze elektrycznym niestety nie jestem pewien czy moje podejście jest prawidłowe.

Czy wpięcie bojlera elektrycznego na wyjściu z wymiennika CWU  ciepłej wody użytkowej będzie bezpieczne ?

Czy w związku z istnieniem obiegu cyrkulacji moc grzałki bojlera pozwoli na ogrzanie takiej ilości wody ( wymiennik CWU 150l + bojler ) 

Jakiej pojemności zastosować bojler i jakiej mocy grzałka 2000 W ?

Znalazłem podobne  rozwiązania ale nie posiadały one obiegu cyrkulacji.

 

Dziękuję za pomoc.

 

 

instalacja grzewc.png

Prawidłowym rozwiązaniem jest wymiennik dwupłaszczowy i podłączenie do niego dwóch źródeł ciepła. Druga opcja to zwykła grzałka elektryczna w płaszczu wymiennika zamiast dodatkowej pojemności układu cwu. Ten bojler należy wpiąć przed wymiennikiem, na zasilaniu zwu. Czyli - podgrzewa - albo kocioł gazowy, albo bojler. Ja uważam jednak, że zwykła grzałka zamiast bojlera spełni zadanie. Czujnik temperatury i tak nie załączy kotła gazowego w trybie przygotowania cwu jeśli woda będzie miała temperaturę zgodna z nastawą.

Jak masz przygotowaną instalację PV - on czy off grid? W drugim przypadku mozliwe, że masz 5-6 paneli + przetwornicę do 3 kW +..odbiornik prądu (grzałka). Dodam, że jesli mowa o przypadku nr 2, prąd z przetwornicy nie jest prawdopodobnie czystym sinusem i termostat elektroniczny w grzałce może się często psuć. Obecnie w sklepach internetowych jest pełno ofert zestawów PV do przygotowania CWU. Na taki wymiennik polecam grzałke 2 kW i zestaw PV o mocy minimum 1200-1500 W w picu. Czyli 6 paneli, które w picu (przy największym nasłonecznieniu) dają 6x280 = 1680 W. Każdy panel to napięcie chyba 30V czyli 180 V przetwornica spokojnie podniesie bez trudu do 230 V. Jedna uwaga - jeśli to jest właśnie taki zestaw czyli off-grid - wieczorkiem i podczas pogody bez słońca pracuje tylko kocioł gazowy. Jeśli ma pracować kocioł i dogrzewanie grzałka równocześnie - potrzeba wymiennik dwupłaszczowy.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...