Skocz do zawartości

Wentylacją grawitacyjna


Recommended Posts

Napisano

Witam, mam problem z wentylacją grawitacyjna. 1 czerwona to komin palny+ wentylacja kotłowni (komin systemowy schiedel) , od stropu dochodzi zlicowany komin wentylacyjny 2 kanałowy ( łazienka dół wentylacja będzie w suficie i łazienka góra) , 2 czerwona docelowo miał być to kominek plus wentylacja, ale jednak nie zdecydowaliśmy się na kominek, doradzono nam żeby go przenieść ( zielona 2) i dać tam od stropu komin wentylacyjny schiedel 2 kanałowy jeden kanał będzie od salonu w którym kratka będzie znowu w suficie , drugi kanał wentylacja dwóch pokoi na górze... 3 czerwona to wentylacja kuchni i okap , kuchnia jest przesunięta więc i komin chcemy przesunąć żeby był centralnie nad kuchenka, czy mogę do kanału wentylacji kuchni podpiąć też pokój na górze ?? Wychodzą mi 3 kominy , a wolał bym zostać przy 2 , gdzie najlepiej zastosować grzybki ??  Czy jak będę miał na dole kratki wentylacyjne w suficie nie będzie mi się nic skraplało ??

IMG_20200422_210558.jpg

IMG_20200422_210044.jpg

Napisano

Kanały wyciągowe są niezbędne w kotłowni, kuchni i łazienkach. W pokojach mieszkalnych i salonie bez kominka już nie, w nich wystarczy nawiew przez nawiewniki okienne.

Jeżeli kratka wentylacyjna ma być w suficie, a komin wentylacyjny bezpośrednio nad nią na stropie to bardzo złe rozwiązanie. Grozi chociażby skapywaniem wody opadowej.

Zdjęcia są mało czytelne, trudno z tego planu korzystać.

  • 5 miesiące temu...
Napisano

Witam, kupiliśmy dom w stanie surowym zamkniętym. Niestety dopiero zauważyliśmy że nigdzie nie ma kratek wentylacyjnych. Na dachu widać kilka wystających rur pcv zakończonych tzw. grzybkami. Gdy zaczęliśmy wiercić w miejscach gdzie powinny być kratki (według projektu) okazało się że wszędzie jest pustak.

Czy jest taka możliwość że osoby, które robiły kanały wentylacyjne nie zainstalowały rur tylko zrobiły atrapy? Jak można to sprawdzić? Myśl że musimy wszystko kuć i zakładać nową wentylację mnie przeraża... 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...