Skocz do zawartości

Kładzenie płytek na płytach k-g.


PIOTR42

Recommended Posts

Napisano
WZIĄŁEM FACHOWCA OD KŁADZENIA PŁYTEK, W CELU WYPŁYTKOWANIA ŁAZIENKI. DOM JEST NOWY ŁAZIENKA JESZCZE NIE WYTYNKOWANA. FACHOWIEC NA SAMYM WSTĘPIE ZAPROPONOWAŁ MI PŁYTKI NA WODOODPORNEJ PŁYCIE K-G. STWIERDZIŁ TAKŻE ABYM ŁAZIENKI W TYM PRZYPADKU NIE TYNKOWAŁ. MAM MIESZANE UCZUCIE CZY TA METODA JEST DOBRA... ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻE KŁADZIE SIĘ JE NA OTYNKOWANE ŚCIANY! CO O TYM SĄDZICIE ? JAKĄ METODĘ WYBRAĆ. KTÓRA JEST LEPSZA POD WZGLĘDEM WYTRZYMAŁOŚCI, KOSZTOWNOŚCI I TYK DALEJ...!?CZY PŁYTY WSKUTEK JAKIEŚ NIESZCZELNOŚCI NIE NASIĄKNA WODĄ I BĘDZIE PROBLEM..
Napisano

Witam!!!
Na wstępie - nie krzycz (nie pisz wielkimi literami!)
Wracam do tematu. Nie wiem po kiego fachowiec chce dodatkowo kłaść płytę g-k? Owszem daje się ją ale w przypadku np remontów, gdzie chce się np. prostować ściany. W nowym domu wystarczy zrobić tynk cementowo-wapienny tzw."ostry" czyli bez wygładzania - powierzchnia specjalna pod płytki.Oczywiście ponieważ jest to pomieszczenie mokre, należałoby położyć izolację w płycie, żeby ściana nie była narażona na wilgoć. Następnie kładziemy płytki , fugujemy itd. Płyty g-k wodoodporne natomiast stosujemy w przypadku wykonywania wszelkiej zabudowy - np. Geberit, zabudowa wanny, itp. oczywiście zachowując przygotowanie podłoża - izolacja w płynie.
Pozdrawiam!

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

WZIĄŁEM FACHOWCA OD KŁADZENIA PŁYTEK, W CELU WYPŁYTKOWANIA ŁAZIENKI. DOM JEST NOWY ŁAZIENKA JESZCZE NIE WYTYNKOWANA. FACHOWIEC NA SAMYM WSTĘPIE ZAPROPONOWAŁ MI PŁYTKI NA WODOODPORNEJ PŁYCIE K-G. STWIERDZIŁ TAKŻE ABYM ŁAZIENKI W TYM PRZYPADKU NIE TYNKOWAŁ. MAM MIESZANE UCZUCIE CZY TA METODA JEST DOBRA... ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻE KŁADZIE SIĘ JE NA OTYNKOWANE ŚCIANY! CO O TYM SĄDZICIE ? JAKĄ METODĘ WYBRAĆ. KTÓRA JEST LEPSZA POD WZGLĘDEM WYTRZYMAŁOŚCI, KOSZTOWNOŚCI I TYK DALEJ...!?CZY PŁYTY WSKUTEK JAKIEŚ NIESZCZELNOŚCI NIE NASIĄKNA WODĄ I BĘDZIE PROBLEM..



Moja sąsiadka ma położone płytki na wodoodpornych płytach wiórowych i jest zadowolona-płytki ścienne można układać na różnych podłożach
Napisano
Mając ściany z Ytonga (równe ściany) można glazurę układać bezpośrednio na Ytong - wystarczy tylko zagruntować i już można układać bez tynku i bez płyt G-K. W moim domu tak zrobiliśmy....
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zaraz zaraz... teoria teorią a praktyka praktyką icon_smile.gif
Nowe domy lubią osiadać, zarówno w praktyce jak i w teorii icon_smile.gif więc kładzenie glazury na warstwie kompensującej ew ruchy w ścianie jest jak najbardziej wskazane. Położenie grubej wodoodpornej płyty gk na plackach z elastycznej zaprawy klejowej byłoby w tym wypadku jak najbardziej wskazane i tynk nie jest tu konieczny. Poza tym w mojej praktyce tylko raz widziałem na tyle równą ścianę z Ytonga, na której bez żmudnego dwu- trzywarstwowego wyrównywania dało się położyć glazurę.
Koszty wyjdą podobne jak przy tynkowaniu i wyrównywaniu a efekt pewniejszy. "izolacja w płycie"? co Kolega ma konkretnie na myśli? Poza miejscami nie narażonymi na stały kontakt z wodą (kabina prysznicowa) dodatkowa izolacja jest zbędna.
Napisano
jak najbardziej stosuje się takie rozwiązania i maja one wiele zalet
przede wszystkim czas wykonania i tynków i samego układania glazury, narożniki, wewnętrzne i zewnętrzne doprowadzi się do kąta 90', co ma bardzo istotne znaczenie przy montażu wanny lub brodzika, bardzo zmniejsza się zuzycie zaprawy klejowej,
dodatkowo, oprócz "zielonej" płyty, nalezy całość zabezpieczyć folią w płynie i taśmami narożnikowymi

ściany z Ytonga, jeśli zachowane mają kąty, są ustawione w pionie to wystarczy zagruntować odpowiednim preparatem i zaciągnąć całość zaprawą klejową, na to już płytki
Napisano
Cytat

WZIĄŁEM FACHOWCA OD KŁADZENIA PŁYTEK, W CELU WYPŁYTKOWANIA ŁAZIENKI. DOM JEST NOWY ŁAZIENKA JESZCZE NIE WYTYNKOWANA. FACHOWIEC NA SAMYM WSTĘPIE ZAPROPONOWAŁ MI PŁYTKI NA WODOODPORNEJ PŁYCIE K-G. STWIERDZIŁ TAKŻE ABYM ŁAZIENKI W TYM PRZYPADKU NIE TYNKOWAŁ. MAM MIESZANE UCZUCIE CZY TA METODA JEST DOBRA... ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻE KŁADZIE SIĘ JE NA OTYNKOWANE ŚCIANY! CO O TYM SĄDZICIE ? JAKĄ METODĘ WYBRAĆ. KTÓRA JEST LEPSZA POD WZGLĘDEM WYTRZYMAŁOŚCI, KOSZTOWNOŚCI I TYK DALEJ...!?CZY PŁYTY WSKUTEK JAKIEŚ NIESZCZELNOŚCI NIE NASIĄKNA WODĄ I BĘDZIE PROBLEM..


Cze.Na ścianach bardzo krzywych /kilka cm / uzasadnione jest zastosowanie płyt g-k,koszt ok 20-30 zł/m2.Przy nierównościach rzędu 1 -1,5 cm kładziemy zaprawę wyrównawczą ,koszt ok 15-20zł.Przy nierównościach
jak wyżej/do1,5cm/ można kłaść płytki na placki klejowe przy zastosowaniu odpowiedniego kleju grubowarstwowego ,koszt to dwu-trzykrotność kleju podstawowego czyli ok 15-20 zł/m2.Najlepszy sposób ze względu na trwałość to płytka klejona bezpośrednio do surowej ściany,zawsze zaimpregnowanej. Pozdro.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tak jak napisałam wcześniej w mojej łazience są położone płytki bezpośrednio na Ytong (równe sciany) - minęło już 4 lata i płytki nie pękają .
A fachowcy - wiadomo chcą ułożyć najpierw płyty G-K bo to dla nich dodatkowy zarobek. Za przyklejenie płyt - cena za m2 + ułożenie płytek cena za m2.
Napisano
Cytat

WZIĄŁEM FACHOWCA OD KŁADZENIA PŁYTEK, W CELU WYPŁYTKOWANIA ŁAZIENKI. DOM JEST NOWY ŁAZIENKA JESZCZE NIE WYTYNKOWANA. FACHOWIEC NA SAMYM WSTĘPIE ZAPROPONOWAŁ MI PŁYTKI NA WODOODPORNEJ PŁYCIE K-G. STWIERDZIŁ TAKŻE ABYM ŁAZIENKI W TYM PRZYPADKU NIE TYNKOWAŁ. MAM MIESZANE UCZUCIE CZY TA METODA JEST DOBRA... ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻE KŁADZIE SIĘ JE NA OTYNKOWANE ŚCIANY! CO O TYM SĄDZICIE ? JAKĄ METODĘ WYBRAĆ. KTÓRA JEST LEPSZA POD WZGLĘDEM WYTRZYMAŁOŚCI, KOSZTOWNOŚCI I TYK DALEJ...!?CZY PŁYTY WSKUTEK JAKIEŚ NIESZCZELNOŚCI NIE NASIĄKNA WODĄ I BĘDZIE PROBLEM..



Trzeba pamiętać o kleju. Na forum jest osobny temat o tym co sięstało z płytkami po zastosowaniu kleju(?) niedopasowanego do płytek. Efekty smutne.
Napisano
Cytat

Trzeba pamiętać o kleju. Na forum jest osobny temat o tym co sięstało z płytkami po zastosowaniu kleju(?) niedopasowanego do płytek. Efekty smutne.


Dodam że klej należy dostosować do płytek jak słusznie zauważyłeś ale też do podłoża i w przypadku k-g/zielonego oczywiście/będzie to klej elastyczny bez względu na rodzaj płytek. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ale o takich szczegółach to fachowiec po0winien wiedzieć.


Cze.Właśnie.Ale nie wie.Z tego co mówi koleżanka wynika że 10%znanych jej glazurników/pracuje w sklepie z glazurą/przychodzi na szkolenia!!Pozdro icon_sad.gif icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Ale o takich szczegółach to fachowiec po0winien wiedzieć.


Młodsi często są przeszkoleni i wiedzą,starsi są bardziej odporni na wiedzę.Często fachman zastaje już jakiś klej kupiony przez inwestora/zły/i nie kwestionuje zakupu.Na stronach producentów są telefony do konsultantów i przedstawicieli handlowych ,trzeba dzwonić ,pytać .
Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dodam że klej należy dostosować do płytek jak słusznie zauważyłeś ale też do podłoża i w przypadku k-g/zielonego oczywiście/będzie to klej elastyczny bez względu na rodzaj płytek. icon_biggrin.gif



To nie tylko na rodzaj płytek należy patrzeć kupując klej ale i na podłoże? Inny klej do G-K inny do ścian tynkowanych, inny do surowizny?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...