Skocz do zawartości

Kładzenie płytek na płytach k-g.


PIOTR42

Recommended Posts

Napisano
WZIĄŁEM FACHOWCA OD KŁADZENIA PŁYTEK, W CELU WYPŁYTKOWANIA ŁAZIENKI. DOM JEST NOWY ŁAZIENKA JESZCZE NIE WYTYNKOWANA. FACHOWIEC NA SAMYM WSTĘPIE ZAPROPONOWAŁ MI PŁYTKI NA WODOODPORNEJ PŁYCIE K-G. STWIERDZIŁ TAKŻE ABYM ŁAZIENKI W TYM PRZYPADKU NIE TYNKOWAŁ. MAM MIESZANE UCZUCIE CZY TA METODA JEST DOBRA... ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻE KŁADZIE SIĘ JE NA OTYNKOWANE ŚCIANY! CO O TYM SĄDZICIE ? JAKĄ METODĘ WYBRAĆ. KTÓRA JEST LEPSZA POD WZGLĘDEM WYTRZYMAŁOŚCI, KOSZTOWNOŚCI I TYK DALEJ...!?CZY PŁYTY WSKUTEK JAKIEŚ NIESZCZELNOŚCI NIE NASIĄKNA WODĄ I BĘDZIE PROBLEM..
Napisano

Witam!!!
Na wstępie - nie krzycz (nie pisz wielkimi literami!)
Wracam do tematu. Nie wiem po kiego fachowiec chce dodatkowo kłaść płytę g-k? Owszem daje się ją ale w przypadku np remontów, gdzie chce się np. prostować ściany. W nowym domu wystarczy zrobić tynk cementowo-wapienny tzw."ostry" czyli bez wygładzania - powierzchnia specjalna pod płytki.Oczywiście ponieważ jest to pomieszczenie mokre, należałoby położyć izolację w płycie, żeby ściana nie była narażona na wilgoć. Następnie kładziemy płytki , fugujemy itd. Płyty g-k wodoodporne natomiast stosujemy w przypadku wykonywania wszelkiej zabudowy - np. Geberit, zabudowa wanny, itp. oczywiście zachowując przygotowanie podłoża - izolacja w płynie.
Pozdrawiam!

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

WZIĄŁEM FACHOWCA OD KŁADZENIA PŁYTEK, W CELU WYPŁYTKOWANIA ŁAZIENKI. DOM JEST NOWY ŁAZIENKA JESZCZE NIE WYTYNKOWANA. FACHOWIEC NA SAMYM WSTĘPIE ZAPROPONOWAŁ MI PŁYTKI NA WODOODPORNEJ PŁYCIE K-G. STWIERDZIŁ TAKŻE ABYM ŁAZIENKI W TYM PRZYPADKU NIE TYNKOWAŁ. MAM MIESZANE UCZUCIE CZY TA METODA JEST DOBRA... ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻE KŁADZIE SIĘ JE NA OTYNKOWANE ŚCIANY! CO O TYM SĄDZICIE ? JAKĄ METODĘ WYBRAĆ. KTÓRA JEST LEPSZA POD WZGLĘDEM WYTRZYMAŁOŚCI, KOSZTOWNOŚCI I TYK DALEJ...!?CZY PŁYTY WSKUTEK JAKIEŚ NIESZCZELNOŚCI NIE NASIĄKNA WODĄ I BĘDZIE PROBLEM..



Moja sąsiadka ma położone płytki na wodoodpornych płytach wiórowych i jest zadowolona-płytki ścienne można układać na różnych podłożach
Napisano
Mając ściany z Ytonga (równe ściany) można glazurę układać bezpośrednio na Ytong - wystarczy tylko zagruntować i już można układać bez tynku i bez płyt G-K. W moim domu tak zrobiliśmy....
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zaraz zaraz... teoria teorią a praktyka praktyką icon_smile.gif
Nowe domy lubią osiadać, zarówno w praktyce jak i w teorii icon_smile.gif więc kładzenie glazury na warstwie kompensującej ew ruchy w ścianie jest jak najbardziej wskazane. Położenie grubej wodoodpornej płyty gk na plackach z elastycznej zaprawy klejowej byłoby w tym wypadku jak najbardziej wskazane i tynk nie jest tu konieczny. Poza tym w mojej praktyce tylko raz widziałem na tyle równą ścianę z Ytonga, na której bez żmudnego dwu- trzywarstwowego wyrównywania dało się położyć glazurę.
Koszty wyjdą podobne jak przy tynkowaniu i wyrównywaniu a efekt pewniejszy. "izolacja w płycie"? co Kolega ma konkretnie na myśli? Poza miejscami nie narażonymi na stały kontakt z wodą (kabina prysznicowa) dodatkowa izolacja jest zbędna.
Napisano
jak najbardziej stosuje się takie rozwiązania i maja one wiele zalet
przede wszystkim czas wykonania i tynków i samego układania glazury, narożniki, wewnętrzne i zewnętrzne doprowadzi się do kąta 90', co ma bardzo istotne znaczenie przy montażu wanny lub brodzika, bardzo zmniejsza się zuzycie zaprawy klejowej,
dodatkowo, oprócz "zielonej" płyty, nalezy całość zabezpieczyć folią w płynie i taśmami narożnikowymi

ściany z Ytonga, jeśli zachowane mają kąty, są ustawione w pionie to wystarczy zagruntować odpowiednim preparatem i zaciągnąć całość zaprawą klejową, na to już płytki
Napisano
Cytat

WZIĄŁEM FACHOWCA OD KŁADZENIA PŁYTEK, W CELU WYPŁYTKOWANIA ŁAZIENKI. DOM JEST NOWY ŁAZIENKA JESZCZE NIE WYTYNKOWANA. FACHOWIEC NA SAMYM WSTĘPIE ZAPROPONOWAŁ MI PŁYTKI NA WODOODPORNEJ PŁYCIE K-G. STWIERDZIŁ TAKŻE ABYM ŁAZIENKI W TYM PRZYPADKU NIE TYNKOWAŁ. MAM MIESZANE UCZUCIE CZY TA METODA JEST DOBRA... ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻE KŁADZIE SIĘ JE NA OTYNKOWANE ŚCIANY! CO O TYM SĄDZICIE ? JAKĄ METODĘ WYBRAĆ. KTÓRA JEST LEPSZA POD WZGLĘDEM WYTRZYMAŁOŚCI, KOSZTOWNOŚCI I TYK DALEJ...!?CZY PŁYTY WSKUTEK JAKIEŚ NIESZCZELNOŚCI NIE NASIĄKNA WODĄ I BĘDZIE PROBLEM..


Cze.Na ścianach bardzo krzywych /kilka cm / uzasadnione jest zastosowanie płyt g-k,koszt ok 20-30 zł/m2.Przy nierównościach rzędu 1 -1,5 cm kładziemy zaprawę wyrównawczą ,koszt ok 15-20zł.Przy nierównościach
jak wyżej/do1,5cm/ można kłaść płytki na placki klejowe przy zastosowaniu odpowiedniego kleju grubowarstwowego ,koszt to dwu-trzykrotność kleju podstawowego czyli ok 15-20 zł/m2.Najlepszy sposób ze względu na trwałość to płytka klejona bezpośrednio do surowej ściany,zawsze zaimpregnowanej. Pozdro.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tak jak napisałam wcześniej w mojej łazience są położone płytki bezpośrednio na Ytong (równe sciany) - minęło już 4 lata i płytki nie pękają .
A fachowcy - wiadomo chcą ułożyć najpierw płyty G-K bo to dla nich dodatkowy zarobek. Za przyklejenie płyt - cena za m2 + ułożenie płytek cena za m2.
Napisano
Cytat

WZIĄŁEM FACHOWCA OD KŁADZENIA PŁYTEK, W CELU WYPŁYTKOWANIA ŁAZIENKI. DOM JEST NOWY ŁAZIENKA JESZCZE NIE WYTYNKOWANA. FACHOWIEC NA SAMYM WSTĘPIE ZAPROPONOWAŁ MI PŁYTKI NA WODOODPORNEJ PŁYCIE K-G. STWIERDZIŁ TAKŻE ABYM ŁAZIENKI W TYM PRZYPADKU NIE TYNKOWAŁ. MAM MIESZANE UCZUCIE CZY TA METODA JEST DOBRA... ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻE KŁADZIE SIĘ JE NA OTYNKOWANE ŚCIANY! CO O TYM SĄDZICIE ? JAKĄ METODĘ WYBRAĆ. KTÓRA JEST LEPSZA POD WZGLĘDEM WYTRZYMAŁOŚCI, KOSZTOWNOŚCI I TYK DALEJ...!?CZY PŁYTY WSKUTEK JAKIEŚ NIESZCZELNOŚCI NIE NASIĄKNA WODĄ I BĘDZIE PROBLEM..



Trzeba pamiętać o kleju. Na forum jest osobny temat o tym co sięstało z płytkami po zastosowaniu kleju(?) niedopasowanego do płytek. Efekty smutne.
Napisano
Cytat

Trzeba pamiętać o kleju. Na forum jest osobny temat o tym co sięstało z płytkami po zastosowaniu kleju(?) niedopasowanego do płytek. Efekty smutne.


Dodam że klej należy dostosować do płytek jak słusznie zauważyłeś ale też do podłoża i w przypadku k-g/zielonego oczywiście/będzie to klej elastyczny bez względu na rodzaj płytek. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ale o takich szczegółach to fachowiec po0winien wiedzieć.


Cze.Właśnie.Ale nie wie.Z tego co mówi koleżanka wynika że 10%znanych jej glazurników/pracuje w sklepie z glazurą/przychodzi na szkolenia!!Pozdro icon_sad.gif icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Ale o takich szczegółach to fachowiec po0winien wiedzieć.


Młodsi często są przeszkoleni i wiedzą,starsi są bardziej odporni na wiedzę.Często fachman zastaje już jakiś klej kupiony przez inwestora/zły/i nie kwestionuje zakupu.Na stronach producentów są telefony do konsultantów i przedstawicieli handlowych ,trzeba dzwonić ,pytać .
Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dodam że klej należy dostosować do płytek jak słusznie zauważyłeś ale też do podłoża i w przypadku k-g/zielonego oczywiście/będzie to klej elastyczny bez względu na rodzaj płytek. icon_biggrin.gif



To nie tylko na rodzaj płytek należy patrzeć kupując klej ale i na podłoże? Inny klej do G-K inny do ścian tynkowanych, inny do surowizny?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...