Skocz do zawartości

pergola z zelbetu


fullmeb

Recommended Posts

Witam wszystkich
robimy na tarasie zamiast altany czy innego zadaszenia cos na zasadzie pergoli z betonu.
bedzie to w sumie 6 slupow o wys ok 2,30m i na nich dookola belka betonowa tworzaca prostokat taki jak sam taras. krotsza strona ma ok 6m i tu beda belki takiej dlugosci, dluzsza ma 9m i tu bedzie słup w srodku odleglosci i belki po ok 4,5m. bez belki w srodku. bedzie tu profil z nierdzwki z oswietleniem. całosc o przekroju ok 38cm. slupu zbrojone po 6 drutow 12mm a belki dolem 2 prety 16mm i jeden 12mm gora 2 prety 12mm. beton z betoniarni tzw mostowy odporny na warunki pogodowe. całosc na stopach o przekroju 55x50 i w sumie zakopane ponad metrpod poziom pierowtnego gruntu. nic na tym nie bedzie ani stało ani wisiało( oprocz oswietlenia) to ma po prostu stac i utrzymywac swoj ciezar.
czy podane przez wykonawce przekroje i zbrojenia beda ok? czy nie sa przypadkiem za male? stopy wraz z wystajacym zbrojeniem beda zalewac wczesniej. cała reszte nadziemna w okolicach wakacji i slupy i belki beda zalewane i zbrojone jednoczesnie.
czy robil ktos cos podobnego? zainteresowanym moge podesłac zdjecia z projektu

pergola.jpg

Link do komentarza

Te słupy i belki mają być odlewane na ziemi i to wszystko montowane po tym, jak beton dojrzeje, czy może ktoś miał kosmiczny pomysł zrobienia szalunku i odlewania wszystkiego razem?

 

Nie doczytałem  -

39 minut temu, fullmeb napisał:

slupy i belki beda zalewane i zbrojone jednoczesnie.

:zalamka: moim zdaniem przerost formy nad treścią...

 

Kto i z czego wykona szalunki? :icon_rolleyes:

Link do komentarza
1 godzinę temu, fullmeb napisał:

 
robimy na tarasie zamiast altany czy innego zadaszenia cos na zasadzie pergoli z betonu. 

 

To ma wytrzymać najazd ruskiej armii czołgów?

 

Tak mi przypomniało dawne czasy, kiedy jednej z posowieckich cementowni chciałem zaoferować pakowaczki. Odpowiedzili mi, że mają swoje i zaprosili do obejrzenia. No to poszedłem oglądać. Zajmowała całą halę o wymiarach 10 x 20 metrów i miała mniejszą wydajność niż moja, potrzebująca powierzchni 1 x 2 metry i coś dodatkowo na transporter odbierający worki. 

Ale po ich urządzeniu czołg mógłby jeździć, to fakt, podstawą był dwuteownik mostowy. Natomiast moją czołg by zgniótł, nie miała szans w starciu z armią pancerną.

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
6 godzin temu, fullmeb napisał:

czy podane przez wykonawce przekroje i zbrojenia beda ok? czy nie sa przypadkiem za male?

Ktoś ci powinien zrobić rysunek z wymiarami i obliczeniami - czyli konstruktor.

Przekroje są za duże.

Słupy bym zrobił 25x25 cm maksimum, a pewnie 20x 20 by było super silne, a belki prostokątne 20 (25)x30 (35) powinny starczyć.

Jest jeszcze kwestia stóp fundamentowych - wazna kwestia, żeby ci to równo potem siadło i nie popękało. 

 

Ale - to konstruktor ci zrobi mini dokumentację - forum nie jest od takich rzeczy.

Link do komentarza
42 minuty temu, zenek napisał:

Przekroje są za duże.

Ależ nie! to ma tak wyglądać... solidnie i dostojnie... Gdyby miały być mniejsze, to pytacz zrobiłby to z belek drewnianych... szybko, łatwo i o wiele, wiele taniej...

Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...