Skocz do zawartości

skrzypiące panele podłogowe


Iwona82

Recommended Posts

Dzień dobry, mam problem z nowo położonymi panelami podłogowymi.

 

W całym mieszkaniu były położone te same panele (10 mm, 5klasa,V fuga), w pokojach na podkładzie 4 mm, na przedpokoju na podkładzie 7 ( Podkład podłogowy EKO 7 mm- wióry).

I właśnie na przedpokoju jest problem- panele skrzypią i trzeszczą jak na strychu. Dzieje się tak na całym przedpokoju, do tego w niektórych miejscach pod naciskiem stopy podnoszą się i uginają- widoczne szczególnie przy wejściu do łazienki gdzie nie ma progu łączącego- ale przy wejściach do innych pomieszczeń również panele pracują moim zdaniem za bardzo a skrzypienie słychać też na pierwszych panelach w pokojach.

Od montażystów usłyszałam, że oni swoją prace wykonali dobrze-ponieważ w pokojach jest OK, a w dzień zakończenia prac skrzypienie nie było słyszalne, oferują owszem pomoc w rozwiązaniu problemu ale nie za darmo, ponieważ nie widza swojej winy, bo problem może leżeć w stropach budynku bądź wynikać z tego, że zostały wyburzone piece kaflowe(w pokojach)a może przyczyną są wadliwe panele.

Nie podoba mi się takie podejście- ponieważ ja jestem laikiem i nie znam się na sposobie montażu, dla mnie liczy się efekt końcowy i nie tego oczekiwałam umawiając się na remont. 

Teraz panowie proponują "wylanie oleju" (nie wiem jak to fachowo się nazywa) ale wydaje mi się niemożliwe aby w jakiś sposób to pomogło. W związku z tym że czekam już ponad miesiąc podłoga zaczyna przeszkadzać coraz bardziej - wolałabym konkretniejsze działania.

Dylatacja i dobicie paneli podobno są wykonane prawidłowo.

Proszę o poradę co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? 

 

 

 

Link do komentarza

Przyczyną skrzypienia jest uginanie się podłogi spowodowane zbyt miękkim i grubym podkładem lub nierówną powierzchnia stropu. Proponowane olejowanie może czasowo pomóc zmniejszając tarcie na  złączach paneli. Radykalnym rozwiązanie będzie rezygnacja z podłogi pływającej i montaż metodą klejenia na wyrównanym podłożu.

Link do komentarza

Na jakim podłożu było to układane? Skoro to stary budynek to może deski na legarach. One też mogą skrzypieć.

Na początek proponowałbym zdjęcie paneli i ułożenie ich na takim samym podkładzie jak w pozostałych pomieszczeniach, skoro tam nie skrzypią. Jeżeli będą skrzypieć nadal to znaczy, że problemem jest samo podłoże, a nie panele lub podkład.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na jakim podłożu było to układane? Skoro to stary budynek to może deski na legarach. One też mogą skrzypieć.

Na początek proponowałbym zdjęcie paneli i ułożenie ich na takim samym podkładzie jak w pozostałych pomieszczeniach, skoro tam nie skrzypią. Jeżeli będą skrzypieć nadal to znaczy, że problemem jest samo podłoże, a nie panele lub podkład.

Jest to stare budownictwo, pod panelem stare deski, tak samo w całym mieszkaniu. Poprzednio panele na przedpokoju nie skrzypiały tylko  w jednym miejscu przy listwie progowej było wybrzuszenie i tam było słychać  - były sporo cieńsze i innej klasy bo kładzione ponad 15 lat temu. Zastanawiam się czy tutaj nie jest potrzeba wylewka? Tak, żeby po ewentualnym rozebraniu paneli na pewno było OK. Na chwile obecną nawet położenie wykładziny nic nie daje, a przesunięcie mebli nie wchodzi w grę. Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Edytowano przez Iwona82 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...