Skocz do zawartości

Pomocy gruntowalem ściany wytynkowanej gruntem mira co teraz zrobić


Recommended Posts

Witam mam pytanie odnośnie gruntu Mira 4180 a mianowicie gruntowalem ściany w mieszkaniu gdzie położone były tynki żeby położyć gipsy wspomnianym gruntem rozczienczonym wedle instrukcji na 5 L gruntu 15L wody i jak widać zawadzilem kawałek ręka a akurat miałem mokra od gruntu i się kleiła wiec odeszło to wszystko jak na załączonym obrazku w mniejszym stopniu lecz jak to zobaczyłem zacząłem odrywać wokół i tak zaczęło odchodzić ze teraz nie wiem co robić czy zostawić to wszystko jak jest czy zrywać wszystko izagruntować ct 17 ponownie pod gips

36175A4A-54F8-4129-893B-29BF0B4F65AB.jpeg

BEE39F6E-3006-4DAC-8061-B00EA9F96A0B.jpeg

65199979-16C3-4FB9-9D5C-4BB2F7AA4384.jpeg

CB60EE30-BEA0-4E15-8E3B-B1CD29472F13.jpeg

Link do komentarza

Grunt w zasadzie nie powinien tworzyć powłoki, a wnikać w strukturę podłoża. Jeśli się łuszczy, to nie wsiąkał w tynk co może wskazywać na wadę gruntownika. Trzeba też sprawdzić nasiąkliwość tynku  spryskując surowe podłoże wodą. Przed ponownym gruntowaniem podłoże trzeba będzie przeszlifować.

Link do komentarza

Nie ta zagruntowana powierzchnia nie wchłaniania wody jak przeciągnąłem kawałek zagruntowanej ściany pędzlem to robi się mokra i świecąca ale wody nie wchłania i nie jest tak ze to odchodzi samo tylko dopiero jak się potrze np palcem trochę w jednym miejscu wtedy zaczyna się łuszczyć i odchodzi jak na załączonych obrazkach.. 

Czy może naciągnąć na to siatkę elewacyjna gdyż tam gdzie np. Zarabiałem kanały pod kable tv tynkiem i tez są przegruntowane nie ma takiego czegoś jak tutaj na ścianie która była wytynkowana dużo wcześniej... 

Edytowano przez Bukos-WML (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

nie wsiąkał w tynk co może wskazywać na wadę gruntownika.

Masz jeszcze opakowanie po gruncie? jaka jest data przydatności preparatu? czy w czasie przechowywania nie zamarzł?

Ewidentnie grunt nie był "dobry"!

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...