Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Madzia Telus

Listwy LED wpuszczane

Recommended Posts

Witam, 

Czeka mnie położenie płytek w kuchni (aneks kuchenny). Chciała bym między płytkami, a panelami zamontować listwe LED. Dokładnie tą- https://allegro.pl/oferta/wodoodporny-profil-do-tasmy-led-do-lazienki-2m-7340039044?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Proszę o opinie odnośnie użytkowania. Będzie to miejsce bardzo użytkowane i obawiam się, że listwa będzie się bardzo rysowała.

 

Proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie ma ani słowa o stopniu odporności na wodę (IP). A w łazience, szczególnie w podłodze, trzeba się liczyć z ryzykiem całkowitego zalania. Samo określenie, że profil jest "wodoodporny" niczego konkretnego nie mówi.

A z ewentualnym porysowaniem trzeba się, oczywiście,  liczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2020 o 08:00, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Samo określenie, że profil jest "wodoodporny" niczego konkretnego nie mówi.

 

Bo oznacza jedynie zalanie taśmy bezbarwnym silikonem i to wszystko. Nie ma ani słowa o "wodoodpornym" sposobie podłączenia do zasilania, nie ma słowa o trwałości tej "wodoodporności", nie będzie też słowa o tym, że montowanie takiej taśmy pomiędzy płytkami ceramicznymi zdecydowanie utrudni odprowadzanie ciepła, co raczej skróci niż wydłuży ich trwałość. 

 

Takie bajery można robić z wykorzystaniem elementów drogich, ale wysokiej jakości, od renomowanych producentów, a nie wykorzystując najtańszą chińszczyznę z allegro. Dlatego obawiam się, że listwa nie będzie miała okazji do mocnego zarysowania, mimo intensywnego użytkowania łazienki. Nie zdąży...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2020 o 08:57, retrofood napisał:

Takie bajery można robić z wykorzystaniem elementów drogich, ale wysokiej jakości, od renomowanych producentów, a nie wykorzystując najtańszą chińszczyznę z allegro.

Czy jest mi Pan w stanie wskazać jakiegoś dobrego producenta? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...