Skocz do zawartości

Budynek Gospodarczy


Recommended Posts

Jeśli powierzchnia zabudowy pomieszczenia gospodarczego nie przekracza powierzchni 25 m2 można go wybudować zgłaszając ten fakt do urzędu.

Zgłoszenia zamiaru budowy obiektu należy dokonać w wydziale architektury starostwa powiatowego na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót. Jeśli w tym czasie urząd nie zgłosi zastrzeżeń, można będzie przystąpić do budowy.
Link do komentarza
Cytat

Jeśli powierzchnia zabudowy pomieszczenie gospodarczego nie przekracza powierzchni 25 m2 można go wybudować zgłaszając ten fakt do urzędu.

Zgłoszenia zamiaru budowy obiektu należy dokonać w wydziale architektury starostwa powiatowego na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót. Jeśli w tym czasie urząd nie zgłosi zastrzeżeń, można będzie przystąpić do budowy.


Czy to znaczy że sąsiad może wybudować pomieszczenie gospodarcze 50cm od granicy mojej działki?
Link do komentarza
Myslę, że musi być projekt takiego pomieszczenia gospodarczego gdzie sa potrzebne fundamenty.

Chyba że wybudujesz go z drewnianych ażurowych elementów (takich przęseł, które można kupić w każdym markecie budowlanym), a podłogę z płytek betonowych. Takie pomieszczenie moi sąsiedzi wybudowali tuż przy ogrodzeniu swoich sąsiadów (na szczęście nie przy naszym icon_biggrin.gif ). Dach zrobiony jest z takich miękkich brązowych płyt przypominających kształtem płyty eternitu. Podobny do pokrycia dachu domu.
Nie zgłaszali budowy tego pomieszczenia - trzymają tam drewno do kominka, taczkę i inne urządzenie nie elektryczne. Bardzo przydatne pomieszczenie.
Link do komentarza
Jeśli jakiś obiekt budowlany wymaga zgłoszenia zamiaru jego postawienia, to urząd gdzie dokonuje się zgłoszenia (starostwo) ustala jakie potrzebne są załączniki (projekt, szkic, opis itp) aby można było ustalić czy planowana budowa jest zgodna z przepisami. Z reguły potrzebna będzie mapka z naniesioną lokalizacją obiektu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie widać żeby siadał. Przynajmniej patrzę po chudziaku że jest na tym samym poziomie
    • Duży błąd. Moja zona przez lata prowadziła tematy remontów w spółdzielni i mówi, że w takiej sytuacji winniście wszyscy iść na zebranie najpierw osiedlowe, a później Walne i wyrzucić zarząd na zbity pysk. U nas w mieście miałbyś o zrobione za darmo.   Przede wszystkim balkon najczęściej traktowany jest jako element elewacji, a więc część wspólna, dlatego niezależnie od własności mieszkania, zarządza nim ten, kto zajmuje się elementami wspólnymi. A to o czym Ty piszesz, to są bardzo rzadkie przypadki i raczej nie w spółdzielniach a w wyjątkowych wspólnotach. Dlatego pytałem o zarządzającego budynkiem. W spółdzielni to niemożliwe.
    • Przyjrzyj się jak mają zrobione to zabezpieczenie, porozmawiaj z właścicielami balkonu...   Rozmawiaj w spółdzielni... może planują jakieś remonty i może to uwzględnią w swoich planach...   Balkon - o ile nie jest to inaczej w akcie notarialnym sformułowane - jest własnością spółdzielni i ona powinna wadę usunąć...   Nie bardzo wiem dlaczego nie ma na tych balkonach okapników blaszanych zamontowanych pod wylewką na balkonie... A na Twoim balkonie, za balustradą widać obróbkę blaszaną?   Wszystkie  balkony, które remontowałem u nas, mają obróbkę blaszaną i co najwyżej była potrzeba wymiany blachy, co wiązało się z ingerencją w płytę balkonową, dodatkowym doszczelnianiem, nową - albo fragmentem nowej wylewki i ponownym układaniem płytek na podłodze balkonu... Tym powinna zająć się firma, zatrudniona przez spółdzielnię, albo inny wykonawca, który wystawi fakturę, a spółdzielnia rozliczy tę fakturę... W moim przypadku spółdzielnia miała jakieś ryczałty, zwracane mieszkańcom...   O ile Spółdzielnia nie będzie chciała z jakichś tam powodów zadziałać, i jak będziesz już tam na własną rękę coś kombinował - po zakomunikowaniu tego zarządcy budynku - możesz zamontować (lub to zlecić) kapinos - pas blachy wzdłuż krawędzi "sufitu" balkonu, wystający na zewnątrz balkonu, z małym spadkiem i doszczelniony od zewnątrz silikonem dekarskim...  Do tego potrzebna będzie dość długa drabina, z której dostaniesz się na wysokość balkonu na drugim piętrze... albo zwyżka - tak byłoby najbezpieczniej...  
    • Spółdzielnia mieszkaniowa, podejrzewam że będą mieli gdzieś, u mnie w bloku większość balkonów tak wygląda że są łuszczenia na sufitach , to samo na osiedlu, raczej mieszkańcy sami ogarniają we własnym zakresie 
    • A więc najlepiej byłoby leczyć przyczynę, a nie objawy. Tak jak wspomniałem w poście #2. Trzeba uniemożliwić napływ wody na powierzchnię sufitu balkonowego. Kto administruje budynkiem?   Być może jest to temat do rozwiązania przez Administratora.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...