Skocz do zawartości

dom z XX w do ocieplenia


Recommended Posts

Napisano

hej,
posiadam dom z lat siedemdziesiątych, typową PRL-owską kostkę. Chciałbym wykonać jego gruntowny  remont zarówno w środku, jak i na zewnątrz, tak aby dom nabrał nowoczesnego wyglądu. Czy możliwe jest podniesienie standardu energetycznego domu do poziomu domu energooszczędnego a jeśli tak, jak to zrobić? 

Napisano

W przypadku  domu docieplanego powinno się  wykonać audyt energetyczny, który pokaże realny obraz obecnego standardu energetycznego oraz wskaże jakie działania należy wykonać, m.in. jakim rodzajem i grubością styropianu wykonać termoizolacje ze wskazaniem konkretnych parametrów. Wstępnie zalecałbym zastosowanie styropianu grafitowego TERMONIUM PLUS fasada, który przy mniejszej grubości niż zwykły biały styropian zapewni odpowiedni ochronę cieplną, ponieważ posiada lepsze właściwości izolacyjne. Bardzo dobrym przykładem wykonania termomodernizacji  domu jednorodzinnego, tzw. kostki,  jest sprawozdanie zamieszczone na stronie https://termoorganika.pl/termo-zysk .  Jest tu opisany proces kompleksowej termomodernizacji krok po kroku. Kolejną istotną kwestią  jest zastosowanie kompletnego systemu ociepleń pochodzącego od jednego producenta. Jest to bardzo ważne, ponieważ tylko przy zastosowaniu kompletnego systemu inwestor ma gwarancję, że wszystkie elementy systemu są kompatybilne, a poprawnie wykonane ocieplenie będzie trwałe przez wiele lat eksploatacji. 

Napisano

Często mamy do czynienia z zapytaniami dotyczącymi tego typu budynków. Najczęściej wybieraną izolacją ścian jest styropian grafitowy 032 oraz ten trzeciej generacji z wierzchnią białą warstwą Lambda White, grubość 15 cm - 20 cm. Na dach stosowane są płyty styropianowe pokryte papą czyli tzw. styropapa EPS 100 o lambdzie 036 o grubości 20 cm. Zazwyczaj wczesna koncepcja remontu przeradza się w tym przypadku w przebudowę. Wyższy standard energetyczny wiąże się nie tylko z wykonaniem ocieplenia ścian i dachu ale także z wymianą i powiększeniem okien i przesunięciem ich montażu w warstwę nowego ocieplenia. Wiąże się także z wymianą centralnego ogrzewania coraz częściej na ogrzewanie podłogowe z pompą ciepła. Koszt wykonania termomodernizacji od ok. 150 tys. zł natomiast remontu z niewielką przebudową może wynieść ponad 500 tys.zł nie wspominam o rozbudowie obiektu, której koszt to dodatkowo ok. 4 tys. zł za 1m2 na gotowo. 

Napisano
Dnia 20.03.2020 o 15:34, borowski napisał:

Chciałbym wykonać jego gruntowny  remont

Z postu powyższego wynika, że najcenniejsze co masz - to działka, na której stoi kostka, w czym jest trochę prawdy, niestety.

Może okazać się, że taniej będzie oczyścić działkę i wybudować coś nowego według swoich możliwości i potrzeb...

 

Niektórzy wchodzą w remont i modernizację z pięknymi efektami :icon_lol:

 

Przejrzyj to:

 

Gość mhtyl
Napisano
Dnia 20.03.2020 o 15:34, borowski napisał:

 Czy możliwe jest podniesienie standardu energetycznego domu do poziomu domu energooszczędnego a jeśli tak, jak to zrobić? 

Wszystko jest możliwe, ale nieraz bywa to bardzo kosztowne ze względu właśnie że to robi sie już w istniejącym domu.

Pytasz jak to zrobić? Nie sposób jest opisać bo to na połowę zagadnień tematycznych na forum.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...