Skocz do zawartości

dom z XX w do ocieplenia


Recommended Posts

Napisano

hej,
posiadam dom z lat siedemdziesiątych, typową PRL-owską kostkę. Chciałbym wykonać jego gruntowny  remont zarówno w środku, jak i na zewnątrz, tak aby dom nabrał nowoczesnego wyglądu. Czy możliwe jest podniesienie standardu energetycznego domu do poziomu domu energooszczędnego a jeśli tak, jak to zrobić? 

Napisano

W przypadku  domu docieplanego powinno się  wykonać audyt energetyczny, który pokaże realny obraz obecnego standardu energetycznego oraz wskaże jakie działania należy wykonać, m.in. jakim rodzajem i grubością styropianu wykonać termoizolacje ze wskazaniem konkretnych parametrów. Wstępnie zalecałbym zastosowanie styropianu grafitowego TERMONIUM PLUS fasada, który przy mniejszej grubości niż zwykły biały styropian zapewni odpowiedni ochronę cieplną, ponieważ posiada lepsze właściwości izolacyjne. Bardzo dobrym przykładem wykonania termomodernizacji  domu jednorodzinnego, tzw. kostki,  jest sprawozdanie zamieszczone na stronie https://termoorganika.pl/termo-zysk .  Jest tu opisany proces kompleksowej termomodernizacji krok po kroku. Kolejną istotną kwestią  jest zastosowanie kompletnego systemu ociepleń pochodzącego od jednego producenta. Jest to bardzo ważne, ponieważ tylko przy zastosowaniu kompletnego systemu inwestor ma gwarancję, że wszystkie elementy systemu są kompatybilne, a poprawnie wykonane ocieplenie będzie trwałe przez wiele lat eksploatacji. 

Napisano

Często mamy do czynienia z zapytaniami dotyczącymi tego typu budynków. Najczęściej wybieraną izolacją ścian jest styropian grafitowy 032 oraz ten trzeciej generacji z wierzchnią białą warstwą Lambda White, grubość 15 cm - 20 cm. Na dach stosowane są płyty styropianowe pokryte papą czyli tzw. styropapa EPS 100 o lambdzie 036 o grubości 20 cm. Zazwyczaj wczesna koncepcja remontu przeradza się w tym przypadku w przebudowę. Wyższy standard energetyczny wiąże się nie tylko z wykonaniem ocieplenia ścian i dachu ale także z wymianą i powiększeniem okien i przesunięciem ich montażu w warstwę nowego ocieplenia. Wiąże się także z wymianą centralnego ogrzewania coraz częściej na ogrzewanie podłogowe z pompą ciepła. Koszt wykonania termomodernizacji od ok. 150 tys. zł natomiast remontu z niewielką przebudową może wynieść ponad 500 tys.zł nie wspominam o rozbudowie obiektu, której koszt to dodatkowo ok. 4 tys. zł za 1m2 na gotowo. 

Napisano
Dnia 20.03.2020 o 15:34, borowski napisał:

Chciałbym wykonać jego gruntowny  remont

Z postu powyższego wynika, że najcenniejsze co masz - to działka, na której stoi kostka, w czym jest trochę prawdy, niestety.

Może okazać się, że taniej będzie oczyścić działkę i wybudować coś nowego według swoich możliwości i potrzeb...

 

Niektórzy wchodzą w remont i modernizację z pięknymi efektami :icon_lol:

 

Przejrzyj to:

 

Gość mhtyl
Napisano
Dnia 20.03.2020 o 15:34, borowski napisał:

 Czy możliwe jest podniesienie standardu energetycznego domu do poziomu domu energooszczędnego a jeśli tak, jak to zrobić? 

Wszystko jest możliwe, ale nieraz bywa to bardzo kosztowne ze względu właśnie że to robi sie już w istniejącym domu.

Pytasz jak to zrobić? Nie sposób jest opisać bo to na połowę zagadnień tematycznych na forum.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...