Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Posiadam kuchnię o powierzchni 7 m2 a w niej dwie kraty wentylacyjne. Jedna o olbrzymiej kubaturze która zajmuje 1/4 powierzchni kuchni i moim zdaniem jest to wielka przesada, bo w kuchni stale wieje i przeciąg przechodzi na salon. Mam okno z nawiewem wentylacyjnym. Kuchnię zabudowałam tzn oddzieliłam ją od salonu bo w pierwotnej wersji miała to być kuchnia z salonem. Czy można wybić ścianę z szybem i zmniejszyć jej powierzchnię o 1-2m? Kominiarz który przychodzi co rok na kontrolę mówi że w kuchni mam bardzo silny nawiew i nie jest on nawet bezpieczny. Jeśli można to do kogo mam się zgłosić żeby zmniejszył powierzchnię kubatury tego szybu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w uzgodnieniu z kominiarzem. Masz gaz w kuchni? Na czym gotujesz i czym ogrzewasz mieszkanie?

 

PS. Kratka to ma raczej powierzchnię, a nie kubaturę. Nie poplątałaś czegoś aby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, retrofood napisał:

Nie poplątałaś czegoś aby?

Pewnie chodzi o kubaturę komina z kanałami wentylacyjnymi, bo jak można wyobrazić sobie kratę

 

32 minuty temu, Joanna Szczepańska napisał:

o olbrzymiej kubaturze która zajmuje 1/4 powierzchni kuchni

A jak odgrodzona kuchnia jest niewielka, to ten komin może sprawiać takie wrażenie

 

Jakie to mieszkanie, w jakim budynku, które piętro?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Joanna Szczepańska napisał:

Czy można wybić ścianę z szybem i zmniejszyć jej powierzchnię o 1-2m?

Joannie pewnie chodzi o rozebranie tego komina i powiększenie kuchni... a nie o wentylację... Tym będzie się martwić później... :icon_mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może jak pytaczka się pojawi i zechce na pytania odpowiedzieć - dowiemy się

12 minut temu, MrTomo napisał:

O co tu chodzi?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, uroboros napisał:

Joannie pewnie chodzi o rozebranie tego komina i powiększenie kuchni... a nie o wentylację... Tym będzie się martwić później... :icon_mrgreen:

Pewnie już rozebrała, ale siebie. I śpi smacznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...