Skocz do zawartości

Jak wyregulować drzwi?


Recommended Posts

Napisano

Rok od montażu drzwi zewnętrznych do kotłowni coś tam musiało osiąść bo przy domykaniu coś zaczyna ocierać o futrynę od strony klamki.

I widać, że przy zawiasach jest większa szpara do góry niż na dole...

 

IMG_20200215_165120_1581811513623.jpg

IMG_20200215_165010_1581811496751.jpg

Napisano
8 godzin temu, usiek napisał:

Rok od montażu drzwi zewnętrznych do kotłowni coś tam musiało osiąść bo przy domykaniu coś zaczyna ocierać o futrynę od strony klamki.

I widać, że przy zawiasach jest większa szpara do góry niż na dole...

 

 

 

Po pierwsze ja nie widzę tej większej szpary przy zawiasach bo pokazałeś tylko jeden zawias a ogólne zdjęcie jest na tyle male że nie widać tej szpary.

Jedyne rozwiązanie o poluzuj lekko śruby na zawiasach w skrzydle i w futrynie, podnieś skrzydło do góry i zablokuj je np jakimś klinem drewnianym aby nie opadły i dokręć śruby w skrzydle i w futrynie, wyciągnij klin i sprawdź jak sie zamykają, powinno być dobrze :) 

A czasami ktoś się nie huśtał na tych drzwiach (mam na myśli Twoje pociechy)? bo u mnie tak było, dzieciak zrobił sobie huśtawkę i drzwi się obsunęły ale  w ten sposób że blacha przy zawiasach się odkształciła, taka była solidna :) wystarczyło jak podniosłem samo skrzydło do góry w kierunku futryny i "wyprostowałem".

 

Napisano

Na 90% dzieci się nie huśtały... jak coś to jedynie tynkarze mogli :)

 

Dałem fotkę całego zawiasu bo nie bardzo tam rozumiem, która śruba za co odpowiada.

Ale całe skrzydło do góry to ten trzpień czy boleć zawiasa (nie wiem jak to się nazywa) jest na mały klucz imbusowy.... tak na moje oko można tym skrzydło podnieść 

Ale opadła tylko góra...

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Ale opadła tylko góra...

Góra raczej się odsadziła a dół opadł :) ale mniejsza co siadło a co opadło :)  Jeżeli odpadnięcie spowodowała siła fizyczna to takiej trzeba by było użyć aby drzwi wróciły do pierwotnego położenia. Ja bym spróbował najpierw spróbować dopchnąć skrzydło podważyć je od spodu za pomocą jakieś podpartej  dźwigni.

1 godzinę temu, usiek napisał:

Ale całe skrzydło do góry to ten trzpień czy boleć zawiasa (nie wiem jak to się nazywa) jest na mały klucz imbusowy.... tak na moje oko można tym skrzydło podnieść 

IMG_20200215_165120_1581811513623.jpg

Mi bardziej wygląda to na klucz tupu TORX (tzw gwiazdka) a nie imbusowy. Sądzę ze to te śrubki odpowiadają za regulację ale na 100% nie jestem pewien, musisz metoda prób i błędów zobaczyć co się dzieje przy kręceniu tymi śrubami.

Napisano
36 minut temu, usiek napisał:

Chodziło mi o to miejsce z imbusem... od dołu :)

IMG_20200215_165120_1581811513623_1581882404236.jpg

A tego to ja akurat nie widzę :) ale jeżeli jest tam śruba na imbus to będzie służyła do regulacji góra-dół  czyli w pionie a Ty potrzebujesz zrobić regulację w poziomie bo góra bardziej odstaje niż dół. Podejrzewam że do regulacji w poziomie służą te śruby na torx (gwiazdkę).

Napisano
16 minut temu, mhtyl napisał:

A tego to ja akurat nie widzę :) ale jeżeli jest tam śruba na imbus to będzie służyła do regulacji góra-dół  czyli w pionie a Ty potrzebujesz zrobić regulację w poziomie bo góra bardziej odstaje niż dół. Podejrzewam że do regulacji w poziomie służą te śruby na torx (gwiazdkę).

Mówimy teraz o tym gdzie strzałka? :)

 

W pierwszej chwili też o tym pomyślałem tylko nie bardzo wiem co ta śruba miała by tam podciągać, a później wymyśliłem, że to może jakiś rygiel antywłamaniowy :)

IMG_20200215_165120_1581811513623_1581885889180.jpg

Napisano
2 minuty temu, usiek napisał:

W pierwszej chwili też o tym pomyślałem tylko nie bardzo wiem co ta śruba miała by tam podciągać, a później wymyśliłem, że to może jakiś rygiel antywłamaniowy :)

Na pewno jest to rygiel ale tez pełni on role kontry. Musiałbyś go delikatnie odkręcić i za pomocą tych śrub z łbem na krzyżak albo na torx odkręcając drzwi powinny dać sie regulować w poziomie, czy skrzydło będzie bliżej lub dalej od futryny.

Znalazłem regulacje drzwi ale zawiasy nie są identyczne jak Twoje ale myślę że trochę nowego wprowadzę i pomogę tym rysunkiem zrozumieć istotę regulacji :) 

https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.wiktorczyk.com.pl%2Fpl%2Fokna-drewniane-drzwi%2F77%2Fregulacja-drzwi&psig=AOvVaw3u5jDPN7w0gYLmWaPK1PEj&ust=1581971344694000&source=images&cd=vfe&ved=0CA0QjhxqFwoTCLCh6dn01ucCFQAAAAAdAAAAABAM

hrFePG7JPI_Fu3VzJ76l7g9w7dvI7SRBnnhNiJ0l

 

Napisano

W sumie mógłbym zadzwonić do typa od tych drzwi i okien.... ale po tym jak ponad pół roku czekałem aż przywiezie mi kłami do okien i coś tam wyreguluje to pie.dole go :)

Przyjechał i mówi, że on od 2 godzin powinien być na innej budowie i bierze się za regulację okien. Podejrzalem tylko co on ma za sprytny klucz i w których miejscach nim kręci bo regulację okien też będę musiał sam zrobić :)

Napisano
16 godzin temu, usiek napisał:

Podejrzalem tylko co on ma za sprytny klucz i w których miejscach nim kręci bo regulację okien też będę musiał sam zrobić :)

Zależy od okuć jakie masz ale chyba wszystkie maja regulacje na klucz imbus.

Napisano

Bo to są kluczyki serwisowe aby łatwiej i poręczniej było kręcić. Ty jak będziesz miał zwykły w kształcie L też dasz rade tyle że  będzie Ci nieporęcznie kręcić.

Napisano

Pomijam fakt płacenia komuś za montaż i regulację, po to aby samemu zaraz musieć regulować okna :).
Co do drzwi to kręć torxami po pół obrotu i patrz co się stanie. Nie kręć za dużo np. samym górnym zawiasem, bo zrobisz za duże naprężenie na dole.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...