Skocz do zawartości

Czym wypełnić otwór w posadzce po ścianie


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Po rozebraniu ściany z bloczków silikatowych pozostała mi dziura w posadzce, którą chciałbym wypełnić. Ta posadzka jest w technologii podłogi pływającej. Składa się z zaprawy cementowej zbrojonej włóknami polipropylenowymi o grubości około 5 cm, na warstwie izolacji akustycznej, dylatacja obwodowa z pianki poliuretanowej typu Ethafon.

 

Ścianka to było 150 cm długości, przy około 15 cm szerokości (bloczek + grubość tynku), więc pozostał otwór 150 x 15 cm. Jeśli uzupełnię otwór styropianem i folią, to pozostanie do do uzupełnienia samo podłoże posadzki. I tutaj właśnie chciałem się Was poradzić:

  • czego użyć?
  • da się jakoś przyspieszyć proces, aby przy takim niewielkim otworze nie musieć czekać kilku tygodni aż to porządnie wyschnie samo?

Nie chciałbym czekać z położeniem podłogi kolejny miesiąc, a nie wiem na ile takie uzupełnienie ma znaczenie dla całego procesu.

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

Napisano

A jaką podłogę (z czego) chcesz kłaść? Nie chcesz dziury uzupełnić słabym betonem?

1 godzinę temu, Piotr_M napisał:

 da się jakoś przyspieszyć proces, aby przy takim niewielkim otworze nie musieć czekać kilku tygodni aż to porządnie wyschnie samo?

 

Jeśli użyjesz wypełniacza suchego to nic nie będziesz musiał czekać.

Napisano

Dzień dobry,

 

jaka jest głębokość tego otworu do wypełnienia (czy to te 5 cm)? Czy to jest domu - pokoju, garażu? Czy występuje ruch kołowy, mebli na kółkach? Jakie planuje Pan zastosować finalne wykończenie (panele, deska)?

To nam pomoże dobrać odpowiednie rozwiązanie, natomiast wstępnie można polecić masę szpachlową samopoziomującą weberfloor 4045. Produkt chemicznie wiąże wodę (nie odparowuje), zatem po ok. 3 godz. można prowadzić dalsze prace.

 

Może ten film również pomoże

 

Zapraszamy do kontaktu
Pozdrawiamy

Napisano

Akurat w tym miejscu będą płytki - to jest kuchnia. Konkretnie w tym miejscu ma stać lodówka. Najprawdopodobniej naciskając nóżkami. 

Obecnie otwór to 5 cm szlichty plus brakujący styropian, wiec w sumie kilkanaście centymetrów. W tym miejscu będzie jeszcze na wierzch kładziona hydroizolacja. 

Nawet, jeśli uzupełnię styropian itd., to do uzupełnienia może zostać nieco więcej, niż 50 mm, wiec pozostaje kwestia czy taką masę się wykłada na kilka razy. 

Napisano

Dzień dobry,

 

najlepiej w takim przypadku wypełnić otwór styropianem podłogowym (np. EPS100) lub XPS do wysokości obecnej izolacji i wypełnić jastrychem.
Można to zrobić szybciej np. weberfloor 4045 (hydroizolację można układać po kilku godzinach w zależności od temperatury - jak będzie związany i tylko lekko wilgotny, to można kontynuować pracę, przy niższych temperaturach na drugi dzień) lub weber.floor RAPID - po 4-5 dniach.

W przypadku tradycyjnego jastrychu należałoby odczekać ok. tydzień na 1 cm grubości.

 

Pozdrawiamy!

Napisano
2 godziny temu, Eksperci Weber napisał:

Dzień dobry,

 

najlepiej w takim przypadku wypełnić otwór styropianem podłogowym (np. EPS100) lub XPS do wysokości obecnej izolacji i wypełnić jastrychem.
Można to zrobić szybciej np. weberfloor 4045 (hydroizolację można układać po kilku godzinach w zależności od temperatury - jak będzie związany i tylko lekko wilgotny, to można kontynuować pracę, przy niższych temperaturach na drugi dzień) lub weber.floor RAPID - po 4-5 dniach.

W przypadku tradycyjnego jastrychu należałoby odczekać ok. tydzień na 1 cm grubości.

 

Pozdrawiamy!

Dziękuję,

A czy trzeba jakoś wiązać starą warstwę z nową? Np. jakoś zagruntowac brzegi, tam gdzie się połączą?

Mam w tym przypadku na myśli użycie weber floor RAPID

 

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Piotr_M napisał:

Dziękuję,

A czy trzeba jakoś wiązać starą warstwę z nową? Np. jakoś zagruntowac brzegi, tam gdzie się połączą?

Mam w tym przypadku na myśli użycie weber floor RAPID

 

Zagruntować tak. Polecamy preparat weber.prim start lub do kupienia w popularnych marketach weber primo.

Prosimy jeszcze pamiętać o warstwie rozdzielającej pomiędzy styropianem a wylewką w postaci np. folii paroizolacyjnej.

 

Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...