Skocz do zawartości

Zgrzanie papy z obróbką metalową


Recommended Posts

Szanowni forumowicze, 

mam problem z ciągle odklejającą się papą od obróbki blacharskiej tarasu, najpierw papa była zgrzana i po kilku tygodniach się odkleiła, później próbowałem gruntować i zgrzać jeszcze raz, ale nic to nie dało... po jakimś czasie znowu się odkleja.

Doradźcie czym to ze sobą skleić, aby trzymał się na lata - poniżej zdjęcie podglądowe po odklejeniu papy.

 

1.jpg

Edytowano przez kamien13 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Może podłoże było mokre i zrobił się pęcherz a potem się odspoiła.

Poza tym na fotce wygląda tak, jakb była klejona na styk z blachą, czy jakoś dziwnie wygięta. Z tego, co wiem, to papa musi mieć płasko, bo się kurczy i rozszerza. Na płaszczyznach pod kątem do siebie wkleja się paski papa na papę. Może to jest ten problem. No i zakład (zachodzenia papy na siebie), na blachę musi mieć przynajmniej 10cm. 

 

Ale - wejdź sobie na stronę Matizol, producenta papy zgrzewalnej - jest tam kilka samouczków, pamiętam, że jak kupiłem dla siebie na dach, to mi przysłali całe wydawnictwo z płytką z video. Na you ube też pełno przykładów.

Link do komentarza

Witam. Powinna po podgrzaniu spokojnie się przykleić, może za słabo podgrzałeś, a może blacha jest zabrudzona jakimś środkiem, ciężko powiedzieć gdyż rzadko papa po przyklejeniu odkleja się tylko z blachy. Wyczyść blachę, może szczotką drucianą i spróbuj ją ponownie dobrze podgrzać i przykleić. 

Pozdrawiam 

Link do komentarza
2 godziny temu, kamien13 napisał:

Niestety zgrzewałem drugi raz i na sucho i po gruntowaniu a i tak się odkleiło :/, myślę może jak zrobi się troche cieplej to spróbować lepikiem na zimno?

Może przegrzałeś tą papę na tym odcinku. Ja bym jednak spróbował dać trochę lepiku na gorąco. Nawet wytopić z kawałka papy zgrzewalne w tym miejscu. Ale rzeczywiście najpierw oczyścić miejsce z przepalonego lepiku, papy - jeśli takie resztki są.

Ważne: Całość - podłoże i papa muszą być wysuszone.

 

Teraz trudno o to wysuszenie - są specjalne lepiki na zimno - na mokre powierzchnie - ale nie wiem, czy to jest tak mocne, jak na zimno. I czy w razie czego potem znowu można nagorąco lepik zastosować?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony przykład, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę.
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...