Skocz do zawartości

Rura powietrzno spalinowa przez ścianę - parasol


Recommended Posts

Witam

Czy moge odciąć zaznaczoną częśc rury spalinowo powietrznej wychodzącej z mojego pieca?
Chodzi o to , że u mnie rura wychodzi poziomo a do tego całość jest pod daszkiem więc ten parasol czy jak to zwać nie robi nic.....nie robi nic oprócz bałaganu
w zimie. Otóż gdy wylatują ciepłe spaliny i zatrzymują się na tym parasolku, który jest zima zimny  skrapla się woda. Woda ta kapie mi na schody do piwnicy i przy mrozie robi lodowsko  Problem wystepuje oczywiście tylko zimą ale jednak istnieje.

Rozumiem że jak ktoś ma komin pionowy to ten parasol zatrzymuje opady aby nie dostawały się do komina i potem do pieca ale u mnie jest inna sytuacja

A więc pytanko moge to dziadostwo normalnie uciąć ?

Pozdrawiam

daszek.jpg

Link do komentarza

I wydaje Ci się, że schody będą suche? :scratching:Jestem przekonany, że rura będzie "pluć" przy większych mrozach, mokro i ślisko będzie z pół metra dalej od ściany i w zimie tylko rynienka odprowadzająca skroplony sprawę uratuje...

Link do komentarza
8 minut temu, uroboros napisał:

I wydaje Ci się, że schody będą suche? :scratching:Jestem przekonany, że rura będzie "pluć" przy większych mrozach, mokro i ślisko będzie z pół metra dalej od ściany i w zimie tylko rynienka odprowadzająca skroplony sprawę uratuje...

Będzie zdecydowanie mniej. Para dalej "odpłynie" bo nie będzie miała w pobliżu zimnego metalu do skroplenia się.

Link do komentarza

Kocioł jest jeszcze na gwarancji? Jeśli tak to nie ucinałbym. U dzieciaków instalator kotła odprawiał czary mary przy wylocie z rury. Musiałem nawet przesuwać wylot w bok bo spaliny trafiały w drewniany słup podtrzymujący dach.

A to jak rozchodzą się spaliny było warunkiem autoryzowanego montażu.

Link do komentarza
7 godzin temu, retrofood napisał:

No ale bez jaj! Ta osłonka rzeczywiście ma sens przy ustawieniu pionowym, ale nie poziomym.

Pewnie masz rację,Ja po prostu pamiętam jak instalator gimnastykował się żeby spaliny,ich wyrzut był taki jak trzeba. Tak jak pisałem przeszkadzał nawet slup drewniany będący na wprost wylotu w odległości około 70 cm. Ten słup zaburzał jakoś cyrkulację spalin cy cóś.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony przykład, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę.
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...