Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam. Po wymianie na nowy nie chce mi ciepła woda z co przejść przez bojer w czym jest problem. Woda w co krąży  grawitacyjnie ,dom jest pietrowy a bojler zamontowany jest w suterynie. Bojler jest dwuplaszczowy. Tak sobie myślę że może wejście cieplej wody jest po poprostu za nisko ?

20200112_204911.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy stary bojler też był płaszczowy czy miał węzownicę? Podejrzewam, że grzany był również grawitacyjnie?

Prawdopodobnie będziesz musiał zamontować pompkę obiegową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W starm była węzownica w kształcie (U) i też ogrzewany grawitacyjnie 

A jak by przenieść wejście cieplej wody ponad lustro wody w bojlerze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grawitacyjnie działa od dołu w górę, tylko musi być odpowiedni przekrój.

 

Obawiam się że bez pompki nie nagrzejesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te nowe rury z PP ułożono bez pojęcia. Sam zbiornik dwupłaszczowy daje znikome opory przepływu. Problemem są rury pomiędzy nim i kotłem.

Potrzebny jest stały spadek w kierunku zbiornika na zasilaniu oraz stały spadek od zbiornika na powrocie. Podkreślam - stały. bez tego grawitacyjny obieg nie będzie działał dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rury pp są 32mm w srodku nie pamietam srednicy , rury metalowe przy zaworach maja 1" te przy zaworach , stary bojler też miał 1" rury 

Wiec zasilanie z co powinno być nad lustrem wody w bojlerze  ?

20200113_090645.jpg

Chyba rozumiem juz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy takim podłączeniu bojler nie będzie działał zakładając, że zasilanie  z kotła jest z czarnej rury z prawe strony.  Potrzebny schemat podłączenia jak i typ  bojlera (pion czy poziom).  Wstawienie pompy na zasilaniu bojlera może spowodować nieprzewidziane zakłócenia w funkcjonowaniu  c.o.  - lepiej przebudować całą instalację na pompową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiane calej instalaci co mam zaplanowane za 2 lata a bojler też miał byc wtedy wymieniony ale zaczął przeciekać i musialem teraz wymieniać, jeszcze spróbuje zrobić podlaczenia z tymi spatkami tak jak wczesniej kolega pisał mam nadzieje że bedzie dobrze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rury mają tu wystarczające średnice, tylko są źle ukształtowane. Zaznaczyłem na szkicu jak powinien być ukształtowany spadek (zasilanie z kotła jest u góry, powrót u dołu).

Tu powinno być jeszcze naczynie wzbiorcze. Zawór bezpieczeństwa niepotrzebnie zajmuje króciec od cyrkulacji. A wylot zaworu bezpieczeństwa powinien mieć założoną rurę 1 cal doprowadzoną nad zlew.

Układ przyłączy powinien się zgadzać. Sam mam taki zbiornik 140 litrów.

bojler-a.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Bardzo dziekuje za podpowiedzi za dwa tygodnie wrócę z zagranicy zmontuje od nowa zasilanie i powrót , napisze czy ogrzewa sie bojler 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, zbiornik powinien być wyżej niż kocioł. Przy prawidłowym ułożeniu rur woda krąży bez problemu, a do samego zbiornika mam rury 1 cal warstwowe PEX-AL-PE, czyli złączki na końcach zwężają średnicę wewnętrzną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...