Skocz do zawartości

Naświetlacz LED za 380zł vs 80zł


usiek

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Na szybko w miejscowym sklepie dorwałem naświetlacz jak na fotce niżej. 30W, 2100lm i nadaje się to do oświetlania chyba wychodka. 86zł wyrzucone.

0280da8c75d6e639.jpg

 

 

Pomyślałem, że teraz kupię 2x50W z allegro ale w ostatniej chwili zrezygnowałem i zacząłem się przyglądać tym naświetlaczom.

100W, 8000lm za 80zł https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-halogen-lampa-led-100w-8000lm-gw-36msc-7826013417?bi_m=mpage&

 

oraz tutaj chyba wyższa półka 374zł https://allegro.pl/oferta/przenosny-naswietlacz-led-ip65-8000lm-brennenstuhl-8501917957?bi_m=mpage&

Jak go zobaczyłem od razu go chciałem mieć :)

 

Czy warto dać te 374zł czy może wystarczy 100W 8000lm za 80zł. I co bym tak nie dokupował na końcu stwierdzając, że i tak potrzebuję tego za 374zł

 

Aha.... ma on służyć pracom wykończeniowym na budowie. Ocieplanie poddasza, gipsowani ścian, jakieś sufity podwieszane...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
7 godzin temu, usiek napisał:

Aha.... ma on służyć pracom wykończeniowym na budowie. Ocieplanie poddasza, gipsowani ścian, jakieś sufity podwieszane...

Powiem tak, do gipsowania, do gładzi tylko naświetlacz z żarówką halogenową, przy takiej żarówce widać wszystkie niedoskonałości.

big_halogen-liniowy-118mm-230v-100w-elux

95d491d6441e977f0a8de74ed290

Natomiast do pozostałych prac poleciłbym Ci naświetlacze ledowe tego typu.

500_500_productGfx_5361e3c9d49c91e0c61cb

Zwróć uwagę na kształt i kolor żarnika. Jeżeli kupisz dwa, każdy po 50W i z barwą zimną (barwa zimna jest jaśniejsza) to wystarczy spoko.

Pisałem abyś zwrócił uwagę na kształt żarnika bo jeżeli sie przepali to nie będziesz miał najmniejszego problemu z jego wymianą bez konieczności kupowania nowego naświetlacza ani z kupnem samego żarnika bo jest to popularny typ żarnika. Za około 30 zł kupisz żarnik który nie wymaga trafo, możesz podłączyć bezpośrednio pod zasilanie 230V.

dioda-led-50w-zarnik-led-modul-cob-bez-z

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Zdecydowałem się jednak na taki:

https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-halogen-lampa-led-100w-8000lm-gw-36msc-7826013417?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Ten daje radę. Dokupię chyba jeszcze jeden.

 

A teraz śmieszne pytanie amatora: jaki ja do tego potrzebuję stojak?

Na coś trzeba zwracać uwagę (np wysokość) czy obojętnie jaki np: 

https://allegro.pl/oferta/statyw-stojak-lampa-halogenowa-1-25-m-verke-pro-7415859984?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Napisano

Ciekawe jaki ten oświetlacz ma żarnik, bo nie widać jakie są te diody, ale najważniejsze że ma moc 100W i barwę zimną.

Natomiast co do stojaka to ten który pokazałeś jest to typowy do naświetlaczych i często stosowany na budowach. Jest to prosty, stabilny i tani stojak. Uwagę musisz zwrócić  nie tyle na jego wysokość co na jego stabilność. Dla poprawienia stabilności można przykręcić na dole stojaka ciężarek np  1 kilowy.

Napisano (edytowany)

Hehe.... bo właśnie się zastanawiałem ile razy taki stojak wypi...ole i czy naswietlacze przeżyją upadki :)

Chyba wezmę ten stojak skoro taka niby promocja na niego.

 

A żarnik w naswietlaczu jest na całej tej białej powierzchni pod szybą. Jak się na niego popatrzy to później przez pół godziny przy mruganiu oczami widać siatkę tych diód :)

Mam nadzieję, że nie zdąży się przepalić bo piszą o żywotności 30000h

 

 

ps. A może ten, wyższy i nawet tańszy.... https://allegro.pl/oferta/statyw-podwojny-stojak-do-naswietlacz-halogen-led-8002785400?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

 

180cm to może do lasera by się też nadał. Ale 2 naswietlacze przy 180cm polecą na glebę 100% :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
3 minuty temu, usiek napisał:

Hehe.... bo właśnie się zastanawiałem ile razy taki stojak wypi...ole i czy naswietlacze przeżyją upadki :)

Znając życie na pewno nie raz i nie dwa :) 

O poprawieniu stabilności o której pisałem wcześniej to możesz w prosty sposób zrobić coś na wzór jak jest to rowiązane w statywach fotograficznych. Widoczny haczyk na dole środkowej rurki prowadzącej statywu służy do zawieszenia jakieś ciężaru aby poprawić stabilizację statywu, poniżej widać że może to być w warunkach polowych torba fotograficzna. 

W Twoim przyopadku możesz spokojnie jak pisałem przykręcić na stałe ciężarek.

i-camrock-tc63.jpg

 

c3JjPS9pbWFnZXMvOC8xLzgvMTc4MTgtMDE2Lmpw

 

11 minut temu, usiek napisał:

A żarnik w naswietlaczu jest na całej tej białej powierzchni pod szybą. Jak się na niego popatrzy to później przez pół godziny przy mruganiu oczami widać siatkę tych diód :)

Czyli jest to żarnik z wklejonymi diodami jak poniżej.

3030-smd-high-power-leds28436950610.jpg

LEEPEE-Universale-Auto-Della-Cupola-Pann

14 minut temu, usiek napisał:

 ...czy naswietlacze przeżyją upadki 

Mam nadzieję, że nie zdąży się przepalić bo piszą o żywotności 30000h

 

Nie masz co się martwić bo zapewne co najmniej na dwa lata masz gwarancję a po drugie to ledy nie są tak czułe na upadki i wszcząsy jak żarówki.

Napisano
33 minuty temu, usiek napisał:

 

Mam nadzieję, że nie zdąży się przepalić bo piszą o żywotności 30000h

 

Żywotność 30 000 godzin jest hipotetyczna, realny okres świecenia zależy od warunków chłodzenia złącza.

Napisano
6 minut temu, retrofood napisał:

Żywotność 30 000 godzin jest hipotetyczna, realny okres świecenia zależy od warunków chłodzenia złącza.

A co to znaczy?

Mam nadzieję, że przeżyje cały okres swojego zadania... czyli wykończenie jednej budowy.

Napisano
5 minut temu, retrofood napisał:

Żywotność 30 000 godzin jest hipotetyczna, realny okres świecenia zależy od warunków chłodzenia złącza.

Raczej chyba masz na myśli dobre chłodzenie elementu żarnika- diody SMD, modułu COB.

1 minutę temu, usiek napisał:

A co to znaczy?

Mam nadzieję, że przeżyje cały okres swojego zadania... czyli wykończenie jednej budowy.

Jeżeli chodzi to o czym myślę (nie o złącze) to moduł oświetleniowy z diodami SMD czy COB musi mieć dobre chłodzenie bo się grzeje a to zapewnia dobry radiator w postaci aluminiowej obudowy naświetlacza do której to obudowy moduł jest przykręcany a cała powierzchnia przylegająca modułu do obudowy naświetlacza jest pokryta pasta termoprzewodzącą aby moduł miał dobre chłodzenie.

Tylko na chłodzenie Ty jako konsument masz najmniejszy wpływ bo kupujesz już gotowy produkt.

Napisano
Przed chwilą, usiek napisał:

Aaaa.... to rozumiem o co chodzi :)

Tył obudowy jest wykonany a'la radiator

Dokładnie tak jak piszesz :) z tą różnicą że nie jak a'la radiator tylko jest to radiator.

Napisano
15 minut temu, usiek napisał:

A co to znaczy?

 

Złącze półprzewodnikowe, czyli element emitujący światło. Bo tam nic się nie żarzy, więc nie ma żadnego żarnika.  

Elektronika jednak tak ma, że się grzeje, a producenci żyłują parametry ze względów handlowych.

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

Bo tam nic się nie żarzy, więc nie ma żadnego żarnika. 

To że nic się nie żarzy nie oznacza że w nazwie nie może występować słowo żarnik. T]Poniżej nazwa handlowa owego modułu COB. Żarnik wziął się z stąd że pierwsze naświetlacze były (zresztą jeszcze są w sprzedaży i w użytku) z żarówkami halogenowymi i te żarówki miały żarnik.

Cytat

DIODA LED 50W ŻARNIK LED DO NAŚWIETLACZA MODUŁ COB

 

Napisano
45 minut temu, usiek napisał:

Wszyscy wiemy o co chodzi.... :P

 

ps. Możemy pisać "źródło światła" co byście się nie kłócili :)

Zapytałeś to Ci odpowiedziałem. I z nikim się nie kłócę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...