Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
19 minut temu, animus napisał:

Najważniejsze są zawsze profile te na długość całej płyty.

Ułóż je od lewej u góry, zobaczymy co wyjdzie.

Chyba nie rozumiem :)

 

Ustawiłem najpierw oprócz tych skrajnych jeszcze 2 żeby wyszły na łączeniach płyt. I później powstawiałem kolejne. Tam gdzie ta dostawka będą 2xCD60 obok siebie (nie rysuje tego)

Jeszcze wokół tego wyłazu muszę to rozplanować troszke inaczej niz na tym rysunku.... tak jak mi to ostatnio pokazywałeś

 

ca2b932c65fecfee.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

No to chyba tak samo rozumiemy. Tam gdzie łączą się płyty krótszym bokiem to dla mnie jest "główny" profil.

Jak wychodzi między tym Twoim a moim skrajnym 116cm to daje miedzy nie 2 sztuki co 38cm.

Wzdłuż łączeń płyt bokiem do boku, przez całą długość sufitu myślę dołożyć profile w poprzek na łącznikach poprzecznych (3 linie by wyszły)

Link do komentarza
4 minuty temu, animus napisał:

Narysuj.

Kurde... w robocie siedzę i jeszcze ciężko mi idzie rysowanie w tym programie :)

Ale coś zaraz postaram się stworzyć... wolę to narysować bo do tej pory najpierw przykręcałem wieszaki, siadałem na koniec na krześle i patrząc na swoje dzieło mówiłem: k...a, przecież to mi tutaj teraz źle wyjdzie.... :)

I kolejny dzień poprawki robiłem.

Link do komentarza
52 minuty temu, animus napisał:

To na spokojne, wieczorem.

Tak na szybko - niektóre płyty spadły ale wiadomo chyba o co chodzi.

Przesunąłem płyty w górę żeby wepchnąć w lewy górny róg. Czerwone to profile "główne" na łączeniach, szare to profile pozostałe, a zielone to te dokładanie w poprzek łącznikami krzyżowymi - co 120cm

 

7e573c5bfb580580.jpg

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

Kurde, podnosząc się 10cm z sufitem nie wyjdzie wtedy mi tak fajnie skos, że płyta 260 weszłaby pionowo w całości.... braknie mi 5cm.

Plus jest taki, że zaoszczędził był ponad 600zl na wełnie bo wykorzystał bym to co mam.

 

Druga sprawa nie wiem jak to odkręcić :)

Goście wkręcali mi to we dwóch jakąś wiertarką a moja wkrętarka nawet nie drgnie teraz przy tym. Tej większej końcówki thorx i tak nie mam.

 

825d007e9b91b477.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Chyba na złość żonie, że powiedziała, że może być tak nisko przykrecilem jeden wieszak wyżej, puściłem laser i nie wiem czy to podświadomość działa.... ale wyżej jest lepiej :)

 

Do jutra mam czas się zastanowić a jak mi się uda kupić odpowiedni klucz u mnie "na wsi" to będę się dźwigał ;)

Między kleszcze zamiast 15cm pójdą 2 warstwy 10cm i całą wełnę wyrobie na styk.

Link do komentarza
36 minut temu, usiek napisał:

Chyba na złość żonie, że powiedziała, że może być tak nisko przykrecilem jeden wieszak wyżej, puściłem laser i nie wiem czy to podświadomość działa.... ale wyżej jest lepiej :)

 

Do jutra mam czas się zastanowić a jak mi się uda kupić odpowiedni klucz u mnie "na wsi" to będę się dźwigał ;)

Między kleszcze zamiast 15cm pójdą 2 warstwy 10cm i całą wełnę wyrobie na styk.

Podskocz do mechanika, pożycz na chwilę.

38 minut temu, usiek napisał:

ale wyżej jest lepiej :)

 

2 godziny temu, animus napisał:

Twój cyrk.:icon_mrgreen:

 

Link do komentarza

Profile na całym poddaszu powinny łączyć się w jedną całość, ruszt,  tylko tam gdzie szczyty, komin, kończą się profile, profilem przyściennym.

36 minut temu, usiek napisał:

Za tymi drzwiami jest garderoba.... z samym skosem

Jak się te 5 cm obniże to nie ma sensu tyle kombinacji dla 5cm. Wyłaz będzie wtedy za krótki jak go odkrece...

Jest tam jednak  kawałek sufitu, przerwę wypełnisz pianką i zaszpachlujesz po przykręceniu płyt.

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

No to jest wspólna całość. Ale przed jednym ze skosów jest ta ściana. Za nią komin z garderobą.

Chyba, że czegoś nie rozumiem...

 

Musiałoby to być zrobione tak jak na fotce. Płyta najechać na tą ścianę i zostanie 1cm szpara. Ale nawet jakby tak zrobić to folii tam nie przymocuje.... a nawet jakiś uszczelniacz do tego kupiłem bo Łysy pokazywał :)

 

6af015f67eb900d3.jpg

 

ps. Teraz już się nie sugeruj linią lasera bo jest obniżony do poziomu wyjściowego czyli 237cm ;)

 

 

 

 

Z tym tu gównem też będzie problem... a co się przy tym namęczyłem:

1afdb099251e4b66.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, usiek napisał:

Z tym tu gównem też będzie problem... a co się przy tym namęczyłem:

1afdb099251e4b66.jpg

Te profile powinny iść dalej, trzeba upitolić sicilianę.

Co to za uskok?

1 godzinę temu, usiek napisał:

No to jest wspólna całość. Ale przed jednym ze skosów jest ta ściana. Za nią komin z garderobą.

Chyba, że czegoś nie rozumiem...

 

Musiałoby to być zrobione tak jak na fotce. Płyta najechać na tą ścianę i zostanie 1cm szpara. Ale nawet jakby tak zrobić to folii tam nie przymocuje.... a nawet jakiś uszczelniacz do tego kupiłem bo Łysy pokazywał :)

 

6af015f67eb900d3.jpg

 

Profile przechodzą, na nie folia  posklejana w całość  na całym poddaszu, a płyta g/k tylko do ścianek działowych.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, animus napisał:

Co to za uskok?

To sufit, który wychodzi z garderoby :)

20d3880c9feb32c5.jpg

 

21db886ef023a551.jpg

 

Pieprze to, zostawiam jak jest. 

 

Ja to muszę traktować jako dwa osobne pomieszczenia. Nie wiem tylko czy na tej ściance co miała iść do ścięcia nie dawać UD30. Jedni mówią tak, drudzy nie.

Link do komentarza

Nie możesz tak robić, wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, żeby weszły profile na inne pomieszczenia, to jest ważne, bo razem z profilami ma iść folia paroszczelna, która sklejona w jedną całość nie pozwoli na duże straty ciepła zimą na poddaszu. 

Piła szablasta i taki brzeszczot https://allegro.pl/oferta/brzeszczot-do-cegly-i-betonu-s-2243-hm-bosch-6063805993  i chlastasz, murarze dali dupy.

image.png.7047514cf4957365093dfa98b49b536f.png

 

   

 

 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Ja od samego początku sobie zadaje pytanie gdzie tu u mnie logika w tej szczelności folii paroizolacyjnej :)

Ale ściany nie dotykają deskowania więc mostków być nie powinno. Od Łysego wiem, że folia służy tylko jako zabezpieczenie przez zawilgoceniem od strony pomieszczeń materiału izolacyjnego. Będę improwizował starając się żeby to jakiś tam sens miało.

Ścian nie będę już teraz ruszał... coś tam powymyslam.

Jakby to miała robić firma, zrobili by tak samo jak ja.... tylko jeszcze mniej by się z tym pierdzielili. Zapłytowali by i nic by widać nie było... ;)

Link do komentarza
7 minut temu, animus napisał:

A ten dom to dla kogoś robisz, czy Twój?:hahaha2: 

Jak skończę budować to najwyżej zacznę remont :)

 

A tu tyczka z uchwytem do lasera marki DIY... z regulacją wysokości... tylko chwile trwa złapanie wysokości ;) 

Nauczyles mnie rozcinać profile w zależności od potrzeb ;)

fdb7714d7b221c1a.jpg

Link do komentarza

Czy jak ja chcę pod łączenia płyt oryginalne z oryginalnym (tam gdzie te 10 centymetrowe fazowanie) dawać dodatkowe profile poprzecznie to dobrym pomysłem jest wkręcanie wkrętów przy samej krawędzi tej fazy? Bo będę miał po 3cm z każdej strony na wkręty....

Link do komentarza
Gość mhtyl
43 minuty temu, usiek napisał:

Czy jak ja chcę pod łączenia płyt oryginalne z oryginalnym (tam gdzie te 10 centymetrowe fazowanie) dawać dodatkowe profile poprzecznie to dobrym pomysłem jest wkręcanie wkrętów przy samej krawędzi tej fazy? Bo będę miał po 3cm z każdej strony na wkręty....

Możesz tak zrobić ale to raczej w niczym nie pomoże.

Co ile dawałeś profile CD?

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 minutę temu, usiek napisał:

No właśnie są 2 szkoły. Jeden mi mówił żeby dawać a drugi, że po co... nic to nie da, szkoda profili :)

 

Profile będą co max 40cm

Jeżeli masz co 40 cm to układając płyty rg wzdłuż stelażu, łączenie samo przez sie wyjdzie na środku profilu, nie ma innej opcji.

Jeżeli będziesz układał płyty rg  w poprzez stelaża to jaki sens dawać kawałki  profilu na łączenie? bo przecież nie wstawisz jednej długości profilu.

Profili nie szkoda bo one kosztują grosze, ale bardziej tu chodzi o sam sens, ja nie widzę potrzeby.

Link do komentarza
6 minut temu, mhtyl napisał:

Jeżeli masz co 40 cm to układając płyty rg wzdłuż stelażu, łączenie samo przez sie wyjdzie na środku profilu, nie ma innej opcji.

Jeżeli będziesz układał płyty rg  w poprzez stelaża to jaki sens dawać kawałki  profilu na łączenie? bo przecież nie wstawisz jednej długości profilu.

Profili nie szkoda bo one kosztują grosze, ale bardziej tu chodzi o sam sens, ja nie widzę potrzeby.

Profile pójdą od lewej do prawej, a płyty będą układane "pionowo".

Były by 3 takie długie profile dodatkowe na łączniki poprzeczne, od góry na dół.

 

To projekt roboczy i nie wiem czy wiadomo co autor ma na myśli ;)

727c442bfca24049.jpg

Link do komentarza
Gość mhtyl
8 minut temu, usiek napisał:

Profile pójdą od lewej do prawej, a płyty będą układane "pionowo".

Były by 3 takie długie profile dodatkowe na łączniki poprzeczne, od góry na dół.

Czyli płyty będziesz układał w poprzek do stelażu/profili i co da ułożenie dodatkowych profili? jak wzmocnisz  łączenia poziome to nie wzmocnisz połączeń pionowych i na odwrót.

12 minut temu, usiek napisał:

To projekt roboczy i nie wiem czy wiadomo co autor ma na myśli ;)

Nie wiem co autor miał na myśli ale widzę że lubi sobie życie utrudniać. Rysunek niepoprawny, szczególnie gdy chodzi o wymiary, nie pokrywają się w całość.

Pamiętaj, układaj tak płyty aby było jak najmniej wstawek i docinek, a z rysunki  o ile dobrze zauważyłem nie musiałoby być tyle docinek.

Link do komentarza
58 minut temu, mhtyl napisał:

Czyli płyty będziesz układał w poprzek do stelażu/profili i co da ułożenie dodatkowych profili? jak wzmocnisz  łączenia poziome to nie wzmocnisz połączeń pionowych i na odwrót.

Nie wiem co autor miał na myśli ale widzę że lubi sobie życie utrudniać. Rysunek niepoprawny, szczególnie gdy chodzi o wymiary, nie pokrywają się w całość.

Pamiętaj, układaj tak płyty aby było jak najmniej wstawek i docinek, a z rysunki  o ile dobrze zauważyłem nie musiałoby być tyle docinek.

Wymiary się pokrywają.

Tak dziwnie to wygląda ale w lewym górnym rogu jest kawałek 119x24cm do opłytowania. Żeby nie wstawiać takiego wąskiego paska musi to być tak... pójdzie na to 7 płyt. Mniej docinek i prościej było by wstawić na końcu taki pasek.... i wyszło by wtedy 6 płyt.

Link do komentarza

Jak to jest z połączeniem G/K - sciana?

Łysy w filmach mówi, że folie paroizolacyjną przykleja klejem/uszczelniaczem zaraz pod UD30 do ściany. Ale jak tam zrobię to nie będzie chyba za bardzo miejsca na taśmę ślizgową tam jeszcze....

Chyba żeby takie fartuchy folii między ścianę a UD30 dać, które później wywinę i skleje z folią sufitu?

Link do komentarza
2 godziny temu, usiek napisał:

Jak to jest z połączeniem G/K - sciana?

Łysy w filmach mówi, że folie paroizolacyjną przykleja klejem/uszczelniaczem zaraz pod UD30 do ściany. Ale jak tam zrobię to nie będzie chyba za bardzo miejsca na taśmę ślizgową tam jeszcze....

Chyba żeby takie fartuchy folii między ścianę a UD30 dać, które później wywinę i skleje z folią sufitu?

Przecie dałem:

Ta folia czy ślizgowa, wsio ryba. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
12 godzin temu, animus napisał:

Przecie dałem

A oglądałem to znowu wczoraj do snu... i filmy Łysego też :)

 

Własnie o to mi chodzi. Daję ten uszczelniacz to pod UDkiem będe miał ok 1cm bruzdę (prawie, że na wysokość płyty GK) a w tym miejscu powinna iść już taśma do połączenia ślizgowego.

 

A na koniec przeczytałem jakiś stary temat z muratora jak gość pisał co by się tak bardzo nie podniecać tą paroszczelnością :)

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
10 minut temu, animus napisał:

Ta za cienka.

Od 2 miesięcy nie wiem jaką taśmę do czego. A co majster to o innej mi mówi...

Więc mam tylko taką w ferworze zakupów kupioną do przyklejania foli do CD60.... nie wiem czy nie braknie.

https://allegro.pl/oferta/isover-tasma-dwustronna-klejaca-do-folii-i-profili-8918082694?snapshot=MjAyMC0wNC0wNlQxNzo1MzoyOC4yMzZaO2J1eWVyOzU4Njk1NjQwODdkMjk1MmJhMGRkYjQ4OGFmOGJhYmVhODg3Y2NlOWRjMjY1NmYwOTUyMTE3YmVlNzg0N2I4MGU%3D

 

Taśmy do sklejania folii na zakładach tez nie mam bo jakiś tam IsoverVario KB za drogi mi się wydawał jak na taśmę :)

 

Jakbyś mnie Panie poinstruował co do taśm byłbym wdzięczny :P

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Napisano (edytowany)

A widzę, że dodałes wyżej też link do SOUDAL.

Czyli jednak taśma do sklejania musi być taka droga.

Więc wybór jest taki:?

https://allegro.pl/oferta/tasma-do-laczenia-folii-membran-paroszczelnych-40m-8998569084

https://allegro.pl/oferta/tasma-do-folii-paroizolacyjnej-isover-vario-kb1-8950389036

https://allegro.pl/oferta/tasma-naprawcza-do-folii-tuneli-100mmx25m-mocna-5205274673

 

A ta co pisałeś "za cienka" to za cienka czy za wąska? Ona na UD30 by szła...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, animus napisał:

Nie uda się tego przykręcić popęka, dokręć do niego UD.  

W sumie przesunąłem ten profil bo stwierdziłem, że jak będzie za blisko to się płytę ciut obetnie... a w drugą stronę nie da rady :)

 

Swoja drogą nie wiem jak by to trzeba robić żeby profile rozmieścić co do milimetrów.... może jakbym kilka sufitów takich zrobił to bym na jakieś patenty wpadł.

 

 

Aż się boje co to będzie jak już folia będzie przyklejona... wtedy już nic nie zrobię, żadnego UD nie dokrecę

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
9 godzin temu, animus napisał:

 

Na metrówkę, w środku profila jest rowek. 

Jak nie ma płyt to "w powietrzu" trudno mi punkt zaczepienia znaleźć... i wychodzą różnice 1cm :P

 

To na kąty rozwarte chce kupić:

https://allegro.pl/oferta/tasma-amerykanska-tuff-tape-do-plyt-gipsowych-30mb-8942280239

 

Masa Uniflot czy jakiś Cekol co to reklamują, że bez fizeliny trzyma? Fizelina i tak będzie.

Na sufit 37m2 5kg powinno wystarczyć? Czy worek 25kg brać od razu?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, usiek napisał:

Jak nie ma płyt to "w powietrzu" trudno mi punkt zaczepienia znaleźć... i wychodzą różnice 1cm :P

 

To na kąty rozwarte chce kupić:

https://allegro.pl/oferta/tasma-amerykanska-tuff-tape-do-plyt-gipsowych-30mb-8942280239

 

Masa Uniflot czy jakiś Cekol co to reklamują, że bez fizeliny trzyma? Fizelina i tak będzie.

Na sufit 37m2 5kg powinno wystarczyć? Czy worek 25kg brać od razu?

Kupujesz metrówkę z magnesem, zaczepiasz za pierwszy profil i na następnym od kanta 1,20m, dalej 2,40, i 3,60 itd..

Szmata dobra, tylko trzeba ją wklejać.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli (na szczęście oprócz farby) zastosowałeś materiały i technologię do robót wnętrzowych, a nie na zewnątrz.     To raczej nie farba, a gładź wymywana spod farby.     Każdy sposób na zabezpieczenie od wilgoci jest dobry. Można by nawet zmienić obróbki blacharskie krawędzi, aby uniemożliwić dostęp wody.     Musisz po prostu skierować wylot powietrza tak, aby nie trafiało na powierzchnię malowaną. Bo to nie tylko temperatura, ale i wilgoć. Trzeba zamontować jakąś osłonę, owiewkę czy coś w tym rodzaju.  A czym naprawić... Ja kiedyś stosowałem do napraw farby renowacyjne. Są bardzo drogie, ale skuteczne. Tylko nie można ich kłaść na powierzchnie złuszczające się.
    • Witam, opisze swój problem: Sufit na balkonie zaczął z czasem mocno się łuszczyć ( blok z lat 70 ) jako że długie szukanie fachowca do odnowienia nie przyniosło rezultatu ( w 95% rozmów słyszałem że za mała "robota" ) postanowiłem jako laik sam się tym zająć, po pierwsze skrobanie, po drugie gruntowanie, potem gotowa gładź szpachlowa Śmig S-50, szlifowanie i ponowne gruntowanie, całość pomalowana farbą fasadową śnieżka, efekt był zadowalający do pierwszego deszczu, gdzie krople trafiając na krawędź sufitu delikatnie rozpuszczały farbę i gładź brudząc cały balkon na biało, pomysł na naprawę to pomalowanie pasa zewnętrznego sufitu farbą ftalową Nobiles która została polecona w markecie budowlanym, efekt wizualny troszeczkę ucierpiał z powodu błyszczącego pasa, ale na brudzenie pomogło doskonale.... do czasu montażu klimatyzacji, po miesiącu używania stało się coś takiego jak na zdjęciu poniżej - podejrzewam że wylot ciepłego powietrza załatwił tą warstwę i pytanie następujące, jak to naprawić i zabezpieczyć na przyszłość
    • Wydaje mi się, że zamknięcie jakiegoś programu, w tym "Czyste Powietrze" wcale nie oznacza końca zajmowania się taką tematyką i końca promocji określonych rozwiązań przez władze państwowe. To tylko koniec jakiegoś etapu w danym temacie. Bo na przykład skończyły się środki przeznaczone na wspieranie działań. Poza tym, zamknięcie etapu to okazja do sporządzenia jakiegoś bilansu, do zanalizowania, czy założenia są realizowane właściwie, czy przynoszą spodziewane efekty, czy może dałoby się uzyskać więcej. Dlatego wierzę, że niedługo nastąpi otwarcie kolejnego etapu. Przykładem niech będzie program "Mój Prąd". Na szóstą wersję wpłynęło tyle wniosków, że planowana suma dotacji została rozdysponowana w kilka dni. Na szczęście, w reakcji na zainteresowanie odbiorców, wielkość funduszu została zwiększona i to znacznie.   
    • Ile osób skorzystało z tego programu? Jaką kwotą dysponował ten program? 100mld? Dobrze pamiętam? Ile więc zostało rozdysponowane? Biurokracja i papierologia - tym było odzwierciedlenie tego programu. Wiele osób było chętnych na wzięcie udziału ale się po prostu bali. Nikt nie dawał im gwarancji otrzymania dofinansowania.  Może ten program wróci ale w nowej odsłonie i skróconą drogą biurokracji.  
    • Komentarz dodany przez filtryplus.pl: Decyzja o zamknięciu programu „Czyste Powietrze” to krok w niewłaściwym kierunku, zwłaszcza w czasach, gdy walka ze smogiem i zanieczyszczeniem powietrza powinna być priorytetem. Program ten nie tylko umożliwiał wymianę starych, nieekologicznych źródeł ogrzewania na nowoczesne, ale także wspierał termoizolację budynków, co znacząco redukuje emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Zamknięcie takiej inicjatywy to nie tylko ignorowanie problemów środowiskowych, ale także zdrowotnych, bo zanieczyszczone powietrze ma bezpośredni wpływ na nasze życie i zdrowie. Skoro dostęp do szeroko zakrojonych działań naprawczych może zostać ograniczony, warto zainwestować we własne bezpieczeństwo w inny sposób. Kluczowym rozwiązaniem w walce z zanieczyszczeniami w domu jest zakup oczyszczacza powietrza i regularna wymiana jego filtrów. Inwestowanie w takie rozwiązania to nie kaprys, a konieczność, szczególnie w regionach, gdzie jakość powietrza pozostawia wiele do życzenia. Zamknięcie programu „Czyste Powietrze” nie oznacza, że problem zniknie – wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest, by każdy z nas, na miarę swoich możliwości, podejmował działania na rzecz poprawy jakości powietrza, którym oddychamy.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...