Skocz do zawartości

Zmiana miejsca przyłącza wody - czy słuszna?


dedert

Recommended Posts

Napisano

Witam. W moim projekcje domu z piwnicą mam zaprojektowane przyłącze wody za garażem do kotłowni w której miał być wodomierz. Hydraulik który robił instalacje kanalizacyjna w posadzce piwnicy stwierdził że lepiej zrobić przepust w ławie w pokoju pralni. Nie pamiętam jak to uzasadnil. Teraz myślę o przyłączeniu przez komunalne i zastanawiam się czy takie rozwiązanie jest słuszne gdyż myślę że lepiej bylo by zrobić wodomierz w garażu żeby nie wchodzić do piwnicy by wpisywać stan licznika. Tylko że ja już wpuściłem i zaizolowalem rurę pe32 w przepuście w pralni jak zaproponował hydraulik i teraz gdybym chciał dać wodomierz w garażu musiałbym ciągnąć przez całą piwnice rurę i kuć otwory w ścianach nośnych. Czy nie lepsza była pierwotna wersja wodę pociągnąć do kotłowni? 

 

Na zdjęciu na czerwono zaznaczyłem jak jest obecnie:

e1ec5d48c4867f91gen.jpg

 

Napisano

Zrób tak jak przewiduje projekt. Po pierwsze, zmieniając miejsce musisz zrobić nowy projekt, po drugie  masz krótsza drogę do rozprowadzenie wody gdy umieścisz licznik w kotłowni. Nie widzę sensownego uzasadnienia zmiany punktu wpuszczenia wody do domu.

Napisano (edytowany)

Akurat o projekt się nie martwię bo kierbud powiedział że jego projektant narysuje tak jak chcę. Z tym ze mam już zaizolowane ściany styropianem zasmarowane masą KMB. I teraz musiałbym to znowu rozgrzebywać, wiercić. Nie pamiętam czemu w pralni, może żeby był dostęp do wody bezpośrednio? Ale przecież rura i tak musi iść do kotłowni po ciepłą wodę i później wrócić do pralni? A licznik to i tak chciałbym mieć w garażu żeby nie było potrzeby wchodzić pracownikowi spisywać do piwnicy. Chociaż jest jeszcze opcja studni wodomierzowej ale z tego co wiem: koszt takiej studni to ok 1 tyś, i obawa przed zamarznięciem, no ale podobno klapy mogą być ocieplane nawet do ok 50cm?

 

Kolejna sprawa, garażu jeszcze nie mam postawionego, nie wiem czy do zimy zdąże. I jeśli bym nie zdążył to wyprowadzanei wodomierzy w garażu zanim on powstanie też jest bez sensu w tym roku bo zamarznie wszystko. Więc może po prostu przyłącze się do sieci (znaczy komunalka to zrobi) i odetnie mi zawór, a resztę zrobiłbym na wiosnę.

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

Zrób tak jak przewiduje projekt i tak jak masz zrobione przepusty. Co do odczytu licznika nie musisz martwic się o wchodzenie do domu aby odczytać stan licznika bo już w większości montują liczniki odczytywane zdalnie/bezprzewodowo.

Napisano (edytowany)

no właśnie chodzi o to że przepusty mam zrobione inaczej niż w projekcie czyli w pralni jak pokazane na czerwono.

A jeśli miało by to być bezprzewodowo to tym bardziej dla mnie wygodniej i nie musiałbym bawić się w montaż w garażu tylko mogło by pozostać w pralni?

A orientuje się ktoś czemu hydraulik wpadł na pomysł że w pralni? Prostsze rozprowadzenie rur? Bo w pralni znajdować się miały by toaleta, prysznic, zlew, pralka. Może to o to mu chodziło. Chociaż skoro kotłownia jest dwa pokoje dalej to i tak musi dojść rura do ogrzania wody i powrócić do pralni, więc były by duże straty wody zanim dotrze podgrzana, No chyba że zrobię cyrkulację? Dobrze myślę?

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
8 minut temu, dedert napisał:

A orientuje się ktoś czemu hydraulik wpadł na pomysł że w pralni?

Sorki, zlituj sie z zadawaniem takich pytań. Kto wie co mu we lbie siedzi i dlaczego tak chce to zrobić.

9 minut temu, dedert napisał:

Bo w pralni znajdować się miały by toaleta, prysznic, zlew, pralka.

To będzie łazienka a nie pralnia, ja osobiście nie widziałem aby w pralni był kibelek i prysznic.

 

Napisano

Próbuję rozgryźć jego tok myślenia bo wcześniej się nad tym nie zastanawiałem. A pralnia jest duża wiec dziwne żeby miała by ta być tylko pralka. Pralnia nosi nazwę w projekcie a tak naprawdę jest to w pełni funkcjonalna łazienka. Jak wygląda takie sterowanie bezprzewodowe, to jest podłączane do siei internetowej czy inkasent szczytuje z drogi nie wchodząc do mieszkania?

Napisano

Ile w domu będziesz miał łazienek? Założę się że dwie nie licząc tej w piwnicy, więc czy na prawdę potrzebujesz aż tyle?

Tyle wiem, że inkasent nie musi wchodzić do domu aby odczytać licznik,  a jak to sie dzieje to tak na prawdę do tej pory mnie nie interesowało.

Napisano

Piwnica jest pod całością więc będzie tam z czasem część rekreacyjna to i łazienka się przyda. A na parterze jedna duża i jedna mała z kibelkiem i może z prysznicem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...