Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu


Recommended Posts

Napisano

Witam forumowiczów,

pytanie mam chcę ocieplić łazienkę bo jest w niej bardzo zimno, tylko jak palę w piecu mocno to da się tam wytrzymać.

Łazienka to taka dobudówka, nad nią jest strop betonowy a nad nim, daszek niewielki skośny przykryty blachą falistą.

Moje pytanie jest następujące czy ocieplić łazienkę od wewnątrz: strop -> wełna 20cm -> sufit podwieszany -> folia paroizolacyjna -> płyta g-k

czy może od zewnątrz:

na strop folia budowlana -> wełna 20-25cm -> folia paro przepuszczalna

dach zbudowany jest krokwie -> blacha i to tyle.

Oraz jeszcze z korytarzem jest taki sam problem.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Napisano (edytowany)

a nie zawilgotnieje wełna, czyli nad korytarzem też tak zrobić?

z wentylacją jest tak że nie ma, występował grzyb w rogu ale potraktowany środkiem grzybobójczym, narazie nie pojawia się.

załączam jak to wygląda

dd.jpg

Edytowano przez mac_iek13 (zobacz historię edycji)
Napisano

Folię paroprzepuszczalną w zasadzie mógłbyś dać, jeśli nie ma jej pod blachą.

Jeśli jest to nie potrzeba.

Ale lepiej byłoby dać ją wtedy w jakiś sposób do konstrukcji dachu (żeby nie zalało stropu w razie jakiegoś rozszczelnienia dachu)

Z rysunku nie wynika nic o wysokości tego daszku ani jaka jest jego konstrukcja.

 

image.png.a6d565cce549f52d9eaf662e8e89ffdc.png

Tu zrobiłbym otwór wentylacyjny (z siateczką) i po drugiej stronie również.

Może koledzy coś dodadzą

12 godzin temu, mac_iek13 napisał:

występował grzyb w rogu

A to już kwestia braku wentylacji wewnątrz

 

A czy ściany są ocieplone?

Napisano

A jak ocieplona jest ściana, do której przylega dach nad przybudówką, szczególnie ten fragment znajdujący się pod blachą? Jak wygląda styk dachu ze ścianą, jak wygląda obróbka?

Może jakieś fotki...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...