Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam forumowiczow.

Elektryk robiac przepust pod kable na zewnatrz budynku przewiercil izolacje pozioma (folie)  i w tym miejscu gazobeton podciaga nieznacznie wode. Stan budynku pozwala na naprawe, gdyz jest on w stanie surowym zamknietym. Jak to najskuteczniej z uwzglednieniem minimalizacji kosztow i nakladu pracy wykonac?

Z gory dziekuje za sugestie/porady.

20190928_194558.jpg

20190928_194630.jpg

Napisano

Dzień dobry,

 

pytanie czy zawilgocenie to tylko efekt przeciętej izolacji poziomej i podciągania kapilarnego?

 

Czy poziom izolacji poziomej jest powyżej poziomu terenu?

Jeśli tak, to mamy do czynienia tylko z podciąganiem kapilarnym i nieciągłością izolacji poziomej. W takim przypadku zastosowanie weber.tec 946 (hydroizolacja iniekcyjna) załatwi temat. ;) Więcej na stronie (instrukcja krok po kroku): https://www.pl.weber/renowacja-murow/renowacja-wilgotnej-piwnicy-hydroizolacja-iniekcyjna

Dodatkowo, po wniknięciu kremu, zalecamy wypełnienie otworu uszczelniaczem poliuretanowym, tak, aby zamknąć ten otwór.

 

Jeśli natomiast izolacja pozioma jest poniżej poziomu terenu, to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest odkopanie fundamentów, naprawienie izolacji pionowej przy użyciu masy bitumicznej np. weber.tec 911 a następnie wypełnienie otworu od wewnątrz kremem iniekcyjnym weber.tec 946.

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Napisano

Dziekuje za odp. A preparaty zywiczne, mapelastic, szlamy hydroizolacyjne?  tylko nie bardzo wiem czy to zwize z folia i brudem po wierceniu? Myslalem tez zeby gazobeton w tym miejscu potraktowac kilkoma iniekcjami preparatem hydrofobowym?

Zalezy mi na skutecznym i dlugofalowym rozwiazaniu.

Napisano
  Dnia 30.09.2019 o 09:21, SianoweChłopaki napisał:

Dziekuje za odp. A preparaty zywiczne, mapelastic, szlamy hydroizolacyjne?  tylko nie bardzo wiem czy to zwize z folia i brudem po wierceniu? Myslalem tez zeby gazobeton w tym miejscu potraktowac kilkoma iniekcjami preparatem hydrofobowym?

Zalezy mi na skutecznym i dlugofalowym rozwiazaniu.

Rozwiń  

Hydroizolacje mineralne (szlamy hydroizolacyjne), są zazwyczaj aplikowane w cieńszych warstwach niż otwór, który jest na zdjęciu. Nie wiadomo, czy nałożenie takiej grubości nie spowoduje, że popękają. Inną sprawą jest to, że dobrze byłoby, aby był to produkt penetrujący, właśnie taki, jak polecany krem iniekcyjny weber.tec 946.

 

Otwór przed aplikacją produktu należy wyczyścić, przedmuchać i odkurzyć.


Pozdrawiamy!

Napisano

A wyciagniecie przewodow z obecnych dziur i podkucie, podciecie  zaprawy na szerokosci 10cm i wlozenie nowego pasa z foli, a nastepne zalanie tego betonem samopuchnacym? I przewiercenie przepusu pod wiekszym skosem ale juz pod izolacja pozioma (folia), lub gora w bialym pustaku?

Napisano

Izolacja pozioma jest uszkodzona, przewiercona po skosie na styku scian, az na wylot przez styropian. W otwor wlozony przewod, ktory ma byc do garazu z tylu dzialki. Dziura w styropuanie na zewnatrz niezaklejona, a powinna byc zapianowana i zaciagnieta dysperbitem, elektryk ja tylko przysypal ziemia.

Wystarczylo zaklad folii izolacyjnej podniesc do gory i wiercic pod wiekszym skosem od chudziaka az na zewnatrz i otwor bylby pod izolacja pozioma. Jak to naprawic? Wyciagnac kabel i zalac dysperbitem WM, czy lekko podkuc i wlozyc folie?

  • 5 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Dnia 10.12.2019 o 11:58, jonatan.baran@arado.com.pl napisał:

Jeśli szukasz fajnego dysperbitu to polecam ten - https://hydroizolacje24.pl/dysperbit-bit-plus u mnie się fajnie sprawdził

Rozwiń  

Rewelacja - zawartość wody w masie 60%... 40% produktu. xD Ile warstw tego trzeba nałożyć? I nie można kleić styropianu. Nie, dziękuję, zostaję przy sprawdzonym Superflexie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...