Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam forumowiczow.

Elektryk robiac przepust pod kable na zewnatrz budynku przewiercil izolacje pozioma (folie)  i w tym miejscu gazobeton podciaga nieznacznie wode. Stan budynku pozwala na naprawe, gdyz jest on w stanie surowym zamknietym. Jak to najskuteczniej z uwzglednieniem minimalizacji kosztow i nakladu pracy wykonac?

Z gory dziekuje za sugestie/porady.

20190928_194558.jpg

20190928_194630.jpg

Napisano

Dzień dobry,

 

pytanie czy zawilgocenie to tylko efekt przeciętej izolacji poziomej i podciągania kapilarnego?

 

Czy poziom izolacji poziomej jest powyżej poziomu terenu?

Jeśli tak, to mamy do czynienia tylko z podciąganiem kapilarnym i nieciągłością izolacji poziomej. W takim przypadku zastosowanie weber.tec 946 (hydroizolacja iniekcyjna) załatwi temat. ;) Więcej na stronie (instrukcja krok po kroku): https://www.pl.weber/renowacja-murow/renowacja-wilgotnej-piwnicy-hydroizolacja-iniekcyjna

Dodatkowo, po wniknięciu kremu, zalecamy wypełnienie otworu uszczelniaczem poliuretanowym, tak, aby zamknąć ten otwór.

 

Jeśli natomiast izolacja pozioma jest poniżej poziomu terenu, to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest odkopanie fundamentów, naprawienie izolacji pionowej przy użyciu masy bitumicznej np. weber.tec 911 a następnie wypełnienie otworu od wewnątrz kremem iniekcyjnym weber.tec 946.

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Napisano

Dziekuje za odp. A preparaty zywiczne, mapelastic, szlamy hydroizolacyjne?  tylko nie bardzo wiem czy to zwize z folia i brudem po wierceniu? Myslalem tez zeby gazobeton w tym miejscu potraktowac kilkoma iniekcjami preparatem hydrofobowym?

Zalezy mi na skutecznym i dlugofalowym rozwiazaniu.

Napisano
  Dnia 30.09.2019 o 09:21, SianoweChłopaki napisał:

Dziekuje za odp. A preparaty zywiczne, mapelastic, szlamy hydroizolacyjne?  tylko nie bardzo wiem czy to zwize z folia i brudem po wierceniu? Myslalem tez zeby gazobeton w tym miejscu potraktowac kilkoma iniekcjami preparatem hydrofobowym?

Zalezy mi na skutecznym i dlugofalowym rozwiazaniu.

Rozwiń  

Hydroizolacje mineralne (szlamy hydroizolacyjne), są zazwyczaj aplikowane w cieńszych warstwach niż otwór, który jest na zdjęciu. Nie wiadomo, czy nałożenie takiej grubości nie spowoduje, że popękają. Inną sprawą jest to, że dobrze byłoby, aby był to produkt penetrujący, właśnie taki, jak polecany krem iniekcyjny weber.tec 946.

 

Otwór przed aplikacją produktu należy wyczyścić, przedmuchać i odkurzyć.


Pozdrawiamy!

Napisano

A wyciagniecie przewodow z obecnych dziur i podkucie, podciecie  zaprawy na szerokosci 10cm i wlozenie nowego pasa z foli, a nastepne zalanie tego betonem samopuchnacym? I przewiercenie przepusu pod wiekszym skosem ale juz pod izolacja pozioma (folia), lub gora w bialym pustaku?

Napisano

Izolacja pozioma jest uszkodzona, przewiercona po skosie na styku scian, az na wylot przez styropian. W otwor wlozony przewod, ktory ma byc do garazu z tylu dzialki. Dziura w styropuanie na zewnatrz niezaklejona, a powinna byc zapianowana i zaciagnieta dysperbitem, elektryk ja tylko przysypal ziemia.

Wystarczylo zaklad folii izolacyjnej podniesc do gory i wiercic pod wiekszym skosem od chudziaka az na zewnatrz i otwor bylby pod izolacja pozioma. Jak to naprawic? Wyciagnac kabel i zalac dysperbitem WM, czy lekko podkuc i wlozyc folie?

  • 5 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Dnia 10.12.2019 o 11:58, jonatan.baran@arado.com.pl napisał:

Jeśli szukasz fajnego dysperbitu to polecam ten - https://hydroizolacje24.pl/dysperbit-bit-plus u mnie się fajnie sprawdził

Rozwiń  

Rewelacja - zawartość wody w masie 60%... 40% produktu. xD Ile warstw tego trzeba nałożyć? I nie można kleić styropianu. Nie, dziękuję, zostaję przy sprawdzonym Superflexie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...