Skocz do zawartości

Kratka wentylacyjna w kuchni. Blok mieszkalny.


Recommended Posts

Napisano

Witam

Mam prośbę o pomoc. Kupiłem mieszkanie w bloku i fachowiec, który robił u mnie remont, zrobił sufit podwieszany na którym została umiejscowiona kratka wentylacyjna.

Jednakże wymiary tej kratki to 8cm na 13cm. Otwór to 7cm na 11cm.

Na przeglądzie wentylacji Panowie powiedzieli mi, że wentylacja działa tak jak powinna, jednak kratka powinna być większa według normy. Podobno kratka ma mieć wymiary 14cm na 14cm. Problem w tym że sufit został obniżony dokładnie o 14cm. Czy mam powiększyć otwor czy mogę zrobić otwór szerszy jak wyższy i taka kratkę kupić? Proszę o pomoc co zrobić w tej sytuacji. Załączam zdjęcię kratki.

Screenshot_20190925-220640~2.png

Napisano
11 minut temu, aqerx napisał:

  zrobił sufit podwieszany na którym została umiejscowiona kratka wentylacyjna.

Jednakże wymiary tej kratki to 8cm na 13cm. Otwór to 7cm na 11cm. 

Powiększyć otwór. Kupić większą kratkę, której przekrój będzie wynosił ok. 200 cm kwadratowych i to wszystko.

Napisano

Tu chodzi o strumień powietrza w m3/h a nie o wymiar. Kominiarz zmierzył przepływ, jest OK to jest OK.

 

Wymiar 14x14 jest dopasowany do kanału wentylacyjnego standardowego. W handlu dostępne są również kratki 15x31 cm lub średnicy 15 cm i pewno jeszcze inne. W pomieszczeniu to kwestia ozdoby ale z punktu widzenia przepisów musi być zapewniony wystarczająco duży przepływ powietrza.

Napisano

Czy są jakieś zastrzeżenia co do kierunku "wlotu" powietrza kratki?Kupiłem kratkę która odpowiada mi rozmiarem, ale wlot powietrza nie odbywa się z góry, bądź z dołu, tylko z prawej lub lewej strony. Ma być zamontowana w poziomie. Załączam zdjęcie. 

IMAG1296.jpg

Napisano

Zasadniczo nie ma specjalnych zastrzeżeń, ale zastanawia mnie gdzie masz taki szeroki kanał wentylacyjny :scratching:... Czy przypadkiem nie łączysz dwóch kanałów?

Ta kratka ma chyba 14x28 cm...

A typowy kanał potrzebuje 14x14 cm...

Napisano

Nie są połączone. Jeden idzie do okapu. Drugi natomiast ten o którym mowa ze względu na podwieszany sufit (13cm) został zmodyfikowany by pasowała kratka o wymiarach 12 cm na 27 cm (wymiar zewnętrzny).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...