Skocz do zawartości

Historia edycji

Elfir

Elfir

2 godziny temu, retrofood napisał:

 

No właśnie. Tutaj takie "o ile" mogą występować i dopóki nie znamy dokumentów, ja bym się wahał z kategoryczną odpowiedzią. Bo już ładnych parę lat obowiązują zezwolenia na miejsca zjazdów z drogi. Nie wiem jak jest przy drogach prywatnych, ale przez analogię, jeśli droga jest współwłasnością, to jedna osoba nie można samodzielnie wprowadzać zmian.

Żadnych zmian.

 

Napisałam kategorycznie, bo jestem pewna, ze nie ma żadnych ustaleń. Gdyby były to wówczas Gargamel1 nie musiałby zadawać pytania.
Całe problemy biorą się z faktu, że ludzie nie czytają przepisów i nie rozumieją czym jest współwłasność. Jakie mają prawa a jakie obowiązki. 
A już tworzenie regulaminów i umów o zarząd to dla nich kosmos. 

Na drogę prywatną nie potrzebujesz żadnego zezwolenia, bo to nie jest droga publiczna. To jest prywatna działka użytkowana na dojazd. Jak masz swoją działkę i budujesz dojazd do oddalonego od wjazdu garażu to robisz ustalenia jak dla drogi publicznej? Co najwyżej ustalasz ze współwłaścicielem działki (np. żoną) z jakiej robisz kostki i w jakim budżecie.
Współwłasność to nadal tylko działka prywatna.  Współwłaściciele, którzy mają przejazd, nie mogą ograniczać prawa przejazdu innym współwłaścicielom.  
Ustawianie bramy nie wprowadza żadnej zmiany co do funkcji przejazdowej sąsiadującej z nią działki - nie narusza jej obszaru. Brama jest budowana na działce prywatnej. 

Elfir

Elfir

2 godziny temu, retrofood napisał:

 

No właśnie. Tutaj takie "o ile" mogą występować i dopóki nie znamy dokumentów, ja bym się wahał z kategoryczną odpowiedzią. Bo już ładnych parę lat obowiązują zezwolenia na miejsca zjazdów z drogi. Nie wiem jak jest przy drogach prywatnych, ale przez analogię, jeśli droga jest współwłasnością, to jedna osoba nie można samodzielnie wprowadzać zmian.

Żadnych zmian.

 

Napisałam kategorycznie, bo jestem pewna, ze nie ma żadnych ustaleń. Gdyby były to wówczas Gargamel1 nie musiałby zadawać pytania.
Całe problemy biorą się z faktu, że ludzie nie czytają przepisów i nie rozumieją czym jest współwłasność. Jakie mają prawa a jakie obowiązki. 
A już tworzenie regulaminów i umów o zarząd to dla nich kosmos. 

Na drogę prywatną nie potrzebujesz żadnego zezwolenia, bo to nie jest droga publiczna. To jest prywatna działka użytkowana na dojazd. Jak masz swoją działkę i budujesz dojazd do oddalonego od wjazdu garażu to robisz ustalenia jak dla drogi publicznej? Co najwyżej ustalasz ze współwłaścicielem działki (np. żoną) z jakiej robisz kostki i w jakim budżecie.
Współwłasność to nadal tylko działka prywatna.  Współwłaściciele, którzy mają przejazd, nie mogą ograniczać prawa przejazdu innym współwłaścicielom.  
Ustawianie bramy nie wprowadza żadnej zmiany co do sąsiadującej z nią działki - nie narusza jej obszaru. Brama jest budowana na działce prywatnej. 

Elfir

Elfir

2 godziny temu, retrofood napisał:

 

No właśnie. Tutaj takie "o ile" mogą występować i dopóki nie znamy dokumentów, ja bym się wahał z kategoryczną odpowiedzią. Bo już ładnych parę lat obowiązują zezwolenia na miejsca zjazdów z drogi. Nie wiem jak jest przy drogach prywatnych, ale przez analogię, jeśli droga jest współwłasnością, to jedna osoba nie można samodzielnie wprowadzać zmian.

Żadnych zmian.

 

Napisałam kategorycznie, bo jestem pewna, ze nie ma żadnych ustaleń. Gdyby były to wówczas Gargamel1 nie musiałby zadawać pytania.

Na drogę prywatną nie potrzebujesz żadnego zezwolenia, bo to nie jest droga publiczna. To jest prywatna działka użytkowana na dojazd. Jak masz swoją działkę i budujesz dojazd do oddalonego od wjazdu garażu to robisz ustalenia jak dla drogi publicznej? Co najwyżej ustalasz ze współwłaścicielem działki (np. żoną) z jakiej robisz kostki i w jakim budżecie.
Współwłasność to nadal tylko działka prywatna.  Współwłaściciele, którzy mają przejazd, nie mogą ograniczać prawa przejazdu innym współwłaścicielom.  
Ustawianie bramy nie wprowadza żadnej zmiany co do sąsiadującej z nią działki - nie narusza jej obszaru. Brama jest budowana na działce prywatnej. 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...