Skocz do zawartości

Podbudowa pod kostkę z kruszywa dolomitowego


odaro

Recommended Posts

Napisano

Czy kruszywo dolomitowe grys 2-8mm jak ostatnia warstwa pod kostkę zamiast podsypki cemetowo-piaskowej to doby pomysł.  

 

Dokładnie to ma być 10cm grysu dolomitowego o frakcji 8-16mm i 5cm grysu dolomiotwego o frakcji 2-8mm i na to kostka brukowa.

 

W naszych rejonach nikt nie robi kostki na kruszywie tylko na podsypce cementowo-betonowej ja będę pierwszy.

 

Czy frakcja 2-8mm da się tak zagasić i ściągnąć żeby na tym bezpośrednio ułożyć kostkę?  

Napisano
20 minut temu, odaro napisał:

Czy kruszywo dolomitowe grys 2-8mm jak ostatnia warstwa pod kostkę zamiast podsypki cemetowo-piaskowej to doby pomysł.  

Zapytaj mrówek czy potrzeba im czegoś więcej.

20 minut temu, odaro napisał:

 W naszych rejonach nikt nie robi kostki na kruszywie tylko na podsypce cementowo-betonowej ja będę pierwszy.

 

Widocznie nie lubią mrówek, które Ty kochasz. Rób im domek, rób. Będziesz tę kostkę już po dwóch latach układał od nowa. Chyba, że lubisz spacerować po wertepach, to wtedy nie.

Napisano
15 minut temu, odaro napisał:

Mrówki to lubią piasek który potrafią wynosić spod kostki za grysem nie przepadają 

Ale pod kostką mogą robić korytarze i gniazdować, bo kostka da im jakąś ochronę przed wodą, grys zapewni zaś jej odpływ. Przeniosą Ci piasek spod grysu do góry w grys i będziesz miał wertepy. Przekonasz się, bo już niejeden próbował je przechytrzyć. Nie da rady. Jeśli tylko mają możliwość ruchu, to będą tam chodzić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...