Skocz do zawartości

szary czy zwykły, praca z tymi materiałami?


Recommended Posts

Napisano

Dobry kolega chcę ocieplić dom  styropianem Termo Organiki Termonium fasada z grafitem, z kolei wykonawca namawia go na biały styropian, bo rzekomo lepiej się robi i się nie nagrzewa czy to może mieć wpływ na ocieplenie ?

Napisano
5 minut temu, artekj napisał:

 bo rzekomo lepiej się robi i się nie nagrzewa  

Ogrzewa??? Od czego, od słońca? Chyba ten ktoś ma klapki na oczach...

Pod uwagę należy brać własności termoizolacyjne, a nie czy się komuś lepiej robi. Mnie się na przykład lepiej robi po pięćdziesiątce, ale to nie znaczy, że nią należy wykonywać docieplenie.

Napisano

Zmień wykonawcę, a nie kolor styropianu!

To znaczy - niech dobry kolega zmieni...

wykonawcę, nie styropian...

Napisano
25 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

  producenci wprowadzą czarny styropian a wtedy będzie trzeba pracować tylko jesienią i zimą albo w nocy z uwagi na silne nagrzewanie -  

O, to, to! Tylko w nocy i używając narzędzi z napędem ręcznym, żeby nie zakłócać snu kierownika robót.

Napisano

Najważniejszy jest komfort mieszkańców, którzy będą w tym budynku mieszkać i niskie rachunki za energię, przez cały okres użytkowania.  Nie może być tak, że wykonawca będzie dyktował warunki dotyczące wyboru materiału, a sprowadzając to do innego porównania... to mniej więcej jak inwestor chciałby w łazience wannę, a wykonawca namawia go na kabinę prysznicową, "bo się lepiej robi". Wracając do meritum pytania; zapisane  w projekcie rozwiązanie, szczególnie w nowych projektach, są zazwyczaj w charakterze standardu energooszczędnego, a  każda zamiana materiałów może mieć wpływ na efekt końcowy zapotrzebowania budynku na energię, chyba, że grubość zostanie zwiększona o około 30%.

Styropian grafitowy to obecnie najczęściej stosowany materiał do ocieplania ścian zewnętrznych z uwagi na bardzo dobre (w porównaniu ze zwykłym styropianem) właściwości izolacyjne.

Zastosowanie  20 cm ocieplenia styropianem grafitowym TERMONIUM PLUS fasada zapewni uzyskanie ochrony cieplnej budynku w taki sam sposób jak ocieplenie zwykłym styropianem o grubości płyt  27 cm.

W kwestii montażu płyt grafitowych, które są koloru ciemnego i bardziej się nagrzewają w słońcu,  w porównaniu ze zwykłym styropianem wystarczy  zasłonić elewację specjalną siatką ochronną przeznaczona do zabezpieczenia robót ociepleniowych, która jest rozwieszana na rusztowaniu. To jest najszybszy,  najlepszy i najtańszy sposób ochrony elewacji przed dużym nasłonecznieniem.

Dodatkowo siatka ochronna zabezpiecza pozostałe etapy wykonania ocieplenia przed oddziaływaniem warunków atmosferycznych jak np. wykonanie warstwy zbrojonej, gruntowanie nakładanie tynku, itp. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...