Skocz do zawartości

Podłogówka wodna dla budynku podpiwniczonego


Recommended Posts

Witam

Jak zwykle przeczytałem z dużym zainteresowaniem kolejny numer Budujemy Dom (10/2007).

W artykule "Żeberka na ciepło" Pani Emilia Rosłaniec napisała:

Sposób regulacji powinien być dobrany z uwzględnieniem bezwładności cieplnej budynku: domy o ciężkiej konstrukcji, dobrze akumulujące ciepło (czyli wykazujące dużą bezwładność cieplną) wymagają innego rodzaju regulatorów niż budynki o konstrukcji lekkiej ...

Czy mogę prosić o krótkie rozwinięcie? Ponieważ mam zamiar budować z silikatów (bloczek 18 cm) + ?styropian/wełna, a więc dom o dobrej akumulacji ciepła, szczególnie w tym zakresie zainteresowała mnie ta wypowiedź.

W artykule "Ciepłe stropy" Państwo Katarzyna Olędzka i Cezary Jankowski napisali iż bez wahania ogrzewanie podłogowe można wybrać gdy ma być zasilane pompą ciepła lub kotłem kondensacyjnym. Bardzo proszę o ich opinię na temat zastosowania ogrzewania podłogowego wodnego dla budynku podpiwniczonego (piwnice ocieplone poniżej strefy zamarzania gruntu), w którym instalacja oparta byłaby na kotle na paliwo stałe z retortą oraz okazyjnie kominkiem w okresie zimowym.

Niedawno przeczytałem artykuł (nie pamiętam gdzie) na temat kosztów ponoszonych przez inwestorów, a dotyczących przyłączy wodnych i kanalizacyjnych (do sieci lokalnych usługodawców). W artykule tym napisane było, że bodajże od 2005 roku zmieniły się przepisy związane z takimi przyłączami. Część kosztów, m.in. w zależności od lokalizacji przyłącza, studzienki kanalizacyjnej) zobowiązane jest ponosić przedsiębiorstwo wodne/kanalizacyjne. Czy mogą Państwo rozwinąć ten temat. Aktualnie otrzymałem warunki na takie przyłącza. W rachubę wchodzi m.in. przewier pod drogą gminną i kilkanaście/kilkadziesiąt metrów instalacji. Studzienka kanalizacyjna znajduje się na terenie działki gminnej (przed moją). Bardzo jestem ciekawy, czy wszystkie koszty będę zmuszony ponosić osobiście, czy tylko w części kosztów partycypować. W przedsiębiorstwie (właścicielem chyba gmina) poradzili mi, żebym nie zlecał tych prac temu przedsiębiorstwu (????) tylko znajomej prywatnej firmie (argumentem ma być dużo niższa cena).

Uprzejmie proszę o odpowiedź.
Link do komentarza
System regulacji temperatury zależy też od innych czynników, np. rodzaju kotła oraz tego, czy jest ogrzewanie podłogowe. Nie można zatem jednoznacznie wskazać optymalnego sposobu utrzymywania pożądanej temperatury.

Niemniej - w uproszczeniu przyjmuje się - że w budynkach "ciężkich" system regulacji powinien zawierać termostat pokojowy, natomiast w "lekkich" - o konstrukcji szkieletowej, jak też przy ogrzewaniu podłogowym – należy założyć dodatkowo termostat pogodowy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...