Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Czytelnik_

Podłogówka wodna dla budynku podpiwniczonego

Recommended Posts

Witam

Jak zwykle przeczytałem z dużym zainteresowaniem kolejny numer Budujemy Dom (10/2007).

W artykule "Żeberka na ciepło" Pani Emilia Rosłaniec napisała:

Sposób regulacji powinien być dobrany z uwzględnieniem bezwładności cieplnej budynku: domy o ciężkiej konstrukcji, dobrze akumulujące ciepło (czyli wykazujące dużą bezwładność cieplną) wymagają innego rodzaju regulatorów niż budynki o konstrukcji lekkiej ...

Czy mogę prosić o krótkie rozwinięcie? Ponieważ mam zamiar budować z silikatów (bloczek 18 cm) + ?styropian/wełna, a więc dom o dobrej akumulacji ciepła, szczególnie w tym zakresie zainteresowała mnie ta wypowiedź.

W artykule "Ciepłe stropy" Państwo Katarzyna Olędzka i Cezary Jankowski napisali iż bez wahania ogrzewanie podłogowe można wybrać gdy ma być zasilane pompą ciepła lub kotłem kondensacyjnym. Bardzo proszę o ich opinię na temat zastosowania ogrzewania podłogowego wodnego dla budynku podpiwniczonego (piwnice ocieplone poniżej strefy zamarzania gruntu), w którym instalacja oparta byłaby na kotle na paliwo stałe z retortą oraz okazyjnie kominkiem w okresie zimowym.

Niedawno przeczytałem artykuł (nie pamiętam gdzie) na temat kosztów ponoszonych przez inwestorów, a dotyczących przyłączy wodnych i kanalizacyjnych (do sieci lokalnych usługodawców). W artykule tym napisane było, że bodajże od 2005 roku zmieniły się przepisy związane z takimi przyłączami. Część kosztów, m.in. w zależności od lokalizacji przyłącza, studzienki kanalizacyjnej) zobowiązane jest ponosić przedsiębiorstwo wodne/kanalizacyjne. Czy mogą Państwo rozwinąć ten temat. Aktualnie otrzymałem warunki na takie przyłącza. W rachubę wchodzi m.in. przewier pod drogą gminną i kilkanaście/kilkadziesiąt metrów instalacji. Studzienka kanalizacyjna znajduje się na terenie działki gminnej (przed moją). Bardzo jestem ciekawy, czy wszystkie koszty będę zmuszony ponosić osobiście, czy tylko w części kosztów partycypować. W przedsiębiorstwie (właścicielem chyba gmina) poradzili mi, żebym nie zlecał tych prac temu przedsiębiorstwu (????) tylko znajomej prywatnej firmie (argumentem ma być dużo niższa cena).

Uprzejmie proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
System regulacji temperatury zależy też od innych czynników, np. rodzaju kotła oraz tego, czy jest ogrzewanie podłogowe. Nie można zatem jednoznacznie wskazać optymalnego sposobu utrzymywania pożądanej temperatury.

Niemniej - w uproszczeniu przyjmuje się - że w budynkach "ciężkich" system regulacji powinien zawierać termostat pokojowy, natomiast w "lekkich" - o konstrukcji szkieletowej, jak też przy ogrzewaniu podłogowym – należy założyć dodatkowo termostat pogodowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
    • Pytać u operatora gazociągu co to jest i czy jest możliwość przyłączenia. Inaczej możemy sobie pogdybać.
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc. Ściana była zaciągana gładzia dwa razy następnie malowana farba podkladowa Śnieżka z gruntem i dwa razy pomalowana farba dulux. Niestety wyszły defekty, które nie zostały poprawione po pierwszym malowaniu z uwagi na goniacy czas do przeprowadzki (malowanie miesiąc temu). Zaciagnelismy teraz ponownie miejsca wymagające poprawki i stąd moje pytanie jak zrobić to tak aby nie rzucaly się w oczy miejsca poprawek? Zeszlifowac, pomalować te miejsca farba podkladowa z gruntem jak to było wcześniej i potem zamalowac od razu cała sciane czy najpierw raz te miejsca a potem znowu cała ścianę? Bardzo proszę o wskazówki i dziękuję za zbędne komentarze. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...