Skocz do zawartości

Historia edycji

piexa

piexa

OK, czyli piszesz o rozwiązaniu które nie rozwiązuje mojego problemu, bo ja chciałem mocować ościeżnice kotwami do DOŁU ościeża. Brak mocowania do dołu to błąd montażowy z tego co czytam w necie na stronach traktujących montaż okien profesjonalnie, ułatwia wypaczanie ramy pod wpływem temperatury.

 

Co do pomysłu na wykończenie ościeży mam jeszcze dwa:

 

- w przypadku równego wymurowania pustaków do poziomu ościeży -  aplikacja pianki pur w każdą z dziur porothermu na głębokość ok 10 cm i po wyschnięciu pianki zalanie otworów odpowiednią mieszanką betonu. Wtedy można teoretycznie się wkręcić w te pustaki od góry na tę głębokość, a w przypadku potrzeby domurowania - aplikacja pianki na górze otworów pustaków, przycięcie pianki i domurowanie odpowiedniej wysokości tego samego pustaka i zalanie go betonem - porotherm zalany betonem powinien być cieplejszy niż sam beton, w dodatku możnaby go zalać tylko w części gdzie wkręcamy dyble/kotwy

 

- zapianowanie dziur, przycięcie, szalowanie do odpowiedniej wysokości i użycie cementu z dodatkiem keramzytu dla lepszego parametru termicznego

 

znalazłem też rozwiązanie które ułatwiłoby pracę - szyna v Knelsen - mocuje się ją w porothermie i do niej kotwi śrubą oścież okna.

piexa

piexa

OK, czyli piszesz o rozwiązaniu które nie rozwiązuje mojego problemu, bo ja chciałem mocować ościeżnice kotwami do DOŁU ościeża. Brak mocowania do dołu to błąd montażowy z tego co czytam w necie na stronach traktujących montaż okien profesjonalnie, ułatwia wypaczanie ramy pod wpływem temperatury.

 

Co do pomysłu na wykończenie ościeży mam jeszcze dwa:

 

- w przypadku równego wymurowania pustaków do poziomu ościeży -  aplikacja pianki pur w każdą z dziur porothermu na głębokość ok 10 cm i po wyschnięciu pianki zalanie otworów odpowiednią mieszanką betonu. Wtedy można teoretycznie się wkręcić w te pustaki od góry na tę głębokość, a w przypadku potrzeby domurowania - aplikacja pianki na górze otworów pustaków, przycięcie pianki i domurowanie odpowiedniej wysokości tego samego pustaka i zalanie go betonem

 

- zapianowanie dziur, przycięcie, szalowanie do odpowiedniej wysokości i użycie cementu z dodatkiem keramzytu dla lepszego parametru termicznego

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej,   u blacharza zaproponowali mi blache o szerokości 74 cm. Po 2 cm zabiecia na rynienke i 35 na boki. Robilem to 1 raz i wydawało mi sie ze jest ok jednak po przymiarce wydze problemy. 1. Blacha przez swoja szerokosc zabiera mi 1,5x wiecej miejsca na łatach przez co duża cześć dachówki wisi w powietrzu. 2. Dolna dachowka nie ma podparcia na ostatniej łacie i musiał bym ja jakos podeprzeć - nie wiem czy gąbka da rade.   Co robić, jak żyć?  Nie wiem czy nie powinienem jej zmniejszyć. Widze ze w sprzedaży są kosze o szerokości 50 cm.   Jak oceniacie tą moją 74-tkę? Jakie szerokości koszy stosujecie u siebie?
    • Budujesz najpierw belkę, używając strzemion 30 cm x 14 cm oraz prętów 4 x ?  średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Następnie od zewnątrz (od dołu i z boku) do tej belki do prętów głównych, przykręcasz pręty w kształcie litery L na środku pomiędzy dwoma strzemionami, krótszy dolny koniec L-ki ma przechodzić na drugą stronę tej belki i wystawać  jeszcze około 10 cm poza nią.   Po przykręceniu do belki L-ek drutem wiązałkowym wsuwasz coraz wyżej nad belką następne pręty główne do środka 6 x ? Średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Brak jest  też informacji, czym jest związane to zbrojenie lanej ławy i ściany kolankowej  na samej górze.  Może jest tam, jakieś niepełne strzelono w kształcie litery C, jako dystans oraz utrzymanie zbrojenia w pionie.
    • Uciąglenia w środku strzemion, ale nie wiadomo o co właściwie pytasz, bo zdjęcia nie widać a i składnia jakaś nadbużańska.  
    • Tym odcinkiem kończymy murowanie ostatniej warstwy ścian. Jest już dość wysoko i każdy bloczek trzeba wynosić po rusztowaniu. Wszystko pod strop zostaje już wymurowane (oprócz ścian działowych). Ale cieszymy się, że wystarczyło nam bloczków Solbet i nie trzeba ich domawiać. Zobaczcie przebieg prac   Murujemy komin systemowego RAUCH w dwóch wersjach. Jeden do kominka zaś drugi DUO będzie w kotłowni. Proces polega na murowaniu pustaków obudowy komina, wkładaniu w nie warstwy izolacji z wełny mineralnej oraz odpowiednio dobranej rury ceramicznej. Całość montuje się na specjalnej zaprawie. Zobaczcie sami!  
    • Komentarz dodany przez Michał P: Wszystko na najwyższym poziomie, Polecam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...