Skocz do zawartości

Wytrzymałość stropu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

wiem że to trudny temat i ciężko ocenić nie oglądając sytuacji na miejscu.

 

Budynek z lat 60. Pokój 4 x 4,1 m. Beton 8,5 cm zbrojony krzyżowo prętami gładkimi i żebrowanymi fi 12 co około 20 cm.

 

Do tej pory była tam podłoga z desek.

Chciałbym zrobić wylewkę betonową na istniejący strop. Beton z mixokreta 5 cm, ale mam opory co do wytrzymałości stropu. Ciężar tej wylewki byłby około 1700-1800 kg.

Nie będzie to trochę za dużo. Pomyślałem, że można by wzmocnić strop filarem w piwnicy... Niestety podciągu nie da rady zrobić bo z jednej strony przeszkadzają rury z c.o.

 

Dałoby rade ocenić wytrzymałość tego stropu?

Jaki byłby koszt ewentualnej ekspertyzy budowlanej?

Edytowano przez paul182 (zobacz historię edycji)
Napisano
41 minut temu, paul182 napisał:

Budynek z lat 60. Pokój 4 x 4,1 m. Beton 8,5 cm zbrojony krzyżowo prętami gładkimi i żebrowanymi fi 12 co około 20 cm.

Cieniutki ten strop. Po co ci ten beton?

Istniejącego stropu raczej nie wzmacnia się jedną belką - inaczej pracuje taki strop.

Wytrzymałość stropu oceni konstruktor - i tylko wg jego zaleceń możesz dodatkowo obciążyć strop lub modernizować - nie wiem ile to kosztuje.

 

Napisano
14 godzin temu, zenek napisał:

Po co ci ten beton?

 

 

 

 

Mam zamiar połączyć 2 pokoje i chciałbym mieć równo pod stopami:)

W drugim pokoju nie ma problemu bo jest niepodpiwniczony.

Poprzednia podłoga strasznie skrzypiała....

4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Nic nie wiadomo o klasie betonu zatem trudno obliczeniowo określić wytrzymałość stropu.

Betom mocny... Mieszany w betoniarce w proporcjach 1do 3.

 

4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Nowy jastrych podłogowy  można wykonać ze znacznie lżejszych materiałów np. z płyt gipsowo-włóknowych na podsypce wyrównującej z keramzytu.

Można też dać łaty i płyty osb. Będzie jeszcze lżej. I pewnie taniej.

Taki jastrych j.w. dobrze się sprawuje?

Napisano
4 godziny temu, paul182 napisał:

Mam zamiar połączyć 2 pokoje i chciałbym mieć równo pod stopami:)

Zacznij od tego, jaką chcesz mieć podłogę oraz ile masz wysokości od istniejącej płyty do poziomu podłogi - ile masz miejsca na warstwy podłogi - bo pewniej potrzebne tam ocieplenie, izolacja przeciwwilgoiowa -  od strony piwnicy czy gruntu.

Napisano

10 cm. Planowo miało być 5 cm na styropian i 5 na beton. Wcześniej była podłoga z desek 3 cm na łatach udających legary. Strop jak i wylewka w drugim pokoju nie są równe. Różnica poziomu do 2,5 cm.

Napisano

Dałbym najwyżej wylewkę wyrównawczą - czyli max 2,5 cm - żeby wyrównać poziom. na to izolacja przeciwwilg. 

Dalej nie rozumiem - masz 10cm przestrzeni i chcesz dać 5.cm styropian i 5 cm beton - i na tym koniec? 

Napisano (edytowany)

na to miały iść panele..... taki był plan.

 

Ale po dzisiejszej rozmowie z Panem konstruktorem już widzę że temat betonu trzeba będzie odstawić. Potwierdził wszystkie obawy i stwierdził (może trochę na wyrost) że ten strop już sam w sobie potrzebuje wsparcia :)  jeśli beton to razem ze zbrojeniem i kotwieniem w ścianie. Ale wiadomo.... wszystko trzeba przeliczyć... ale koszty konkretne.

Te 2,5 cm to wygięcie stropu... pytanie czy powstało podczas wylewania czy użytkowania....brak pęknięć ( poza jednym w rogu pokoju).

Legary na których opierały się belki były konkretnie podklinowane... nie pamiętam niestety grubości klinów a podłoga przed zerwaniem wydawała się równa....

 

 Może faktycznie lepiej wyrównać anhydrytem i położyć deski lub płyty osb?

Edytowano przez paul182 (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, paul182 napisał:

Może faktycznie lepiej wyrównać anhydrytem i położyć deski lub płyty osb?

Najpierw niech się wypowie konstruktor, czy ten strop nie grozi zawaleniem.

Potem można myśleć nad podłogą.

Napisano (edytowany)
Dnia 2.08.2019 o 22:41, zenek napisał:

Najpierw niech się wypowie konstruktor, czy ten strop nie grozi zawaleniem.

 

Spokojnie.... zawaleniem na pewno nie grozi, ale beton też raczej odpada....

 

Czytam ostatnio o suchym jastrychu (wyżej polecone płyty gipsowo-włóknowe). Może ktoś polecić w miarę tani i sprawdzony system?

Można takie płyty położyć bezpośrednio na keramzyt albo inną podsypkę?

Edytowano przez paul182 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Zawsze polecamy zakup paneli z fabrycznie zamontowaną matą wygłuszającą Sound Control, która jest nakładana fabrycznie podczas produkcji paneli. Oprócz tego, że zapobiega stukaniu blachy, wygłusza odgłosy padającego deszczu o ok. 6-7 dB. Niestety, nie jest możliwe jej podklejeniu na istniejącym już dachu. Drugie rozwiązanie to podklejenie taśmy (jak na załączonym rysunku) w dwóch pasach po bokach panela. Nie posiadają funkcji wygłuszenia, ale zapobiegają stukom blachy. Rozwiązanie to można zastosować, przy istniejącym już pokryciu dachu, ale niestety konieczne będzie odkręcenie i wypięcie arkuszy, podklejenie taśmy i ponowny montaż.   Zalecamy skontaktowanie się z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD), które w ramach swojej działalności przeprowadza oględziny dachów pod kątem prawidłowości montażu. W efekcie takich oględzin wydawane są zalecenia dotyczące ewentualnych poprawek i usprawnień. Szczegóły oraz możliwość zamówienia opinii technicznej dostępne są tutaj: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna       ________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
    • Można spróbować gotowymi zestawami naprawczymi dostępnymi w różnych sklepach internetowych. Pewnie cały proces przypomina pastowanie rys na karoserii samochodu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...