Skocz do zawartości

Wytrzymałość stropu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

wiem że to trudny temat i ciężko ocenić nie oglądając sytuacji na miejscu.

 

Budynek z lat 60. Pokój 4 x 4,1 m. Beton 8,5 cm zbrojony krzyżowo prętami gładkimi i żebrowanymi fi 12 co około 20 cm.

 

Do tej pory była tam podłoga z desek.

Chciałbym zrobić wylewkę betonową na istniejący strop. Beton z mixokreta 5 cm, ale mam opory co do wytrzymałości stropu. Ciężar tej wylewki byłby około 1700-1800 kg.

Nie będzie to trochę za dużo. Pomyślałem, że można by wzmocnić strop filarem w piwnicy... Niestety podciągu nie da rady zrobić bo z jednej strony przeszkadzają rury z c.o.

 

Dałoby rade ocenić wytrzymałość tego stropu?

Jaki byłby koszt ewentualnej ekspertyzy budowlanej?

Edytowano przez paul182 (zobacz historię edycji)
Napisano
41 minut temu, paul182 napisał:

Budynek z lat 60. Pokój 4 x 4,1 m. Beton 8,5 cm zbrojony krzyżowo prętami gładkimi i żebrowanymi fi 12 co około 20 cm.

Cieniutki ten strop. Po co ci ten beton?

Istniejącego stropu raczej nie wzmacnia się jedną belką - inaczej pracuje taki strop.

Wytrzymałość stropu oceni konstruktor - i tylko wg jego zaleceń możesz dodatkowo obciążyć strop lub modernizować - nie wiem ile to kosztuje.

 

Napisano
14 godzin temu, zenek napisał:

Po co ci ten beton?

 

 

 

 

Mam zamiar połączyć 2 pokoje i chciałbym mieć równo pod stopami:)

W drugim pokoju nie ma problemu bo jest niepodpiwniczony.

Poprzednia podłoga strasznie skrzypiała....

4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Nic nie wiadomo o klasie betonu zatem trudno obliczeniowo określić wytrzymałość stropu.

Betom mocny... Mieszany w betoniarce w proporcjach 1do 3.

 

4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Nowy jastrych podłogowy  można wykonać ze znacznie lżejszych materiałów np. z płyt gipsowo-włóknowych na podsypce wyrównującej z keramzytu.

Można też dać łaty i płyty osb. Będzie jeszcze lżej. I pewnie taniej.

Taki jastrych j.w. dobrze się sprawuje?

Napisano
4 godziny temu, paul182 napisał:

Mam zamiar połączyć 2 pokoje i chciałbym mieć równo pod stopami:)

Zacznij od tego, jaką chcesz mieć podłogę oraz ile masz wysokości od istniejącej płyty do poziomu podłogi - ile masz miejsca na warstwy podłogi - bo pewniej potrzebne tam ocieplenie, izolacja przeciwwilgoiowa -  od strony piwnicy czy gruntu.

Napisano

10 cm. Planowo miało być 5 cm na styropian i 5 na beton. Wcześniej była podłoga z desek 3 cm na łatach udających legary. Strop jak i wylewka w drugim pokoju nie są równe. Różnica poziomu do 2,5 cm.

Napisano

Dałbym najwyżej wylewkę wyrównawczą - czyli max 2,5 cm - żeby wyrównać poziom. na to izolacja przeciwwilg. 

Dalej nie rozumiem - masz 10cm przestrzeni i chcesz dać 5.cm styropian i 5 cm beton - i na tym koniec? 

Napisano (edytowany)

na to miały iść panele..... taki był plan.

 

Ale po dzisiejszej rozmowie z Panem konstruktorem już widzę że temat betonu trzeba będzie odstawić. Potwierdził wszystkie obawy i stwierdził (może trochę na wyrost) że ten strop już sam w sobie potrzebuje wsparcia :)  jeśli beton to razem ze zbrojeniem i kotwieniem w ścianie. Ale wiadomo.... wszystko trzeba przeliczyć... ale koszty konkretne.

Te 2,5 cm to wygięcie stropu... pytanie czy powstało podczas wylewania czy użytkowania....brak pęknięć ( poza jednym w rogu pokoju).

Legary na których opierały się belki były konkretnie podklinowane... nie pamiętam niestety grubości klinów a podłoga przed zerwaniem wydawała się równa....

 

 Może faktycznie lepiej wyrównać anhydrytem i położyć deski lub płyty osb?

Edytowano przez paul182 (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, paul182 napisał:

Może faktycznie lepiej wyrównać anhydrytem i położyć deski lub płyty osb?

Najpierw niech się wypowie konstruktor, czy ten strop nie grozi zawaleniem.

Potem można myśleć nad podłogą.

Napisano (edytowany)
Dnia 2.08.2019 o 22:41, zenek napisał:

Najpierw niech się wypowie konstruktor, czy ten strop nie grozi zawaleniem.

 

Spokojnie.... zawaleniem na pewno nie grozi, ale beton też raczej odpada....

 

Czytam ostatnio o suchym jastrychu (wyżej polecone płyty gipsowo-włóknowe). Może ktoś polecić w miarę tani i sprawdzony system?

Można takie płyty położyć bezpośrednio na keramzyt albo inną podsypkę?

Edytowano przez paul182 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...