Skocz do zawartości

wymiana uszczelki odpływu podwieszanej miski WC


Recommended Posts

Napisano

Hej!
Nie wiem gdzie zapytać, znajomi "nietechniczni" - nie pomogą, a czas goni...
Rzecz dotyczy wymiany uszczelki rury odpływowej miski WC (przymocowanej do ściany).
Montaż robiła ekipa wykończeniowa 2 miesiące temu, uszczelka tydzień temu pękła i oczywiście, jak to z "majstrami" bywa, jest problem z naprawą - nikt nie chce przyjechać do tak "małej" rzeczy...
3 pytania:
1) czy taka uszczelka jest uniwersalna, da się ją dokupić? |Czy każdy model WC ma swoje własne wymiary i trzeba szukać dokładniej? Znalazłem coś takiego:
https://armaturasanitarna.com/p2371,alcaplast-m902-rura-krociec-odplywu-podlaczenie-wc-uszczelka-podlaczenia.html
2) Miska WC jest "zasilkonowana" do ściany - czy to po prostu przeciąć nożem i następnie nałożyć nową warstwę, czy potrzebny jakiś "specjalistyczny" sprzęt?

3) Duży będzie problem z demontażem miski przykręconej w taki sposób (materiał ze strony www producenta):

https://www.excellent.com.pl/public/files_prod/instrukcja_montazu_bull_quadra___.pdf

 

 

uszczelka2.jpg

Napisano
4 godziny temu, rytorek napisał:

 
Montaż robiła ekipa wykończeniowa 2 miesiące temu, uszczelka tydzień temu pękła i oczywiście, jak to z "majstrami" bywa, jest problem z naprawą - nikt nie chce przyjechać do tak "małej" rzeczy... 

A gwarancja to pies? Taka uszczelka "sama" nie miała prawa pęknąć. Albo była trefna - co monter winien zauważyć, albo sam ją zepsuł. Więc we obydwu przypadkach powinien biegusiem przybyć i poprawić na własny koszt.

Napisano

Nie ma problemu z dokupieniem takiej uszczelki .

6 godzin temu, rytorek napisał:

czy potrzebny jakiś "specjalistyczny" sprzęt?

Klucz 19stka płaski

Napisano

Nie bardzo rozumiem skąd masz to zdjęcie pękniętej uszczelki, skoro piszesz, że

5 godzin temu, rytorek napisał:

Miska WC jest "zasilkonowana" do ściany

i jeszcze pytasz jaki

6 godzin temu, rytorek napisał:

będzie problem z demontażem miski przykręconej 

 

Napisano
6 godzin temu, rytorek napisał:

Montaż robiła ekipa wykończeniowa 2 miesiące temu, uszczelka tydzień temu pękła

Coś tu się nie zgadza .....sama z siebie pękła i teraz zaczęło lecieć ??

Tak w ogóle to chyba to nie jest uszczelka od tego czarnego króćca ..

i ona nie pękła tylko spory kawałek jej brakuje .

Gość mhtyl
Napisano
7 godzin temu, rytorek napisał:

1) czy taka uszczelka jest uniwersalna, da się ją dokupić? |Czy każdy model WC ma swoje własne wymiary i trzeba szukać dokładniej? Znalazłem coś takiego:

uszczelka2.jpg

To wygląda na jakieś ulepszenia psedofachowców, po co te kawałki (na zdjęciu widać dwa czarne) na obwodzie uszczelki? tam ich nie powinno być.

Ta uszczelka/połączenie z linka który wkleiłeś nie ma żadnych takich kawałków, wydaje misie ze cie pseudofachowcy pocięli uszczelkę na dwa lub cztery kawałki i ja założyli, mam na myśli ta uszczelkę która widać na zdjęciu z lewej strony.

M902.jpg

7 godzin temu, rytorek napisał:

2) Miska WC jest "zasilkonowana" do ściany - czy to po prostu przeciąć nożem i następnie nałożyć nową warstwę, czy potrzebny jakiś "specjalistyczny" sprzęt?

Czyli masz wc podwieszany zabudowany i musisz najpierw nożykiem odciąć silikon a potem odkręcić dwie nakrętki przy czym uważaj aby miska nie spadła po odkręceniu i nie uszkodziła mocowań.

Napisano

SKĄD MASZ TO ZDJĘCIE?

 

8 godzin temu, rytorek napisał:

 

uszczelka2.jpg

Czy to z TWOJEJ łaxienki?

Napisano

Pewnie rytorka kompletnie zalało, bo, jak w piątek zadał pytanie, to już się nie pojawił...:zalamka:

Napisano
3 godziny temu, uroboros napisał:

Pewnie rytorka kompletnie zalało, bo, jak w piątek zadał pytanie, to już się nie pojawił...:zalamka:

Ciekawe czym zalało ? Rzadkim czy gęstym ?:icon_biggrin:

Napisano

Jak posprząta i zajrzy tutaj, to może się dowiemy.

Napisano
3 godziny temu, uroboros napisał:

Pewnie rytorka kompletnie zalało, bo, jak w piątek zadał pytanie, to już się nie pojawił...:zalamka:

Może źle zrozumiał moja odpowiedź "biegusiem" i pobiegł za ekipą złożyć reklamację?

Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Wyjeżdżałem, dlatego nie odpisywałem :-)

co do zdjęcia - sam je wykonałem - od spodu miski WC - po prostu wsunąłem tam aparat i tyle.

uszczelka wygląda jakby była w dwóch częściach, ale wydaje mi się, że po prostu pękła w jednym miejscu i się "rozeszła" - może wcześniej była bardzo sprężysta, a teraz gdy już jej nie trzyma "pełen okrąg", to się po prostu skurczyła i jest taka 3cm przerwa ??

Napisano
19 minut temu, rytorek napisał:

 

co do zdjęcia - sam je wykonałem - od spodu miski WC - po prostu wsunąłem tam aparat i tyle.

uszczelka wygląda jakby była w dwóch częściach, ale wydaje mi się, że po prostu pękła w jednym miejscu i się "rozeszła" - może wcześniej była bardzo sprężysta, a teraz gdy już jej nie trzyma "pełen okrąg", to się po prostu skurczyła i jest taka 3cm przerwa ??

Ok, zrobiłeś zdjęcie jak piszesz ale przy kibelku podwieszanym tej rury nie widać, jest schowana pod obudową kibelka.

Co do uszczelki to niemożliwe aby sama pękła, ktoś musiał jej pomóc w tym pęknięciu. Musiałbyś  ją wymienić na nową, ale musisz wtedy zdemontować kibelek tak jak  pisałem o tym wcześniej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...