Skocz do zawartości

ocieplenie ścian z betonu komórkowego, jaki styropian?


Recommended Posts

Obecnie standardem staje się ocieplenie styropianem grafitowym o  grubości 20 cm. Jeżeli w projekcie jest 15 cm izolacji, to widocznie takie założenia ochrony cieplnej przyjął projektujący co też  nie jest złym rozwiązaniem, ale obecnie przyjęte wytyczne projektowania budynków energooszczędnych zakładają izolację cieplną ścian zewnętrznych na poziomie 20 cm styropianu. Najlepiej sprawdza się styropian grafitow z linii TERMONIUM. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że dom jest budowany z założeniem kilkudziesięcioletniego okresu użytkowania, dlatego w kwestii zapotrzebowania budynku na energie i późniejszych kosztów z tym związanych trzeba przypilnować spraw ochrony cieplnej na etapie budowy. Odmian styropianów różniących się głównie współczynnikiem lambda (parametr izolacyjności) jest kilka.  Firma Termo Organika w swojej ofercie ma siedem odmian styropianu przeznaczonego do ocieplania ścian zewnętrznych budynku. W bardzo uproszczony sposób można porównać właściwości styropianów. Pomiędzy styropianem o najlepszych właściwościach izolacyjnych TERMONIUM PLUS fasada, którego współczynnik lambda wynosi 0,031 W/mK, a styropianem najczęściej wybieranym DALMATYŃCZYK fasada jest ponad 30% różnicy porównując właściwości izolacyjne. Sugeruję zastosowanie 20 cm ocieplenia płytami TERMONIUM PLUS fasada. Taki wariant zapewni uzyskanie ochrony cieplnej budynku w podobny sposób jak zastosowanie 27 cm zwykłego styropianu.

Link do komentarza

Grubość i parametr przewodzenia ciepła materiału termoizolacyjnego należy dobierać w taki sposób, by parametr ocieplonej ściany był zgodny z obowiązującymi warunkami technicznymi. Standard termoizolacyjności ścian zewnętrznych określa współczynnik U, który od 2017 roku nie powinien przekraczać wartości 0,23 W/m2K, a od 2021 roku – 0,20 W/m2K. Jak widać, wymagania związane z termoizolacyjnością przegród budowlanych stopniowo zaostrzają się, dlatego warto rozważyć wybór materiału o lepszych właściwościach termoizolacyjnych, bo to przyszłościowa inwestycja. Jednym z najlepszych izolatorów jest styropian grafitowy o parametrze 0,031 W/mK, dla porównania najtańszy biały styropian posiada współczynnik przewodzenia ciepła na poziomie 0,042 W/mK. Rozpatrując koszty termomodernizacji, należy mieć na względzie nie tylko na jednorazowy wydatek na materiał, ale poziom przyszłych oszczędności na ogrzewaniu, a także komfort mieszkania.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Robię listę rzeczy, które muszę spakować na tygodniowy wyjazd pod namiot, aby pobyt był maksymalnie komfortowy. Stacjonować będę na polu namiotowym z dwoma dużymi węzłami sanitarnymi (toalety+prysznice) Nie chciałabym obudzić się na miejscu z brakiem czegoś, czego kupienie będzie problematyczne na miejscu. Jeśli przyjdzie wam do głowy coś, co jest ważne, a przegapiłam, albo może ułatwić pobyt, proszę o info namiot - to najważniejsze, już kupiony Taki:  https://www.decathlon.pl/p/namiot-kempingowy-quechua-arpenaz-4-1-f-b-4-osobowy-1-sypialnia/_/R-p-177332 materac + śpiwory stolik +  krzesła niewielka tekstylna szafa turystyczna na ubrania spray przeciw owadom elektrofumigator turystyczny na komary w namiocie mini-regalik składany z trzema poziomami - postawię obok materaca, będzie można na nim położyć okulary, telefon, książkę lampki LED na baterie do zawieszenia pod sufitem zatyczki do uszu zestaw turystycznych garnków, naczyń i sztućców + kuchenka turystyczna krem z filtrem mokre chusteczki (te dla dzieci są bardzo uniwersalne) odzież na każdą pogodę klapki gumowe duże stojące lusterko ręczniki własnej roboty zestaw solarny do "robienia" prądu + akumulator powerbank Tyle mi przychodzi do głowy .... coś pominęłam? Rady wskazane .... sto lat nie byłam pod namiotem
    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...