Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w wyborze betonu komórkowego - H+H??


dedert

Recommended Posts

Napisano


Witam. Mam dom podpiwniczony i obecnie jesteśmy na etapie wylanego stropu nad piwnicą (jakieś 30 dni temu) a niebawem będziemy stawiać ściany z betonu komórkowego.

Na początku roku orientowałem się w materiałach i w jednej z hurtowni polecano mi H+H jako twardy, nie kruszący się bloczek komórkowy o dobrych parametrach na ściskanie. I faktycznie jak sprawdzić kartę technologiczną to H+H w wersji Gold + (który nawiasem mówiąc jest najdłuższy ze wszystkich dostępnych na rynku bloczków komórkowych, bo ma aż 62,5 cm długości)  o gęstości 600 ma parametr średniej wytrzymałości na ściskanie = 5Mpa. Co jest niespotykane u innych producentów. Współczynnik przewodzenia ciepła = 0,155. I właśnie o ten współczynnik ciepła mi się rozchodzi. W projekcie miałem bloczki o gęstości 500 i styropian 15cm, a czy jak dam 20 cm styropian z uwagi na możliwość zakrycia skrzynek rolet, to mogę zmienić bloczki na te Gold+ 600 o parametrze 0,155?

Czy stosował ktoś bloczki z H+H i może coś o nich powiedzieć, czy faktycznie są takie trwałe?

Napisano

A jaki klej jest lepszy? Mam do wyboru biały i szary. Biały jest droższy. Czym się różnią i który jest lepszy? Pustaki na piórowpust.

Napisano

ok, zamówiłem 600 na ściany zewnętrzne. A co do wewnętrznych to myślałem nad tym żeby dać na nośne wewnętrzne silikat czyli biały ciężki bloczek z uwagi na lepszą dzwiękoszczelność i akumulowanie ciepła, ale nie wiem czy to dobry pomysł, gdyż jak ściany wewnętrzne będą stawiane na przekładkę z zewnętrznymi to w tych miejscach będzie inny współczynnik przewodzenia ciepła więc pewnie i mostki termiczna. Co o tym sadzicie?

Napisano
13 godzin temu, dedert napisał:

ok, zamówiłem 600 na ściany zewnętrzne. A co do wewnętrznych to myślałem nad tym żeby dać na nośne wewnętrzne silikat czyli biały ciężki bloczek z uwagi na lepszą dzwiękoszczelność i akumulowanie ciepła, ale nie wiem czy to dobry pomysł, gdyż jak ściany wewnętrzne będą stawiane na przekładkę z zewnętrznymi to w tych miejscach będzie inny współczynnik przewodzenia ciepła więc pewnie i mostki termiczna. Co o tym sadzicie?

Idealnie byłoby postawić cały dom z silikatu, miałbyś zalety po calosci. 

Bez problemu dzialowki możesz pyknac z silikatu 

Napisano
17 godzin temu, dedert napisał:

Co o tym sadzicie?

Może być, zwróć tylko uwagę na wysokość bloczka z betonu komórkowego i silikatu.

Napisano

A no właśnie jest niższy. 22 cm, mógłbym go odwrócić bokiem bo ma 25 ale wtedy grubość ścian nośnych zamiast 24-25 będzie miała 22 cm. No chyba że wyjątkowo ściany wewnętrzne zrobię na grubszą zaprawę i dam fugę 1.5 cm wtedy powinno się zniwelować.

Napisano

Tylko ściany nośne wewnętrzne muszą się zazębiać (być przemurowane) ze ścianami zewnętrznymi.

Napisano
Dnia 17.06.2019 o 22:34, dedert napisał:

ok, zamówiłem 600 na ściany zewnętrzne.

Najlepiej kupuj takie następne, by pasowały do tych

Dnia 17.06.2019 o 22:34, dedert napisał:

biały ciężki bloczek z uwagi na lepszą dzwiękoszczelność i akumulowanie ciepła, ale nie wiem czy to dobry pomysł, gdyż jak ściany wewnętrzne będą stawiane na przekładkę z zewnętrznymi to w tych miejscach będzie inny współczynnik przewodzenia ciepła więc pewnie i mostki termiczna

Wewnątrz nie przejmuj się za bardzo akumulacją ciepła, a już mostkami termicznymi zupełnie - chyba że masz jakieś przewidziane "zimne "pomieszczenia. Zewnętrzne ściany będą odizolowane od zewnątrz termicznie, więc wewnątrz te mostki są pomijalne.

 

Dnia 21.06.2019 o 20:30, dedert napisał:

A no właśnie jest niższy. 22 cm, mógłbym go odwrócić bokiem bo ma 25 ale wtedy grubość ścian nośnych zamiast 24-25 będzie miała 22 cm. No chyba że wyjątkowo ściany wewnętrzne zrobię na grubszą zaprawę i dam fugę 1.5 cm wtedy powinno się zniwelować.

Nie kombinuj z odwracaniem, zaprawą - kup takie - by pasowały do siebie - a ściany konstrukcyjnej się nie pocienia. ma być taka, jak w projekcie.

Napisano

Mostkami termicznymi się nie martwię wewnątrz, chodziło mi tylko o wspomnianą wyżej dźwiękoszczelność pokoi a przede wszystkim akumulacja ciepła. Na początku myślałem żeby w ogóle budować dom z silikatu, ale jego ciepłota mnie nie przekonywala. No ja niestety 500+ nie pobieram 

Napisano

Sprawdzając ceny to Silka wychodzi drożej za m2, ok 90 zł, gdzie H+H w wersji 600 to 77 zł/m2. Na całości to ok 800 zł drożej dla silki, więc nie wiem czy to będzie opłacalne.

Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, dedert napisał:

Sprawdzając ceny to Silka wychodzi drożej za m2, ok 90 zł, gdzie H+H w wersji 600 to 77 zł/m2. Na całości to ok 800 zł drożej dla silki, więc nie wiem czy to będzie opłacalne.

Czyli jeden problem z głowy :) 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...