Skocz do zawartości

Projekt domu na wąską działkę. Pomóżcie w wycenie.


Recommended Posts

Napisano

Pomóżcie! Szukamy z żoną projekt domu na wąską działkę do  30x26 metrów. Chcemy bardziej nowoczesny projekt i liczymy sie z tym że dom nie będzie tani. Znaleźliśmy fajne projekty na stronie https://www.prestige-house.pl/kategoria-produktu/projekty-na-waska-dzialke/ i stoimy teraz przed wyborem. Szukamy takiego projektu żeby zmieścić się w kwocie 300 tyś stanu deweloperskiego. 

 

Najbardziej podoba nam sie ten projekt: https://www.prestige-house.pl/produkt/projekt-domu-homekoncept-44-g1/ tylko czy zmieścimy się w tej kwocie? Wybrać technologię szkieletową czy murowaną? 

Napisano

Dokładnie, dla mnie ta działką jest taka jak opisałem. Wracając do tematu, ktoś pomoże w dobrze odpowiedniego projektu do 300 tyś :)

Gość mhtyl
Napisano

Jeżeli chcesz aby ktoś za Ciebie wybrał projekt domu to raczej jak dla mnie jest to śmieszne, po drugie sugerując się tylko ceną nie jest to żaden wybór bo taki sam dom możesz wybudować za 200 tys ale również i za 600 tys. Projekt szuka się pod kątem swoich oczekiwań a Ty żadnych takich nie podałeś, czy to ma być domek parterowy, piętrowy, z użytkowym poddaszem czy podpiwniczony, czy garaż w bryle domu itd itp.

Napisano
10 godzin temu, mhtyl napisał:

jak dla mnie jest to śmieszne,

 

Mhtylu, jak spojrzałem na domek, który jest podlinkowany przez marsii1 w pierwszym poście, to wiem jakie są oczekiwania autora wątku...

To na być energooszczędny, o nowoczesnej bryle domek porterowy o powierzchni ok. 100 m kw., bez podpiwniczenia, bez poddasza użytkowego, z garażem w bryle budynku, wątpliwości są co do technologii wykonania budynku, i wiadomo, że marsii1 nie wygrał w totolotka 193 mln złotych,, a ma do dyspozycji ok. 300 000 zł. Ponadto ma działkę 30x26 m.

 

I marsii1 nie chce, żebyś mu WYBRAŁ projekt, tylko chce, żeby ktoś POMÓGŁ mu WYBRAĆ taki projekt...

 

I co w tym śmiesznego? :scratching::icon_rolleyes:

Napisano

Dziękuje za post poprzednika :D Choć jedna osoba sprawdziła że do wyboru nie ma miliona domów tylko kilka i oczekuję pomocy a nie lania wody na temat tego za ile można wybudować dom... Nie chcę ceny wykończonego domu pod klucz tylko cenę stanu deweloperskiego a to chyba można ocenić po cenach rynkowych? Myślałem że na forum budowlanym ktoś będzie posiadał taką wiedzę. :icon_cry:

 

Gość mhtyl
Napisano
9 godzin temu, uroboros napisał:

Mhtylu, jak spojrzałem na domek, który jest podlinkowany przez marsii1 w pierwszym poście, to wiem jakie są oczekiwania autora wątku...

To, że wkleił link (oczywiście że patrzałem) nie przesądza o tym jaki ma być tym bardziej że napisał że ten najbardziej mu się podoba. 

9 godzin temu, uroboros napisał:

I marsii1 nie chce, żebyś mu WYBRAŁ projekt, tylko chce, żeby ktoś POMÓGŁ mu WYBRAĆ taki projekt...

 

I co w tym śmiesznego? :scratching::icon_rolleyes:

"ktoś" czyli ja, Ty lub inny forumowicz ma mu pomóc wybrać.

To jest śmieszne, że analogiczne jakbym napisał pomóżcie mi wybrać samochód do 200 tys i wkleiłbym bym link samochodu marki X modelu Y.

4 godziny temu, marsii1 napisał:

Choć jedna osoba sprawdziła że do wyboru nie ma miliona domów tylko kilka i oczekuję pomocy a nie lania wody na temat tego za ile można wybudować dom

Która to osoba sprawdziła, że jest kilka domów? Nie rób sobie pośmiewiska z forum i ludzi tu piszących, bo projektów domów pasujących do owej działki jest na pęczki.

I wiesz co Ci powiem, wodę to ty lejesz bo jak na moje oko to Ty nie potrzebujesz pomocy w wyborze projektu tylko reklamujesz stronkę, bo osoba która naprawdę chce sie wybudować pisze w innym tonie.

4 godziny temu, marsii1 napisał:

cenę stanu deweloperskiego a to chyba można ocenić po cenach rynkowych?

Tak można ocenić z rozbieżnością +/- 200 tys, bo myślisz że stan deweloperski to same pustaki i beton?

Napisano

Jak zwykle MASZ RACJĘ!!!

Aleee... nie wiem czy pamiętasz - nie raz pomagaliśmy wybierać projekty nie jednemu userowi - pokazywaliśmy (nie tylko my Ty i ja...), że lepiej przesunąć ścianę tu i tam, zamienić miejscami ten pokój z tamtym, tu lepiej umieścić kuchnię zamiast pokoju, a łazienkę lepiej tam, a korytarz zrobić szerszy...

 

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, uroboros napisał:

Jak zwykle MASZ RACJĘ!!!

Aleee... nie wiem czy pamiętasz - nie raz pomagaliśmy wybierać projekty nie jednemu userowi - pokazywaliśmy (nie tylko my Ty i ja...), że lepiej przesunąć ścianę tu i tam, zamienić miejscami ten pokój z tamtym, tu lepiej umieścić kuchnię zamiast pokoju, a łazienkę lepiej tam, a korytarz zrobić szerszy...

 

Oczywiście że tak było i zapewne  nie raz jeszcze będzie, ale jest właśnie małe "ale" każdy z tamtych inwestorów miał wybrany projekt i oczekiwał pomocy przy zmianach albo pokazał kilka projektów i pytał który będzie najlepszy.

Tu zadawane pytania co do wyboru projektu trąca lekko spamem, ale mogę się mylić.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 24.05.2019 o 07:43, uroboros napisał:

 

Mhtylu, jak spojrzałem na domek, który jest podlinkowany przez marsii1 w pierwszym poście, to wiem jakie są oczekiwania autora wątku...

To na być energooszczędny, o nowoczesnej bryle domek porterowy o powierzchni ok. 100 m kw., bez podpiwniczenia, bez poddasza użytkowego, z garażem w bryle budynku, wątpliwości są co do technologii wykonania budynku, i wiadomo, że marsii1 nie wygrał w totolotka 193 mln złotych,, a ma do dyspozycji ok. 300 000 zł. Ponadto ma działkę 30x26 m.

 

I marsii1 nie chce, żebyś mu WYBRAŁ projekt, tylko chce, żeby ktoś POMÓGŁ mu WYBRAĆ taki projekt...

 

I co w tym śmiesznego? :scratching::icon_rolleyes:

Nie trzeba wygrać w totolotka, żeby wybudować "mały", parterowy i energooszczędny domek na tak "dużej" działce :)

Co prawda jakiś czas temu ale na działce 22*34 udało mi się postawić parterowke o pow.zabudowy 180m2 a uz. 125m2. Na tamte czasy czyli 2011-2013,mocno energooszczędny z pompą ciepła, koszt do wprowadzenia to było ok. 320tys.zl.

 

Przepis na sukces czyli taki dom to czytać, myśleć i uczyć się bo bez tego nie pójdzie 320 a 640tys.zl bo z projektu gotowego został tylko szkielet a praktycznie podstawowe sprawy zostały zmienione i zamienione na etapie adaptacji czyli fund.lawowe na płytę, materiały na ściany z BK na tańsze silikaty , izolacja ścian powiększona, izolacja stropu z wełny na styro, kominy zostały zlikwidowane itp. 

 

Szczątkowe info pozostało :) :

 

 

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...