Skocz do zawartości

Termoizolacja, ocieplenie od wewnątrz.


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Z różnych powodów muszę ocieplić budynek wewnątrz. Jest to piętro budynku jednorodzinnego, budynek powojenny.

Na tą chwilę są tylko ściany zewnętrzne, cegła ceramiczna pełna 25cm.

Pierwsze pytanie jak obliczyć rodzaj i grubość wełny (lub innego materiału izolacyjnego) żeby ocieplenie spełniało normę U<0,23 

Pytanie drugie jak to dobrze zrobić żeby uniknąć pleśni/grzybów i mostków cieplnych, dodam że będę to robił sam.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Napisano

Pisaliśmy o tym wiele razy, np. tu: https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/porady/10676-czy-mozna-ocieplac-sciany-od-wewnatrz

https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/19745-ocieplenie-domu-od-wewnatrz-etapy-prac-i-koszty

Również na forum są takie tematy. Współczynnik U można sprawdzić np. dzięki kalkulatorom, które na swoich stronach udostępniają producenci ociepleń i materiałów ściennych. 

Napisano
2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

praktycznie pozostaną nieocieplone wieńce i nadproża.

Również styk ścian działowych ze ścianami zewnętrznymi...

 

15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Sugeruję zasięgnąć wiedzy o systemie multipor 

Mój link

51 minut temu, uroboros napisał:

odnosi się dokładnie do tego systemu :)

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi. Multipor jest dobrym rozwiązaniem ale ma wady, głównie dwukrotnie wyższa cena w porównaniu do wełny. Ścian działowych jeszcze, zbuduje po izolacji ścian zewnętrznych więc tu mostki termiczne będą minimalne, pozostaje problem z nadprożami i stykiem dachu że ścianą zewnętrzną. Co do wełny, myślę ją położyć na profilach drewnianych, mniejsze przewodzenie termiczne.

Napisano
10 minut temu, uroboros napisał:

Może być problem z wilgocią...

Tego najbardziej się obawiam . Mam do wyboru

Multipor, wentylacja mechaniczna lub wełna mineralna i rekuperacja ....

Napisano

To może zrób wentylację mechaniczną tak ułożoną, że za jakiś czas, jak coś uzbierasz, podepniesz wymiennik ciepła... Czerpnię i wyrzutnię i tak do mechanicznej musisz mieć - reszta to kwestia projektu... A może "gdzieś" kasa na sam rekuperator się znajdzie...

 

Ścianki działowe masz dobudować jaką technologią?

 

 

Napisano

Karton gips na stelażu

Kasa na rekuperator by się znalazła...

Po prostu dłużej będzie trwał remont

Na to chwilę to mam dosłownie 4 ściany zewnętrzne (25cm cegła) dach ceramiczny ocieplony wełną chyba 15cm.... czyli stan surowy hmm... otwarty bo okna też muszę wstawić

Napisano

Jak zastosujesz ok 15cm wełny ROCKTON  to uzyskasz współczynnik przenikania ciepła na poziomie 0,2. Przedścianka w tym wypadku powinna zostać odsunięta od istniejącej ściany zewnętrznej o ok 1-2cm. Przed montażem płyt gk należałoby zastosować możliwie najlepsza paroizolacje np. ROCKFOL SK 18234 II o parametrze Sd >1500m 

 

www.rockwool.pl/produkty/rockton

www.rockwool.pl/produkty/paroizolacja-rockwool/

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...