Skocz do zawartości

pompa ciepła - formalności


Recommended Posts

Napisano
należy pamiętać, że w przypadku pomp ciepła z bezpośrednim odparowaniem gdzie pionowe kolektory ziemne mają głębokość 30 metrów należy wykonać zgłoszenie w Starostwie, do zgłoszenia potrzebne jest podanie oraz projekt prac ziemnych wykonany przez geologa, urząd ma 30 dni na ewentualne zakwestionowanie zgłoszenia, po tym terminie w przypadku braku zastrzeżeń można rozpocząć prace ziemne !!

obowiązek zgłoszenia prac ziemnych spoczywa na inwestorze

FONKO
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Pracuje przy wierceniach i odpowiem że śmiało można wiercić nawet na płuczke przy mrozie do kilku stopni. A miedzianym rurkom też chyba nie przeszkadza. Pytanie do FONKO w jaki sposób Wasze kolektory są chronione przed mechanicznym uszkodzeniem w trakcie wpuszczania do otworu? Jednak rura pe jest odporniejsza moim zdaniem?
Napisano
Szanowny Panie,

po pierwsze: rzeczywiście wiercić można, ale należy pamiętać, że nie wolno dopuścić do zamarznięcia wody w obiegu a więc pomijając sam fakt pracy cały dzień operatorów wiertnicy na dworze operacja jest zwyczajnie bardziej uciążliwa ... powszechną praktyką jest przeznaczenie okresu zimowego na konserwację urządzeń wiertniczych oraz skoncentrowanie się na pracach instalacyjnych w budynkach ... sami często dzielimy realizację na kilka etapów tak by wykonać kolektory najpóźniej w okresie wczesnozimowym by zimą kontynuować już same prace instalacyjne

po drugie: oprócz osłony czoła kolektora nie stosuje się żadnych specjalnych zabezpieczeń ... w technologii bezpośredniego odparowania zależy nam na możliwe jak najlepszym kontakcie rur z otaczającą ziemią stąd nie celowe byłoby zakładanie rur osłonowych czy innych elementów ... należy pamiętać, że rury miedziane są stosunkowo elastyczne, co powoduje, że łatwo układają się w otworze bez niebezpieczeństwa uszkodzenia !!

po trzecie: prosimy o kontakt gdyż wciąż poszukujemy nowych wiertaczy !!

Tomasz Kotruchow/ FONKO
0604 967504
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
No tak Byłem w starostwie i według pani w okienku nie musze zgłaszać takiej inwestycji bo nie jest to studnia i nie jest głębsza niż 30m tylko instalacja zewnętrzna Pewnie żle poinformowana jakaś) Więc sam nie wiem
Strona fonko bardzo fajna Duzo zdjęć Zastanowie się nad tym bezpośrednim odparowaniem. Czy macie jakieś instalacje w rejonie Łukowa- Siedlec żeby obejrzeći porozmawiać z właścicielem ? Czemu tylko na stronie cennik nie działa?
Ile kosztuje metr kolektora skoro o tym mowa? Tyle co studni?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...