Skocz do zawartości

docieplenie dodatkowe styropianem


Recommended Posts

Napisano

Witam przyjaciele rodziny chcą ocieplić dodatkowo 2 ściany swojego domu. Dom zbudowany jest z maxa, ocieplony styropianem 10cm + tynk silikatowy. Ile powinni dołożyć styropianu na co zwrócić uwagę podczas montażu. Pytają czy moga położyć styropian bezpośrednio na wykonaną elewację ?

Napisano

Przed przystąpieniem do wykonania dodatkowej warstwy ocieplenia, należy wykonać ocenę stanu technicznego istniejącej warstwy. Mianowicie czy elewacja nie odspaja się od podłoża, czy obecne płyty zostały dobrze przyklejone i są w dobrym kontakcie z podłożem (ściana z maxa), czy na elewacji nie pojawiły się pęknięcia mogące świadczyć o odspojeniu fragmentu elewacji, czy obecny tynk silikatowy dobrze trzyma się warstwy zbrojonej (siatka zatopiona w kleju). Jeżeli uznamy, że stan techniczny jest w porządku, to możemy zamocować dodatkową warstwę ocieplenia za pomocą kleju np. poliuretanowego lub cementowego rozprowadzonego cienkowarstwowo na całej powierzchni płyty styropianowej. Grubość płyty styropianowej moim zdaniem nie powinna być mniejsza 8 cm (TERMONIUM PLUS fasada) ze względu na ponoszone koszty, które są niezmienne bez względu na grubość izolacji. koniecznie po przyklejeniu płyt należy wykonać dodatkowe mocowanie mechaniczne (kołki) w taki sposób by łącznik był zakotwiony w podłożu (cegła max). Całość prac powinno się wykonać przy użyciu kompletnego systemu ociepleń RENOVA, który firma Termo Organika posiada w swojej ofercie. Wiecej informacji na stronie  System RENOVA

Napisano (edytowany)

Co chcą zyskać na tej dodatkowej warstwie ?   Niech przeliczą czy warto to robić (bo rozumiem że chodzi o oszczędności na ogrzewaniu)..... moim zdaniem tak na szybko to nie.

Dodatkowa warstwa spowoduje że dom może wyglądać jak schron (schowane okna). Będzie też ciemniej w środku.

Edytowano przez NOTO (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...