Skocz do zawartości

dojazd do garażu


Recommended Posts

witam wszystkich którzy są przed , w czasie i po zakończeniu remontów w domu jak i wokół domu.bardzo często przeglądam tematy na forum ale nie znalazłam nic na temat wykonania dojazdu do garażu a konkretnie czy ktoś robił taki dojazd z takich plastikowych jakby kratek?
mieszkam poza miastem i nie mam utwardzonego dojazdu do garażu a więc w okresie opadów wszystko rozmięka i mam dwa rowy mariańskie na podwórku.w internecie znalazłam takie plastikowe kratki które chciała bym ułożyć tylko na szerokość kół a w środek wsypać żwir.oczywiście wiem że trzeba wybrać trochę ziemi ale może ktoś już coś takiego robił i może się podzielić doświadczeniem jak się wogule do tego zabrać no i czy ta kratka jest wytrzymała i spełnia swoje zadanie?za wszelkie informację będę wdzięczna .pozdrawiam!
Link do komentarza
  Cytat

Cze.Na wzór angielski mam podjazd wysypany kruszonym granitem o frakcji 8-20 mm.Rewelacja.Sucho mile skrzypi
pod kołami.Kratka plastikowa nadaje się na obrzeża i ścieszki.Pozdro

Rozwiń  

Witam.Super rozwiązanie .Mam patent na odświerzanie w przypadku zabrudzenia piaskiem czy błotem,trzeba przesiać przez rafkę do piasku.Precz z betonem.Pozdrawiam.Bob
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
  Cytat

A dlaczego nie beton? Podjazd betonowy jest bardzo solidny i nie ma kłopotów z jego utrzymaniem.

Rozwiń  

Popieram. Jednolita powierzchnia jaka jest cementowy podjazd sprawdza sie najlepiej w polskiej strefie klimatycznej. Podjazd taki jest funkcjonalny, ekonomiczny i ladny i bezpieczny. Ozdobne elementy jak kratki, kamienie, ozdobne kostki brukowe nie sa najlepsze na duze obszary podjazdow w polskiej strefie klimatycznej. Mozna je zastosowac (ulozyc) jako elementy ozdobne na obrzezach podjazdu lub chodniczkach ogrodowych--tam gdzie nie bedzie sporego ruchu samochodow, a w zimie nie bedziemy sie musieli martwic ze przy odsniezaniu uszkodzimy powierzchnie. Latwiej i taniej jest naprawic ryse na betonie niz naprawiac, wymieniac uszkodzone kratki lub kostke brukowa. Wiem ze takie powierzchnie ciekawie wygladaja jednak nie sprawdzaja sie w praktyce-niestety.
Link do komentarza
  Cytat

Popieram. Jednolita powierzchnia jaka jest cementowy podjazd sprawdza sie najlepiej w polskiej strefie klimatycznej. Podjazd taki jest funkcjonalny, ekonomiczny i ladny i bezpieczny. Ozdobne elementy jak kratki, kamienie, ozdobne kostki brukowe nie sa najlepsze na duze obszary podjazdow w polskiej strefie klimatycznej. Mozna je zastosowac (ulozyc) jako elementy ozdobne na obrzezach podjazdu lub chodniczkach ogrodowych--tam gdzie nie bedzie sporego ruchu samochodow, a w zimie nie bedziemy sie musieli martwic ze przy odsniezaniu uszkodzimy powierzchnie. Latwiej i taniej jest naprawic ryse na betonie niz naprawiac, wymieniac uszkodzone kratki lub kostke brukowa. Wiem ze takie powierzchnie ciekawie wygladaja jednak nie sprawdzaja sie w praktyce-niestety.

Rozwiń  


No ale kostkę brukowąś warto mieć. Wszyscy mnie zapewniają że jest bardzo trwała.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

Cze.Na wzór angielski mam podjazd wysypany kruszonym granitem o frakcji 8-20 mm.Rewelacja.Sucho mile skrzypi
pod kołami.Kratka plastikowa nadaje się na obrzeża i ścieszki.Pozdro

Rozwiń  


witam, cieszę się, że natrafiłam na kogoś z takim podjazdem. bardzo proszę mi powiedzieć wszystko na temat kruszonego granitu, jak się sprawuje zimą, czy się rozjeżdża po kołami, jak był u Pana (i ) "układany". chcemy z mężem także wysypać podjazd do garażu o dł. 40 metrów granitem, wcześniej jednak szukamy info, czy warto jeśli chodzi o funkcjonalność. pozdr.mila
Link do komentarza
  Cytat

No ale kostkę brukowąś warto mieć. Wszyscy mnie zapewniają że jest bardzo trwała.

Rozwiń  

Też jestem za: można wybrać ładny kolor, wzór, jest praktyczna- dzieci mogą jeździć rowerami, szybko rozpuszcza się na niej śnieg, w przeciwieństwie do litego betonu szybko wysycha nawet po ulewie i rewelacyjnie pierze się na niej dywan- oczywiście nie "czysta wełna", bo szybko woda przesącza sie do podłoża.
Link do komentarza
  Cytat

A dlaczego nie beton? Podjazd betonowy jest bardzo solidny i nie ma kłopotów z jego utrzymaniem.

Rozwiń  

Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Wszystko jest tymczasowe. A beton jest najmniej tymczasowy z kratek , żwirków itp.
Link do komentarza
  Cytat

Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Tak z ciekawości.. o ile mógłby być droższy podjazd wykonany w "technologii autostradowej" z udziałem super speca?
Link do komentarza
  Cytat

Wszystko jest tymczasowe. A beton jest najmniej tymczasowy z kratek , żwirków itp.

Rozwiń  

Filozofia ma ograniczone zastosowanie w budownictwie a podjazd do garażu wykonany z wyprodukowanej fabrycznie kratki betonowej czy wysypany tłuczniem granitowym będzie trwalszy od nawierzchni betonowej wykonanej w warunkach prymitywnych czyli np wylewce z betoniarki.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

witam, cieszę się, że natrafiłam na kogoś z takim podjazdem. bardzo proszę mi powiedzieć wszystko na temat kruszonego granitu, jak się sprawuje zimą, czy się rozjeżdża po kołami, jak był u Pana (i ) "układany". chcemy z mężem także wysypać podjazd do garażu o dł. 40 metrów granitem, wcześniej jednak szukamy info, czy warto jeśli chodzi o funkcjonalność. pozdr.mila

Rozwiń  

Cze.Otwartym tekstem mówiąc to był wysypywany z taczek w proporcji 1:3 ,mieszany i rozgrabiany.Granulacja musi być różna aby kamyki się zazębiały tworząc stabilną powierzchnię.To był gres po likwidacji zakładu i dokładnie nie znam ilości poszczególnych frakcji,drobna na oko to 8-12 ,grubsza 16-20.Pozdro icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

Nie rozumiem icon_lol.gif. Chodziło mi o to że gdyby technologia pozwalała na przechowywanie betonu do późniejszego użycia (cały czas kombinuje nad tym lepszym) to mógły się i w sprzedaży detalicznej pojawić. Ale to pewnie futurystyczne mrzonki. icon_sad.gif

Rozwiń  

Może uściślijmy nazewnictwo.Beton to stwardniała mieszanka betonowa czyli piasek,żwir,woda,cement.Dolanie wody do pozostałych składników powoduje rozpoczęcie procesu wiązania cementu i nie da się tego przerwać,czyli produktu nie da się przechować na pózniej.Są w sprzedaży gotowe mieszanki piasku,żwiru i cementu które odpowiednio przechowywane mogą ,,być na póżniej".A swoją drogą zawsze zwalczałem dziwny obyczaj pozostawiania np zaprawy murarskiej czy tynkarskiej ,,na jutro"bo szkoda wywalić.Dzięki takim zwyczają mamy odpadające tynki.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

Może uściślijmy nazewnictwo.Beton to stwardniała mieszanka betonowa czyli piasek,żwir,woda,cement.Dolanie wody do pozostałych składników powoduje rozpoczęcie procesu wiązania cementu i nie da się tego przerwać,czyli produktu nie da się przechować na pózniej.Są w sprzedaży gotowe mieszanki piasku,żwiru i cementu które odpowiednio przechowywane mogą ,,być na póżniej".A swoją drogą zawsze zwalczałem dziwny obyczaj pozostawiania np zaprawy murarskiej czy tynkarskiej ,,na jutro"bo szkoda wywalić.Dzięki takim zwyczają mamy odpadające tynki.Bob icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?
Link do komentarza
  Cytat

Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?

Rozwiń  

Obawiam się że wykonanie podjazdu z gotowych mieszanek betonowych z ,,wora"może być cenowo równoważne podjazdowi z betonu lanego z ,,gruszki" i super wykładzinie z tartanu.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?

Rozwiń  

Wspominałem o technologii autostradowej a nie o betonie autostradowym.Chodzi o to że taki beton trzeba wibrować ,musi być odpowiednio mocny i trzeba go odpowiednio pielęgnować w okresie twardnienia.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

Obawiam się że wykonanie podjazdu z gotowych mieszanek betonowych z ,,wora"może być cenowo równoważne podjazdowi z betonu lanego z ,,gruszki" i super wykładzinie z tartanu.Bob icon_biggrin.gif

Rozwiń  

O takim tartanie mowa?:

Tartan - tworzywo poliuretanowe, odporne na ścieranie i temperaturę. Używa się go do wykładania bieżni, rozbiegów i rzutni boisk sportowych.

W przybliżeniu 50 % składników to poliizocyjaniany oraz 50 % wypełniaczy i barwników. Rozprowadzany jest w postaci płynnej (na przykład 12mm warstwa) na odpowiednio twardym (utwardzonym) podłożu (betonowym, asfaltowym). Tworzy sprężystą oraz pogodo i czaso trwałą warstwę.
( Wikipedia)
Link do komentarza
  Cytat

O takim tartanie mowa?:

Tartan - tworzywo poliuretanowe, odporne na ścieranie i temperaturę. Używa się go do wykładania bieżni, rozbiegów i rzutni boisk sportowych.

W przybliżeniu 50 % składników to poliizocyjaniany oraz 50 % wypełniaczy i barwników. Rozprowadzany jest w postaci płynnej (na przykład 12mm warstwa) na odpowiednio twardym (utwardzonym) podłożu (betonowym, asfaltowym). Tworzy sprężystą oraz pogodo i czaso trwałą warstwę.
( Wikipedia)

Rozwiń  

Jasne że o takim.Może być przyczyną kłopotów jak żona cicho podjedzie niespodziewanie.Lepszy żwir bo trzeszczy. icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez piotrek: To tak samo, jak z tymi dręczonym spamem alertów RCB, że też są obowiązkowe i na złość, by uniemożliwić czy utrudnić możliwość ich zablokowania są umyślnie przesyłane kanałem BTS, który nie podlega pod żaden numer, który by można normalnie zablokować oraz jako jednostronne bez możliwości odpowiedzi. I też nie trzeba się na nie zapisywać, natomiast wypisać się też nie można. Typowe zmuszanie na siłę, a nie każdy sobie życzy być tym spamem dręczony jako stalking. Teraz jeszcze z tymi czujkami, rozumiem hotele pensjonaty jako budynki do użyteczności publicznej, ale co kodo obchodzi czy ja we własnym domu mam czujnik czadu, jak to moje zdrowie życie to moja sprawa. Kolejny krok w kierunku dręczenie obywateli. Ten kraj żydopolin już się robi tak perfidny fałszywie uśmiechnięty, że oby jak najszybciej jakaś przyjazno obca armia rozgromiła ten kraj i w razie jakiegoś konfliktu nieistotne kto to będzie czy Niemcy Ruscy Ukraińcy Chińczycy to ja przejdę na stronę wroga i zaczne strzelać do swoich. Niedorzeczne być uszczęśliwianym na siłę i kary płacić za narażanie własnego zdrowia życia, mimo że nie mam ubezpieczenia.
    • Myślę, że warto przyjrzeć się podobnym produktom w sklepie globy platform . Zawsze istnieją produkty wysokiej jakości przeznaczone do różnych celów. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Świetny sklep internetowy! Wszystko jest szybkie, wygodne i wysokiej jakości. Zamówię więcej produktów, których potrzebuję.
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...