Skocz do zawartości

dojazd do garażu


Recommended Posts

witam wszystkich którzy są przed , w czasie i po zakończeniu remontów w domu jak i wokół domu.bardzo często przeglądam tematy na forum ale nie znalazłam nic na temat wykonania dojazdu do garażu a konkretnie czy ktoś robił taki dojazd z takich plastikowych jakby kratek?
mieszkam poza miastem i nie mam utwardzonego dojazdu do garażu a więc w okresie opadów wszystko rozmięka i mam dwa rowy mariańskie na podwórku.w internecie znalazłam takie plastikowe kratki które chciała bym ułożyć tylko na szerokość kół a w środek wsypać żwir.oczywiście wiem że trzeba wybrać trochę ziemi ale może ktoś już coś takiego robił i może się podzielić doświadczeniem jak się wogule do tego zabrać no i czy ta kratka jest wytrzymała i spełnia swoje zadanie?za wszelkie informację będę wdzięczna .pozdrawiam!
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Cytat

Witam.Super rozwiązanie .Mam patent na odświerzanie w przypadku zabrudzenia piaskiem czy błotem,trzeba przesiać przez rafkę do piasku.Precz z betonem.Pozdrawiam.Bob



A dlaczego nie beton? Podjazd betonowy jest bardzo solidny i nie ma kłopotów z jego utrzymaniem.
Link do komentarza
Cytat

A dlaczego nie beton? Podjazd betonowy jest bardzo solidny i nie ma kłopotów z jego utrzymaniem.


Popieram. Jednolita powierzchnia jaka jest cementowy podjazd sprawdza sie najlepiej w polskiej strefie klimatycznej. Podjazd taki jest funkcjonalny, ekonomiczny i ladny i bezpieczny. Ozdobne elementy jak kratki, kamienie, ozdobne kostki brukowe nie sa najlepsze na duze obszary podjazdow w polskiej strefie klimatycznej. Mozna je zastosowac (ulozyc) jako elementy ozdobne na obrzezach podjazdu lub chodniczkach ogrodowych--tam gdzie nie bedzie sporego ruchu samochodow, a w zimie nie bedziemy sie musieli martwic ze przy odsniezaniu uszkodzimy powierzchnie. Latwiej i taniej jest naprawic ryse na betonie niz naprawiac, wymieniac uszkodzone kratki lub kostke brukowa. Wiem ze takie powierzchnie ciekawie wygladaja jednak nie sprawdzaja sie w praktyce-niestety.
Link do komentarza
Cytat

Popieram. Jednolita powierzchnia jaka jest cementowy podjazd sprawdza sie najlepiej w polskiej strefie klimatycznej. Podjazd taki jest funkcjonalny, ekonomiczny i ladny i bezpieczny. Ozdobne elementy jak kratki, kamienie, ozdobne kostki brukowe nie sa najlepsze na duze obszary podjazdow w polskiej strefie klimatycznej. Mozna je zastosowac (ulozyc) jako elementy ozdobne na obrzezach podjazdu lub chodniczkach ogrodowych--tam gdzie nie bedzie sporego ruchu samochodow, a w zimie nie bedziemy sie musieli martwic ze przy odsniezaniu uszkodzimy powierzchnie. Latwiej i taniej jest naprawic ryse na betonie niz naprawiac, wymieniac uszkodzone kratki lub kostke brukowa. Wiem ze takie powierzchnie ciekawie wygladaja jednak nie sprawdzaja sie w praktyce-niestety.



No ale kostkę brukowąś warto mieć. Wszyscy mnie zapewniają że jest bardzo trwała.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Cze.Na wzór angielski mam podjazd wysypany kruszonym granitem o frakcji 8-20 mm.Rewelacja.Sucho mile skrzypi
pod kołami.Kratka plastikowa nadaje się na obrzeża i ścieszki.Pozdro



witam, cieszę się, że natrafiłam na kogoś z takim podjazdem. bardzo proszę mi powiedzieć wszystko na temat kruszonego granitu, jak się sprawuje zimą, czy się rozjeżdża po kołami, jak był u Pana (i ) "układany". chcemy z mężem także wysypać podjazd do garażu o dł. 40 metrów granitem, wcześniej jednak szukamy info, czy warto jeśli chodzi o funkcjonalność. pozdr.mila
Link do komentarza
Cytat

No ale kostkę brukowąś warto mieć. Wszyscy mnie zapewniają że jest bardzo trwała.


Też jestem za: można wybrać ładny kolor, wzór, jest praktyczna- dzieci mogą jeździć rowerami, szybko rozpuszcza się na niej śnieg, w przeciwieństwie do litego betonu szybko wysycha nawet po ulewie i rewelacyjnie pierze się na niej dywan- oczywiście nie "czysta wełna", bo szybko woda przesącza sie do podłoża.
Link do komentarza
Cytat

A dlaczego nie beton? Podjazd betonowy jest bardzo solidny i nie ma kłopotów z jego utrzymaniem.


Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif



Wszystko jest tymczasowe. A beton jest najmniej tymczasowy z kratek , żwirków itp.
Link do komentarza
Cytat

Pogadamy za kilkanaście lat.Z gładkiej solidnej nawierzchni w naszym klimacie zrobi się koszmar który wymaga ogromnej pracy przy usunięciu/tony gruzu/Oczywiście można zrobić trwałą nawierzchnię z betonu ale to technologia autostradowa i trzeba fachowca z drogownictwa.Bob icon_biggrin.gif



Tak z ciekawości.. o ile mógłby być droższy podjazd wykonany w "technologii autostradowej" z udziałem super speca?
Link do komentarza
Cytat

Wszystko jest tymczasowe. A beton jest najmniej tymczasowy z kratek , żwirków itp.


Filozofia ma ograniczone zastosowanie w budownictwie a podjazd do garażu wykonany z wyprodukowanej fabrycznie kratki betonowej czy wysypany tłuczniem granitowym będzie trwalszy od nawierzchni betonowej wykonanej w warunkach prymitywnych czyli np wylewce z betoniarki.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Są firmy specjalizujące się w nawierzchniach z betony wylewanego ale wątpię aby były zainteresowane kilkudziesięcima metrami kwadratowymi podjazdu.Bob icon_biggrin.gif



Cóż... racja. A w sumie szkoda. Opłacało by się nam klientom budować jak najsolidniej a tu się okazuje że jest to nierentowne dla przedsiębiorcy. icon_sad.gif
Link do komentarza
Cytat

Cóż... racja. A w sumie szkoda. Opłacało by się nam klientom budować jak najsolidniej a tu się okazuje że jest to nierentowne dla przedsiębiorcy. icon_sad.gif


Są technologie przemysłowe i ,,domowe".Wykonanie trwałego betonu wymaga użycia listew wibracyjnych ,zacieraczek do betonu i odpowiedniej pielęgnacji betonu przez kilka dni.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

witam, cieszę się, że natrafiłam na kogoś z takim podjazdem. bardzo proszę mi powiedzieć wszystko na temat kruszonego granitu, jak się sprawuje zimą, czy się rozjeżdża po kołami, jak był u Pana (i ) "układany". chcemy z mężem także wysypać podjazd do garażu o dł. 40 metrów granitem, wcześniej jednak szukamy info, czy warto jeśli chodzi o funkcjonalność. pozdr.mila


Cze.Otwartym tekstem mówiąc to był wysypywany z taczek w proporcji 1:3 ,mieszany i rozgrabiany.Granulacja musi być różna aby kamyki się zazębiały tworząc stabilną powierzchnię.To był gres po likwidacji zakładu i dokładnie nie znam ilości poszczególnych frakcji,drobna na oko to 8-12 ,grubsza 16-20.Pozdro icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie rozumiem icon_lol.gif. Chodziło mi o to że gdyby technologia pozwalała na przechowywanie betonu do późniejszego użycia (cały czas kombinuje nad tym lepszym) to mógły się i w sprzedaży detalicznej pojawić. Ale to pewnie futurystyczne mrzonki. icon_sad.gif


Może uściślijmy nazewnictwo.Beton to stwardniała mieszanka betonowa czyli piasek,żwir,woda,cement.Dolanie wody do pozostałych składników powoduje rozpoczęcie procesu wiązania cementu i nie da się tego przerwać,czyli produktu nie da się przechować na pózniej.Są w sprzedaży gotowe mieszanki piasku,żwiru i cementu które odpowiednio przechowywane mogą ,,być na póżniej".A swoją drogą zawsze zwalczałem dziwny obyczaj pozostawiania np zaprawy murarskiej czy tynkarskiej ,,na jutro"bo szkoda wywalić.Dzięki takim zwyczają mamy odpadające tynki.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Może uściślijmy nazewnictwo.Beton to stwardniała mieszanka betonowa czyli piasek,żwir,woda,cement.Dolanie wody do pozostałych składników powoduje rozpoczęcie procesu wiązania cementu i nie da się tego przerwać,czyli produktu nie da się przechować na pózniej.Są w sprzedaży gotowe mieszanki piasku,żwiru i cementu które odpowiednio przechowywane mogą ,,być na póżniej".A swoją drogą zawsze zwalczałem dziwny obyczaj pozostawiania np zaprawy murarskiej czy tynkarskiej ,,na jutro"bo szkoda wywalić.Dzięki takim zwyczają mamy odpadające tynki.Bob icon_biggrin.gif



Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?
Link do komentarza
Cytat

Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?


Obawiam się że wykonanie podjazdu z gotowych mieszanek betonowych z ,,wora"może być cenowo równoważne podjazdowi z betonu lanego z ,,gruszki" i super wykładzinie z tartanu.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Aha. Sypką mieszankę mamy z wora, lejemy wodę i już. Jest beton. Ale ten zwykły. Więc co komu przeszkadza sprzedawać z wora mieszankę "betonu autostradowego"? Nawet z instrukcją obsługi jeśli to skomplikowane?


Wspominałem o technologii autostradowej a nie o betonie autostradowym.Chodzi o to że taki beton trzeba wibrować ,musi być odpowiednio mocny i trzeba go odpowiednio pielęgnować w okresie twardnienia.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Obawiam się że wykonanie podjazdu z gotowych mieszanek betonowych z ,,wora"może być cenowo równoważne podjazdowi z betonu lanego z ,,gruszki" i super wykładzinie z tartanu.Bob icon_biggrin.gif


O takim tartanie mowa?:

Tartan - tworzywo poliuretanowe, odporne na ścieranie i temperaturę. Używa się go do wykładania bieżni, rozbiegów i rzutni boisk sportowych.

W przybliżeniu 50 % składników to poliizocyjaniany oraz 50 % wypełniaczy i barwników. Rozprowadzany jest w postaci płynnej (na przykład 12mm warstwa) na odpowiednio twardym (utwardzonym) podłożu (betonowym, asfaltowym). Tworzy sprężystą oraz pogodo i czaso trwałą warstwę.
( Wikipedia)
Link do komentarza
Cytat

O takim tartanie mowa?:

Tartan - tworzywo poliuretanowe, odporne na ścieranie i temperaturę. Używa się go do wykładania bieżni, rozbiegów i rzutni boisk sportowych.

W przybliżeniu 50 % składników to poliizocyjaniany oraz 50 % wypełniaczy i barwników. Rozprowadzany jest w postaci płynnej (na przykład 12mm warstwa) na odpowiednio twardym (utwardzonym) podłożu (betonowym, asfaltowym). Tworzy sprężystą oraz pogodo i czaso trwałą warstwę.
( Wikipedia)


Jasne że o takim.Może być przyczyną kłopotów jak żona cicho podjedzie niespodziewanie.Lepszy żwir bo trzeszczy. icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tiaaaaa...     Więc sugeruję to, co sugeruję...    
    • Po to, żeby można było już po nim chodzić. Części betonowej nie chciałbym dzielić, więc trzeba ja zrobić na całej długości. A na całą nawierzchnię płytkowo - kostkową nie mam teraz ani czasu, ani ochoty. więc pytałem o sposoby naprawy betonu, a nie o podpowiedź, żeby posypać suchym betonem. Jeszcze nie doszło?     Aukcje są różne, ja lubię niższe ceny, a że jest możliwość, więc wolę tańsze. Zresztą, to i tak nie ma znaczenia.     W furtce sie nie nadaje, koniec tematu.     kostki betonowej? Tak, ceny brutto u producenta. Se dołóż transport. Paleta od 400 zł w górę. W porywach do 800. Daj se spokój.       ile, kuuwa razy trzeba pisać, że nie o scieżkę do furtki tu chodzi? Do Ciebie coś dochodzi, czy jesteś odporny na informację? I po co mam myśleć, że kiedyś kometa spadnie na Ziemię? Ja wtedy będę pierdział, więc mi tylko pomoże się odgazować.  
    • A po co kleje? I zaprawy? Chyba, że opis aktualnego stanu nie jest prawdziwy taki: Czyli reszta jest OK, trzyma się kupy, te dziury zasypiesz suchym betonem, wyrównasz w obrzeżach i ułożysz kostkę...   Pokazałem ceny brutto, bo takie są na aukcji...   Ta tarasowa tylko pod furtki...   Samego ułożenia może niewielkie, a koszty wyrównania pod ułożenie? WYRÓWNANIA pod plastikowe "płytki"... suchym betonem nie wyrównasz... Przytniesz, a za jakiś czas wymieniać będziesz, albo z wiatrem polecą... będzie długi - tak długi jak ścieżka - żagiel...   Ale Ty tam rządzisz...       A z Twojego linku:   11 x 11.39 = 125,29 A 11 paneli to nie 1 metr, tylko 0,99 m2 - stąd moje    
    • Przypominam, że właśnie chodzi o naprawę i wyrównanie powierzchni.      No właśnie. Kostka. Policz brutto, nie netto. Dostawa trzy razy tyle co towar. A pod kostkę też trzeba kleje i zaprawy.     Policzono. Dwa razy więcej kasy. Co najmniej.       Dokładnie o to chodzi. Wszystko jest chodnikiem, Tylko co na chodnik poza odcinkiem pod dachem, tego jeszcze nie wiem. Najpierw muszę wyrównać i nie mogę go podnosić zbyt wiele. Ta tarasowa jest rzeczywiście niezbyt tania, a chodnik długi. Czyli nikogo w błąd nie wprowadzałem. To Ci się tylko wydaje.     Nie wiem, czy kumam, dla mnie ta dyskusja jest pozytywna.    11 x 9,43 = 103,73 z dostarczeniem dokładnie w miejsce, gdzie będzie układane. Koszty ułożenia żadne, a przytnę se sam.  Do betonu trzeba kupić kostkę, przywieźć, rozładować i zamówić ekipę do układania. Nie wiem jak liczysz koszty.   Czytaj pierwszy post. Napisałem, że "część jest pod dachem, ale zdecydowana większość na świeżym powietrzu". I wcale nie mam zamiaru tych podestów dawać poza dachem, nie konfabuluj. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...