Skocz do zawartości

folia paroizolacyjna


KrejsTv

Recommended Posts

Witam mam taki problem, zamierzam kupić folie paroizolacyjna aluminiową i zastanawiam się jak przykręcę płyte g/k do stelażu a między stelażem a płytą g/k będzie ta folia to jak ją przykręcę to wkrętem w niej zrobie dziurę. I czy ona powinna być w tym miejscu, czy gdzieś indziej albo jak to zrobić żeby było dobrze. I czy ta folia aluminiowa daje coś porównując do zwykłej foli paroizolacyjne. Z góry dzięki. I czy mógłby ktoś doradzić, jaka taśmę na łączenie płyt g/k kupić najlepiej.

Link do komentarza
19 minut temu, KrejsTv napisał:

Witam mam taki problem, zamierzam kupić folie paroizolacyjna aluminiową i zastanawiam się jak przykręcę płyte g/k do stelażu a między stelażem a płytą g/k będzie ta folia to jak ją przykręcę to wkrętem w niej zrobie dziurę.

Jak przykręcisz/przebijesz folie wkrętem to dziury nie będzie bo wkręt wypełni te dziurę, gdybyś wkręcił i wykręcił wkręta, wtedy była by dziura. I jeszcze jedno, przykręcasz wkrętem do stelaża, więc ta folia będzie dociśnięta do profila wiec co ma sie przedostać jak będzie to szczelne połączenie. Przecież między profilami płyt sie nie przykręca.

14 minut temu, KrejsTv napisał:

Ok :icon_biggrin::D a co sądzisz o foli paroizolacyjnej aluminiowej, która lepsza zwykła czy aluminiowa.

Aluminiowa odbija ciepło, więc teoretycznie powinna być mniejsza ucieczka ciepła ale jak to ma się w praktyce? nie mam pojęcia.

Link do komentarza
36 minut temu, mhtyl napisał:

jak to ma się w praktyce? nie mam pojęcia.

Przecież juz napisał, to co ma polecić?

Sam musisz przemyśleć jaka jest roznica w cenie i czy ci to odpowiada.

Ja zastosowałem.

Czy i jak działa, nie mam pojęcia.

Mam nadzieję, że jest lepsza, ale w sumie to nie myślę o tym :)

 

 

Link do komentarza

Kolego, wybacz moją uwagę ale założyłeś temat o foli a już pytasz o taśmę, za chwile będzie pytanie o szpachle itd.

Są tematy o tym zagadnieniu na tym forum, wystarczy odnaleźć temat, poczytać i jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi wtedy zadasz pytanie w danym temacie.

Link do komentarza

Generalnie nawet jakby coś zaciekało przez dachówki to lepiej żeby folia szła poziomo w dół z takimi zakładami jak papa. Ja wiem, ze zakłady są na klej ale gdyby zakłady biegły pionowo w dół to moim zdaniem łatwiej jest o nieszczelność i przeciek.

 

Zawsze ktoś może moją opinię potraktować jako "legendy" ale ja bym układał poziomymi pasami.

O błędach w układaniu FWK już laboraty napisano :)

 

Link do komentarza
19 godzin temu, KrejsTv napisał:

a folię paroizolacyjną wkłada się od góry do dołu pasami  czy poziom od lewej do prawej od dołu, czy poziomo od lewej do prawej od góry.

W poprzek, zaczynając od góry idąc w dół z zakładem 15-20 cm. przy okazji kup sobie dobrą taśmę dwustronną do przyklejania foli do profili.

Link do komentarza
2 godziny temu, KrejsTv napisał:

a zwykła folia dwustronna wystarczy czy trzeba mieć jakąś specjalna do foli.

Chodzi o to aby taśma utrzymała folię długo, byle jaka taśma dwustronna utrzyma folię dzień,dwa po czym folia pod własnym ciężarem może sie odkleić od profili i opaść, dobra taśma utrzyma długo, długo. Dobrą taśmę dwustronna poznasz po cenie.

Bardzo dobra taśma  dwustronna Coromix jest zbrojona a warstwa klejąca jest żelowa, produkuje ją firma  Corotop jak ją przykleisz i będziesz chciał poprawić to folia się rwie a taśma nie puści.

d9844bcb424bb5dcd6bfa4319b1d

i-corotop-tasma-dwustronna-coromix-20-mm

Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...

Jak chcesz mieć kłopoty to zaoszczędź odrobinę i nie zakładaj folii.

 

Większość farb jest (wysoko) paroprzepuszczalna, akrylowe bezwzględnie, lateksowe też mają opór dyfuzyjny na poziomie dalekim do paroszczelności.

Dla obecnych farb wartość ta wynosi 0,11-0,02m (tj. opór jak warstwa powietrza nieruchomego o grubości 11cm-2 cm)

Nawet dla farb silikonowych.

Aby osiągnąć paroszczeloność musiałbyś malować farbami przeznaczonymi do malowania na zewnątrz albo epoksydowymi.

Aby Ci uzmysłowić - aby osiągnąć efekt paroszczelności produkt musiałby mieć Sd > 50m (tj. opór jak warstwa powietrza nieruchomego o grubości 50m)

 

Edytowano przez MrTomo
poprawka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...